larry skrev:
.. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.
Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.
Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.
Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.
Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye
Mvh Vidar P