Norsk Audio Teknikk flytter!

Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool:

Trommevirvel!

Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og flytte. Destinasjon: den eksotiske forstaden Sofiemyr. Ja, du hørte riktig! Sofiemyrveien 12, 1412 Sofiemyr, for å være nøyaktig. På ingen måte verdens ende, du kan se den fra balkongen. Et steinkast unna Oslo Sentrum – eller den første avkjøring etter E6 bygrensen, for de uten olympisk kastearm. Og hey; gratis parkering så lenge du vil!

Ta den, kjære parkeringsvakter!

Kanskje du lurer på hvorfor? Det viser seg at Ring 1 i Oslo har en litt for ambisiøs plan om å leke "gjemsel" i tre år. Eller mer. Det etterlater oss i Ullevålsveien 13 som byens mest ufrivillige eremitter. Legg til at lastesonen vår blir borte, og du har oppskriften på en logistisk marerittsmoothie – ekstra tykk på vinteren.

Vi ser dette som den perfekte unnskyldningen for å kaste en riktig så vill "Vi har overlevd i 30 år"-fest i våre nye lokaler.

Blir det bedre, spør du? Oh yes. Vi snakker større plass, tre (ja, TRE!) demorom der vi kan spille så høyt vi (eller du) vil, uten å bli kjeftet på. Null krav om å stenge dørene til en viss tid, og – som sagt - ingen grusomme parkeringsvakter som lurer i buskene. Pluss, det er så lett å finne frem at selv din geografisk utfordrede onkel kan klare det. Og hvis kona har stukket av med bilen, hopp på en buss og voilà – du er praktisk talt utenfor døra vår.

Når skjer så denne storstilte flyttingen? Merk kalenderen: 2. april. Vi sier 'ha det' til Ullevålsveien og 'hei hei' til Sofiemyr kort tid etterpå. Og ja, vi skal få demorommene opp å kjøre i rekordfart.

Meld deg på i denne tråden, så blir du invitert til en ekstraordinær innvielses- og jubileumsfest/priser.
Sofiemyrveien 12..png
 

Kommentarer

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
594
Antall liker
727
Torget vurderinger
4
Hei!

Noen flytter til og noen flyter fra. Hadde oppveksten min noen små steg fra din nye adresse. På midten av 60-tallet var dette på landet, - mente noen. Uansett en god plass å vokse opp. Det var her musikkinteressen og hi-fi-interessen begynte å spire og vokse fram. Et aktivt musikkmiljø og etterhvert utviklede snekkerferdigheter resulterte i de første egenbygde høyttalere. Og det var rett borte i gata som guttunge jeg håndhilste på Henry Ford ll.

De som vokser opp i nærområdet nå, får kort vei til god musikk og god kunnskap om hi-fi. Ta vare på de unge som måtte slenge innom deg. Selv om de hverken har kredittkort eller fet lommebok, kan det være blant dem du finner de gode rekruttene, slik noen av oss ble hektet på hi-fi hos Audioscan i Osterhaus’ gate en gang tilbake i forrige år tusen.

Lykke til!

mvh Olav E.
 
Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Grattis!

Ikke langt fra Holmlia, altså🤩

Bor mange musikere (og sk »kulturfolk») her ute. Kanskje de blir lokket til å anskaffe seg noe skikkelig lyd?
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye! Jeg sa til deg at du trenger jo ikke lokaler, kan bare drive å leie hotellrom rundt forbi! Men dette blir sikkert enda bedre! Vi sees.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gode samtaler, god musikk med god lyd, kaffe og trivelig samvær.

Egentlig er innehaveren av Norsk Audioteknikk så trivelig at han burde hatt butikken i Trondheim, men det er vel å strekke strikken litt langt så jeg får nøye meg med at det er litt nordover 🙂

Gleder meg til å komme innom 🙂
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.663
Antall liker
3.090
Grattis, Morten! Jeg melder meg på festen 🎉🥳🥂
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
(y)
Lettere å dra dit på 🏍.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.145
Antall liker
777
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
Gode samtaler, god musikk med god lyd, kaffe og trivelig samvær.

Egentlig er innehaveren av Norsk Audioteknikk så trivelig at han burde hatt butikken i Trondheim, men det er vel å strekke strikken litt langt så jeg får nøye meg med at det er litt nordover 🙂

Gleder meg til å komme innom 🙂
:coffee:(y)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.835
Torget vurderinger
23
Farvel du kvalme fangekrok... godt at du har befridd deg fra det misforståtte helvetes miljøtyrraniet her i byen! Drive hifibutikk uten kundevennlig parkering eller laste/lossemuligheter er sinnsykt håpløst. Måtte ny lokasjon sikre deg velstand hinsides dine griskeste drømmer :love: - det har du fortjent! NB: Husk gåstolvennlig interiør, vi blir jo ikke yngre..
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.671
Torget vurderinger
6
Farvel du kvalme fangekrok... godt at du har befridd deg fra det misforståtte helvetes miljøtyrraniet her i byen! Drive hifibutikk uten kundevennlig parkering eller laste/lossemuligheter er sinnsykt håpløst. Måtte ny lokasjon sikre deg velstand hinsides dine griskeste drømmer :love: - det har du fortjent! NB: Husk gåstolvennlig interiør, vi blir jo ikke yngre..
Dessverre så er det en "liten" hake. Det er en trapp opp. Men den er brei og lett å gå i (y)
 

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
500
Antall liker
959
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Farvel du kvalme fangekrok... godt at du har befridd deg fra det misforståtte helvetes miljøtyrraniet her i byen! Drive hifibutikk uten kundevennlig parkering eller laste/lossemuligheter er sinnsykt håpløst. Måtte ny lokasjon sikre deg velstand hinsides dine griskeste drømmer :love: - det har du fortjent! NB: Husk gåstolvennlig interiør, vi blir jo ikke yngre..
Er samarbeid med lokal baker for napoleonskake og fyrstekake også!
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Gratulerer. Kommer neppe på besøk da det er så ekstremt avsides, men handel kan det kanskje bli....
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
443
Antall liker
96
Sted
Nes Romerike
Det virker som det blir folksomt den 2.april, så jeg dropper innom seinere i uka.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.671
Torget vurderinger
6
Det virker som det blir folksomt den 2.april, så jeg dropper innom seinere i uka.
2 april blir det nok ikke så mye liv. Må nok vente noen dager til jeg har fått satt opp til demo. Driver fortsatt og flytter ut av Ullevålsveien.
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.671
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 23
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Topp Bunn