Norsk Audiofilt Revolusjonsråd (Gradient)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gpjonas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2006
    Antall liker
    1
    Ville bare tipse om et lite stykke (det lengste de har skrevet) i hjemmekino. De skulle skrive om hjemmekinoen til en kar i askim, men snakker like mye om stueanlegget. Og hva finner vi der..... :eek:

H

hordasped

Gjest
    Hei,kommer med noen innspill ang. Gradient.Prøver å få max ut av disse dipoler som ble kjøpt nye sommer 2007.Har vel prøvd/feilet endel underveis,som man lærer endel om,egentlig hvor lite som enkelte ganger som skal til for å treffe,kall det gjerne "skyte gullfuglen".

Ved levering av Gradientene,ble det benyttet Isonoder under granittunderlag,som etter veldig mye prøving er byttet ut med PM.Coner med gjennomgående bolter.
    Du kjenner det på hele dipolen,fra før med Isonoder litt vinglete,viss du går bort og kjenner på høytt.,til jeg idag gjør det samme.De står "DØNN" stabilt med det aller siste fra PM til disse Gradienter.Det er først når du innerst inne har den gode "feelingen" at dette funker,og helt klart er hørbart musikalsk,spesielt i De lave oktaver,men gir samtidig en STOR "Live" opplevelse,ja da er jo 6-7mnd ikke noe å snakke om når det gjelder prøving/feiling når sluttresultatet blir en stor musikalsk opplevelse.

Så underlag/stabilitet/resonans er alfa/omega til disse dipoler

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det der ser meget bra ut. Men på denne måten har du jo samtidig økt høyden ganske betraktelig i forhold til en helt ordinær Gradient Revolution 05. Hvordan påvirker dette sitteposisjon og lydbilde?

H

hordasped

Gjest
    Hei,Fallen,du er inne på rette ting,du har jo god erfaring med Gradient.

Kommet en god del høyere,ser det bare som en fordel,måtte småjustere litt for å finne den rette lytteposisjon.

Var litt spent på dette,men var ikke verre ut av posisjon,at du kunne høre at du var like i nærheten,kun snakk om en veldig liten justering.

Passet vel på å legge "tape" rundt granittunderlagene før jeg fjernet,bare for å ha et utgangspunkt.

Fått tynt det siste ekstra,som jeg hele tiden har følt har vært der,bare å finne frem til hva som gjør dette,har påpekt stabiliteten tidligere til PM,og var vel allerede den gang i gang med arbeid ang. dette,som du ser hva resultatet ble.

Et enormt løft,dette Fallen,det spiller så lett og luftig,tonene bare triller ut.............

Ja,er du i nærheten av byen mellom De syv fjell,så står innvitasjonen ved lag

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ACTIVE skrev:
    Hei,Fallen,du er inne på rette ting,du har jo god erfaring med Gradient.

Kommet en god del høyere,ser det bare som en fordel,måtte småjustere litt for å finne den rette lytteposisjon.

Var litt spent på dette,men var ikke verre ut av posisjon,at du kunne høre at du var like i nærheten,kun snakk om en veldig liten justering.

Passet vel på å legge "tape" rundt granittunderlagene før jeg fjernet,bare for å ha et utgangspunkt.

Fått tynt det siste ekstra,som jeg hele tiden har følt har vært der,bare å finne frem til hva som gjør dette,har påpekt stabiliteten tidligere til PM,og var vel allerede den gang i gang med arbeid ang. dette,som du ser hva resultatet ble.

Et enormt løft,dette Fallen,det spiller så lett og luftig,tonene bare triller ut.............

Ja,er du i nærheten av byen mellom De syv fjell,så står innvitasjonen ved lag
    Jeg kan love deg at et besøk står øverst på programmet nå jeg skal på besøk til Bergen ;)
    Det virker meget spennende det du nå holder på med. Og jeg kan godt tenke meg at det er endel å hente i lydmessig gevinst ved å ytterligere stabilisere Gradientene slik du nå har gjort. :)

H

hordasped

Gjest
    ja,De Active har vel aldri spilt særlig dårlig,men for første gang kan jeg si at du fysisk kan gå bort og ta på Gradientene,der du med egne hender kan kjenne at endelig står disse dipoler DØNN stødig,og det bør De med sine 12",som igjen bidrar til klart hørbare resultater

Må liksom få denne "feelingen" før jeg tar skrittet videre,sånn at vi har et veldig bra utgangspunkt for litt ekstra 12" :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.911
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ACTIVE skrev:
    ja,De Active har vel aldri spilt særlig dårlig,men for første gang kan jeg si at du fysisk kan gå bort og ta på Gradientene,der du med egne hender kan kjenne at endelig står disse dipoler DØNN stødig,og det bør De med sine 12",som igjen bidrar til klart hørbare resultater

Må liksom få denne "feelingen" før jeg tar skrittet videre,sånn at vi har et veldig bra utgangspunkt for litt ekstra 12" :)
    Høres fornuftig ut ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ACTIVE skrev:
    Det betyr noe er at de skal stå i ro mens de spiller. At de står stødig når du dytter til dem har knapt noen betydning.

En utfordring med Grad'ene er at basseksjonen er alt annet enn stiv. Dermed vil ramma bøye seg uansett hvor fast den er koblet til gulvet. Hvis de er hardt koblet til gulvet, vil de bare bøye seg.

Jeg hadde mine på Soundcare. Da kjentes det ut som om de sto stødig og fint på gulvet. Hvis jeg spilte basstung musikk og la en hånd på basseksjonen kjente jeg kraftige vibrasjoner. Nå står de på Vibrapod/cones. Hvis jeg dytter til dem nå, gir de lett etter. Når jeg spiller musikk, kjenner jeg nesten ingen vibrasjoner.

H

hordasped

Gjest
    Ville bare komme med noen tips ang. Gradientene,og hva jeg opplevde i positiv forstand ang. Granittunderlag/PM-Coner

Trives du med Vibrapod,så bruk det.

Har vel ikke nevnt noe ang. vibrasjoner under spilling,legger bare til at dette er kraftig forbedret.Er vel ikke mange høytt. uten dette.

Theo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Antall liker
    0
    Hei Active

Interessant at lyden ble bedre med PM coner (hard avkobling) også brukt under granitt platen. Ht står sikkert stødigere også med fastskrudde coner. Jeg har isonoder under platen fortsatt. Prøvde bla noe ceraballs under platen hos meg, men da ble det litt for slank bass i mitt oppsett.

Hvilken spiller har du kjøpt da?

Mvh. Theo

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har ingen problemer med å tro det du skriver, Active. Jeg tipper at PM-oplegget funker aldeles strålende. Du har nok eksperimentert mye mer med høyttalerne enn meg, for ikke å snakke om Paul, som er der Tweakmeister.

Jeg var bare ute etter å belyse dette fra en teoretisk vinkel.

Som nevnt tidligere er PM-løsningen alt for dyr for meg. Ellers ville jeg garantert forsøkt denne. Det er meget sannsynlig at det er langt bedre enn det jeg har kommet frem til.

Ellers er jeg nysjerrig på hva som skjer med forsterkning/avstiving av ramma i bassenheten, à la Tore Dag Nilsen sin løsning. Det jeg tror er det optimale, er høy masse og stivhet, deretter myke føtter mot gulvet.

Naturlig nok er ikke dette noe tema for PM Audio. De kan ikke anbefale interne modifikasjoner i et produkt som de skal selge i basisutgave. Derfor er de henvist til utvendige løsninger.

H

hordasped

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg har ingen problemer med å tro det du skriver, Active. Jeg tipper at PM-oplegget funker aldeles strålende. Du har nok eksperimentert mye mer med høyttalerne enn meg, for ikke å snakke om Paul, som er der Tweakmeister.

Jeg var bare ute etter å belyse dette fra en teoretisk vinkel.

Som nevnt tidligere er PM-løsningen alt for dyr for meg. Ellers ville jeg garantert forsøkt denne. Det er meget sannsynlig at det er langt bedre enn det jeg har kommet frem til.

Ellers er jeg nysjerrig på hva som skjer med forsterkning/avstiving av ramma i bassenheten, à la Tore Dag Nilsen sin løsning. Det jeg tror er det optimale, er høy masse og stivhet, deretter myke føtter mot gulvet.

Naturlig nok er ikke dette noe tema for PM Audio. De kan ikke anbefale interne modifikasjoner i et produkt som de skal selge i basisutgave. Derfor er de henvist til utvendige løsninger.

Hei Zomby Woof

Mye fornuftig i det du skriver.

Dette med stiv masse,samt mykt underlag i bunnen,er vel en ting som er prøvd,med Isonoder under Granittunderlag.De nye granittunderlagene er del større en forrige utgave.

Kan med sikkerhet si at det nye med Coner under Granitt,straks var en klart hørbar forbedring.

Disse PM-Conene er egntlig et fantastisk produkt,som er glimrende ang.resonanser,eller så er det kombinasjonen Granitt/PM-Coner,som klart har gjort en stor forbedring til Gradientene,men som du er inne på,javisst har jeg klokketro på at dette og kan forbedres,for ikke å glemme avstiving

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    538
    Sted
    Flekkerøy
    Har erfaring med PM Conene både på Patos og Gradient høyttalere. De gav i begge tilfellene en markant forbedring i øvre mellomtone som fremsto mye mer organisk og musikalsk med conene. Ser ut til at de holder hva de lover, nemlig å flytte resonanser opp i det ikke-hørbare frekvensområdet.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Apropos "jeg har tweaket meg bort" tråden. Jeg fikk låne et sett revolution 05. Bedre oppløsning og transparens enn mine egne revolution mkII.
    Jeg har granittplater og PM cones med temaisolator mellom topp og bunn, cones mellom bunn og granitt, og temaisolator mellom granitt og gulv. Fjernet sistnevnte da jeg fikk en knivsodd bedre bass uten.
    Testet selvfølgelig disse tweaksene på de nye høyttalerne, men opplevde et blandet resultat. Bassen ble dårligere, og toppene ble bedre. Hadde et snev av lyttetretthet (hard lyd) som ble bedre med topper isolert fra bunn. (hardheten forsvant uten at oppløsning/gjennomsiktighet ble redusert) Bassen opplevde jeg som å skru en skarpstilt kameralinse litt ut av fokus.

Testet litt forskjellig, og konkluderte med at toppene gjerne vil bli frikoblet fra vibrasjonene til bassene, men at bass seksjonen foretrekker å få vekten av toppene koblet til seg via spikes.

Hvordan få i pose og sekk? Jeg ser for meg at en slags hjemmelaget base plattform er tingen. nederste del hviler på spikes skrudd fast i bass-seksjonene, mens øverste del og toppseksjon er frikoblet fra de. Har ikke prøvd ut dette i praksis.
    Innbiller meg forøvrig at å skru kones fast i ht/granittplater gir en bedre effekt enn å feste de med blue tac. Dette kan forklare hvorfor jeg opplevde orginalspikes med så god effekt.

Bruker nå vibrapods/cones under fronten av begge ht, og en spike i bakkant (Tror at ceraballs vil være bedre) Tanken med sistnevnte er å lede vibrasjoner vekk.
    Synes nå at jeg har bedre lyd enn når jeg brukte PM cones rund baut.

Jeg har ingen isonoder, så jeg vet ikke hva de bidrar med. Kan hende at de er en bedre kombinasjon enn tema isolatorer.

Apropos cones også under granitt, så tror jeg at herr Jorma Salminen en gang uttalte at disse høyttalerne med hell kunne løftes 10- 15 cm opp fra gulvet.

mvh

Bernt

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Leser at Burnt_island forteller om høyere oppløsning på 05 vs MkII. Er det noen som har klar oversikt over hva som er forbedret på 05-utgaven?

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Utfra hva konstruktøren fortalte meg under messa i Trondheim, så har de byttet elementer i bass seksjonen. Utra endringen det medførte har de så gjort noen endringer i delefilteret til toppseksjonen (ukjent for meg hva).
    De har byttet kabel for kobling mellom topp og bunn seksjon. Det er ikke silk lenger. Jeg tror de har byttet plugg også.Det er en av to måter å se forskjell på. I tillegg står det nå Gradient Revolution på de små skiltene på bassseksjonen, mens det tidligere bare sto Gradient.

Jeg innbiller meg at bunnseksjonen er blitt litegranne tyngre, men oppgitt vekt er identisk. Jeg innbiller meg også at de nye er mer lettdrevne enn mk II, det oppgitte tekniske data er identiske så langt jeg kunne se.

mvh

fortsatt mkII eier..

Z

Zomby_Woof

Gjest
    '05 har også fått den nye 18 cm kurven på coaxelementet.

Nå ser kurven slik ut:

Før så den sånn ut:

Jeg fant ikke noe bedre bilde av de gamle kurvene. Men de har ikke ventilasjonshull under spideret. Ventilasjonshullene på de nye gir litt mindre refleksjoner fra bak membranet. Muligens gir dette litt mer lineær respons og mindre fnidder.

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    538
    Sted
    Flekkerøy
    "Fnidder"

Artig ord ;D

Nytt for meg he he. Wikipedia kom ut blank. Hva betyr det?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har mange fine ord som ikke gir søkeresultat på Wiki.. ;D

Use your imagination, folks!

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Hva skjer med "the children of the revolution", vokser de opp eller hva? Active, Fallen A, rre og Ivaols. Er det et mønster? Tidens ånd? veldig mange penger eller nysgjerrighet over å prøve noe nytt? Jeg bare lurer jeg. Nesten aldri noen til salgs på sentralen, og plutselig.. skjer det en hel masse.

jaja. det betyr vel at revolusjonen får nye venner det da. velkommen skal dere være etterhvert som ht parene finner nye hjem, og jeg håper at dere som har vært aktive venner her beholder støttemedlemsskapet og stikker innom fra tid til annen

mvh

Bernt

PS Wow og flutter oversatte danskene med svai og fnidder. DS

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hvil ditt trette hjerte, Burnt Island! har skal ingen gradienter ut på aldri så lenge. Jeg er så utrolig fornøyd når jeg lytter til musikk over anlegget mitt, og jeg vet at hovedårsaken til min fornøydhet er revolusjonær. Det er andre parametere som kan forbedres, men for mitt vedkommende handler det om å bygge langsomt opp foran gradientene og passe på at jeg bibeholder det jeg liker så godt i dag: Transientrespons, homogenitet, ekthet.

Responsen fra besøkende venner med andre kapable anlegg er meget god og det er ikke bare høflighetsfraser. jeg ser at de blir oppglødde. Betyr det at Gradienten er perfekt? Den er iallefall ikke perfekt for alle - for vi har ulik smak! Den kan ikke matche den fjærlette bånddiskanten (som for meg mangler tyngde og naturlighet) med dens ekstreme oppløsning. Den har ikke ekstremt trykk i bånn (men mangler kasselyd og er raskere enn de aller fleste). Den er ikke helt ufarget i mellomtonen ( men den fargen som er der er mer musikalsk en veldig mye annet jeg har møtt).

Veien videre heter kabler,strøm og forsiktige inngrep i oppgradering av komponenter for å beholde den livgivende musikaliteten!

ahe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2002
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    4
    Som en følge av de stimen av den siste tids frafalne revolusjonære, kan jeg nå benevne meg som fullverdig medlem av rådet. Eksprimenterer for tiden med forskjellige plasseringsmuligheter, og har godt håp om at jeg blir fornøyd.

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Ahe...

Oioi... Jeg har ikke fulgt ordentlig med i timen.. I mitt forrige innlegg hold jeg på å nevne Gamut som en fremtidsdrøm på komponentsiden... Det oppsettet ditt skulle jeg veldig gjerne hørt....

det jeg leser om gamut harmonerer enormt med hvordan jeg tenker om lydgjengivelse... Men så var det dette med teori og praksis da...

mYnAMEiS

Medlem
    Ble medlem
    01.02.2008
    Antall liker
    0
    Så vidt jeg vet (hukommelsen kan spille meg et puss her) så bruker Jorma mye gamut i utviklingen av gradient høyttalerne. Tror til og med det er gamut som har konstruert gradients aktive delefilter.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    hei

hukommelsen din spiller deg ikke et puss. Gamut og Gradient ble mye brukt i demo sammenheng og det er Gamut som bygger (eller i hvertfall har bygd) det aktive delefilteret. Jeg har også veldig lyst til å sjekke ut dette i kombinasjon. Virker som en løsning som kan ha mye for seg, men som sannsynligvis ikke er i alles smak. Tror det var Håkon Rognlien som kalte Gamut for doxa på stereoider i et tidlig nummer av fidelity. Han mente å kjenne igjen effekten av kun ett transistorpar. Hos Lydkarl går Gradient og Doxa godt overens, så jeg antar at stua(?) til ahe er et veldig interessant sted å spille musikk nå.
    Velkommen!

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    538
    Sted
    Flekkerøy
    Grunnen til at jeg solgte Gradientene hadde ingenting med lydkvalitet å gjøre! Jeg simplethen digget lyden! Oppløsningen, størrelsen på lydbildet, gjennomsiktigheten, hurtigheten osv, helt fantastisk!!!

De manglet rett og slett litt trykk og evne til å spille grishøyt etter min smak, og bommet nok litt på min musikksmak. Hadde jeg på den andre siden hatt råd til den aktive varianten måtte jeg tenkt meg om en gang til...

Gradient høyttalerene vil jeg anbefale med få forbehold til de som elsker musikken fremført åpen og ufarget!!!

Håper det fremdeles er mulig å være støttemedlem ;)

Mvh
    Ivaols

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Ivaols

Vi behandler søknaden under følgende retningslinjer:
    Forskrift til lov 2. juli 1999 nr. 62 om etablering og gjennomføring av psykisk helsevern ( psykisk helsevernloven )
    Høringsnotat 6 - Forskrift om etablering av tvungent psykisk helsevern
    Foreliggende forskriftsutkast regulerer den nærmere fremgangsmåten ved etablering av tvungent psykisk helsevern, herunder om legeundersøkelser, og om begjæringer om videre undersøkelse eller tvungent psykisk helsevern. Forskriften omhandler videre den nærmere fremgangsmåten for den faglig ansvarliges vedtak, samt de tiltak under gjennomføringen som har tilknytning til vilkårene for tvungent psykisk helsevern, eller som medfører endringer i vernet som for eksempel kontrollundersøkelser og overføringer
    .

Link til videre informasjon: http://www.regjeringen.no/nb/dokume...-av-tvungent-psykisk-helsevern.html?id=421529

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg blir litt overrasket over at disse havner på bruktmarkedet. Mine skal ikke ut av huset på lenge.

Kassehøyttaler er helt uaktuelt.

Theo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Antall liker
    0
    Er også veldig fornøyd med mitt oppsett. Til den type musikk som jeg hører på(mest jazz, voksenpop, noe klassisk) så er Gradientene suverene. På rock og blues av den råere sorten så har Gradientene sin svakhet synest jeg, her blir det litt for snilt. Men alt i alt kommer jeg ikke til å gå tilbake til dynamiske ht.

Mvh. theo

gpjonas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2006
    Antall liker
    1
    Hei går med tanker om å oppgradere høyttaler kablene mine har bm intro og lurte på om jeg skulle snuse litt etter et sett med brukte revelation. gigant er for dyrt for meg på det nåværende punkt. Er det noen av dere som har tatt dette skrittet før meg og hvis noen har det var det værdt kronene ( var forskjellen markant)? Så fikk jeg også ett lite dilemma har hørt så mye positivt om soundstring, grei pris også. Er det noen av dere som har testet disse på gradientene?

Denne fant jeg på bruktbørsen i dag og selv om den ble fort solgt så koster det ikke så veldig mye mer å bestille en selv: (Selger en ny Yaqin MC-10L rørforsterker. Kun åpnet og sjekket at alt er OK. Grunnet dobbeltbestilling selges denne for 2900,-) Dette er en forsterker på 52 watt luret på om det var kt88 rør. Det sier ikke meg så mye men har hørt folk si at 15-20 watt er ofte nok. Har cdspiller med rør som jeg synes låter fantastisk og til den prisen kan en ta seg råd til å ha en forsterker nr2 bare for (gøy) les få oppleve rørmagien alle rørfolk snakker om. Jeg regner med at noen av dere har rørforsterker koblet til gradene. Hvor mange watt skal til for at det låter anstendig på normale volum?

Ingen hast med tilbakemld da ingenting skjer før tidligst mai, men hadde satt pris på å få høre synspunkter hvis folk har vært borti noe av det jeg har skrevet om.

mvh ;)

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    ahe,

du har levd med Revolution ein drøy måneds tid no, hadde vore morro om du hadde delt litt inntrykk her om korleis damene oppfører seg med elektronikken din :)

Mvh. Karl

ahe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2002
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    4
    LydKarl skrev:
    ahe,

du har levd med Revolution ein drøy måneds tid no, hadde vore morro om du hadde delt litt inntrykk her om korleis damene oppfører seg med elektronikken din :)

Mvh. Karl
    Vel, det virker som om damene er fornøyde, de synger da vakkert.

Det som slår meg mest er at det høres naturlig og ekte ut, uten forstyrrende imponator-effekter. Anlegget spiller mer musikalsk og autentisk enn før. Det er rett nok uvant og måtte konsentrere seg for å høre detaljer som tydelig hørtes tidligere, og kanskje fjernet noe av helheten i musikken. Jeg synes Gradientene spiller mere "live". Også hos en kamerat med Martin Logan høres mye mer pusting og knirk i pianokrakken når det spilles på samme CD med fks. Come Shine og Erlend Skomsvoll. Noe av denne litt tilbakeholdne toppen skyldes nok CD-spilleren, som er litt forsiktig i diskanten. Er ikke sikker på om den er topp match med Gradientene, men GamuT CD1 spilte riktig fint og veldig "analogt" på Focalene som jeg hadde før.

Men tilkoblet analog-riggen, som riktignok er av atskillig høyere klasse, synes jeg det kan låte magisk. Kvalitetsforskjellen på vinylrigg og CD framstår nå mye tydligere.

Jeg har ingen grunn til å tro at forsterkeren, GamuT DI150, gjør skam på Gradientene.

Mvh
    Ahe

Theo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Antall liker
    0
    Hei. Har hatt aktive Gradienter i et år, og med den eletronikk og kabling jeg har fungerer det fint lydmessig. Det spiller "live" med et stort og dypt lybilde uten unødige imponator effekter. Men som audiofil ønsker man fra tid til annen å oppgradere, eller endre lyden. Jeg har ikke hørt Gradienter med annen elektronikk og kabler enn hva jeg selv har, og lurer av og til på hvordan det hadde vært med rør pre amp eller rør effekt til toppene, evt andre kabler , annen spiller osv. Men er ikke så enkelt å vite hva man evt skulle prøve å skifte, dette med matching er komplisert. Vet ikke om noen som har Gradienter i Ålesund eller i nærheten av byen slik at jeg evt kunne lyttet på andre sine oppsett. Om noen har meninger/ideer/erfaringer så tar jeg gjerne imot.

Mvh Theo

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvis det er noen som lurer:

Gradientene funker aldeles strålende til festmusikk. Bunken på toppen av anlegget var et tydelig bevis på det, James Brown, Doors, Cohen på norsk, Isaac Hayes, Bowie at the Beeb, Bootsy's Rubber Band, Tracy Chapman, Alanis Morrisette osv. Mangfoldig og trivelig gjeng på besøk på fredagen.

Derimot egner de seg ikke til stupbombing av potteplanter. Jeg må ta en telefon til Paul i løpet av dagen. Den ene trenger nytt stofftrekk og ny topplate til bassdelen.

Fantastisk fest, men muligens litt dyrere enn planlagt.  ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det blir dyrt, ja. Kr. 769,- pr høyttaler for nytt stofftrekk. Jeg håper fargen matcher så jeg slipper unna med en side. Nesten likt er ikke interiørmessig akseptabelt.

Men men. Som Paul helt korrekt påpekte, å bytte stofftrekk er billig i forhold til å reparere maltraktert finer.

:-\

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn