Theo skrev:Hei. Har hatt aktive Gradienter i et år, og med den eletronikk og kabling jeg har fungerer det fint lydmessig. Det spiller "live" med et stort og dypt lybilde uten unødige imponator effekter. Men som audiofil ønsker man fra tid til annen å oppgradere, eller endre lyden. Jeg har ikke hørt Gradienter med annen elektronikk og kabler enn hva jeg selv har, og lurer av og til på hvordan det hadde vært med rør pre amp eller rør effekt til toppene, evt andre kabler , annen spiller osv. Men er ikke så enkelt å vite hva man evt skulle prøve å skifte, dette med matching er komplisert. Vet ikke om noen som har Gradienter i Ålesund eller i nærheten av byen slik at jeg evt kunne lyttet på andre sine oppsett. Om noen har meninger/ideer/erfaringer så tar jeg gjerne imot.
Mvh Theo
Burnt_Island skrev:Hei
"Alle" vet at Revolution er lette å få til, og at de ikke plages med interaksjon fra rommet. Men, kanskje fordi de yter noen-og-nitti prosent av det optimale med en omtrentlig plassering, er det kanskje ikke så lett å få på plass de aller siste prosentene.
Jeg har jobba mye med å finne rett plassering til de, og rett plassering av lytteposisjon (finn den først!) men opplevde i dag å få til litt ekstra.
Fikk låne en laser avstandsmåler som gjorde meg i stand til å få avstand til frontvegg, sidevegg og til ører finjustert på millimeteren. Det var ikke mange millimetre det var snakk om, men du verden for en forskjell de gjorde!
Jeg vil påstå at en slik avstandsmåler er en av de beste tweaks du kan skaffe deg. Har sett de til ca 600 kr.
Forøvrig har jeg nå fjernet det jeg hadde av PM Audio koner (noen som vil kjøpe?) og bruker Finite Elemente ceraballs under bass seksjonene, og vibrapods/cones mellom topp og bunn. Jeg opplever dette som den beste kombinasjonen jeg har prøvd. (ceraballs universal kan skrus fast som spikes under ht, men er ikke høye nok til å fungere mellom seksjonene.
viva la revolucion!
Theo skrev:Hei Gradient venner!Takk for innspill om elektronikk, plassering og tweaks. Her var det mye gode råd. Erfaringene som John har med rør var interessante. Jeg har lekt med tanken på å bruke rør til toppene evt en enda kraftigere transitor forsterker av høy kvalitet, men er på ingen måte misforøyd med codaen, så den blir nok stående. Bassen funker fint hos meg, hegel har full kontroll på elementene. Har flyttet mye rundt på ht, men føler at det er mer å hente på å finne den nøyaktig beste plasseringen, så en slik avstandsmåler kan være tingen. Bruker også ceraballs under steinhellene, og det gav en tightere bass og bedre innsyn i lydbildet i forhold til de myke isonodene, har ikke prøvd annen avkobling til toppene.Jeg har noen resonnanser som roter litt til mellomtonen, tror at dette kan løses ved å finne riktig plassering og evt kanskje annen avkobling til toppene....
Mvh Theo
Theo skrev:Hei John!
Det er ikke umulig at jeg tar en tur til Bergen i løpet av sommeren, så da avlegger jeg deg gjerne et besøk for en lytt på ditt oppsett. Om du kommer til Ålesund så er du selvsagt velkommen til meg!
Rør pre amp av høy klasse som foreks din kunne jeg godt tenkt meg å prøve. Min pre amp er transistor(DPC1B). Denne er også ansett som en god pre og funker godt hos meg. Men det er jo mulig at den ikke er en en så god match til min øvrige elektronikk.
Dette med plassering er et annet case. Hvis jeg ikke husker feil så sattte vel Paul opp dine HT og fintunet det hele?
Mvh Øyvind
Theo skrev:Hei.
Ok, da er ditt oppsett sikkert optimalt nå. Jeg føler at jeg har et lite stykke å gå før det hele er 100% mtp plassering og avkobling.
Har bestillt et sett med coanda signal kabler selv faktisk, har ellers BM kabling rund baut. Videre har jeg egen 16 amp krets til anlegget, samt et isotek sigmas strømfilter. Både kretsen og filteret ga et løft hos meg. Så hvis du har "dårlig" strøm så kan du jo prøve et filter. Egen krets hadde jeg spandert uansett!
Mvh Theo
DevilEj skrev:Har ikke sett denne tråden før nå. Skal ta meg tid til å lese hele ved anledning
Kva er det med oss Gradient-diggere og ettermiddagssol, John?JAE (active) skrev:Har noen bilder som viser litt i ettermiddagssola,gjennomsiktighet med 12"....
gpjonas skrev:Hei og grattis med bryston. Hva ble feil med røroppsettet? for lite futt?
Har planer om å bygge en audionote dac til senhøsten /vinteren. Planen er en 2.1 ett eller annet(mange valgmuligheter)
Går også og sikler på nye høyttaler kabler. Sitter med gradient model 1. men den imponerer meg stort i åpenhet og ren musikkglede.
Neida, det var ikkje slik meint, sjølv om aktiv variant hadde vore morro å prøve ein gang. Nei, eg håpar du får dette til på sikt som sagt, men forstår det slik at du ikkje får i både pose og sekk, sjøl med aktiv deling. Vil tru at du, ut i frå slik som du beskriver problemene med Revolution, har hatt betydelige problemer med meir konvensjonelle konstruksjonar i rommet ditt ja.Theo skrev:Tenkte du å kjøpe av meg?