Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Jeg er helt enig Larson. Men jeg tror de tenker annerledes nå - en dyr lærepenge senere. Nå vil de spille god fotball og bli best i Norge. Greit det. Varer vell ett år i så fall før de er tilbake på euro-kjøret.
    Det er ikke mange på dagens RBK-lag som har opplevd å være best i Norge, så det er et langt steg å ta. Verken midtbanen, med Zachariassen, Tagseth og Åsen, eller angrepet, med Holse, Islamovic, Ceide, eller Børven, har vært lenge i laget. Det er knapt noen av dem som har spilt sammen før denne sesongen. Og de få kontinuitetsbærerne man har igjen, med etternavn som begynner på H. vil man visst ha bort, skal man tro erato.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det er en stund siden jeg hørte at JP Hauge nok kunne bli en premier league ving mens Patric Berg lett kunne havne i Serie A. Nå rører det seg for siste generasjon Berg etter at han over tid har hatt en dominerende rolle i Glimt som det tar tid å utvikle. Spent på debuten i landslaget og ikke minst hvordan dette mottas i det store forball-Europa.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Skal ikke se bort fra at Brann blir bra fremover. Jeg liker måten Kåre kommer inn å endrer hodet til spillerne. Det gikk ikke lang tid før Bamba takker ham for å ha gitt ham selvtilliten tilbake.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og nå er mannen som scoret 25 ganger i 2014 sesongen kommet tilbake til Valle. Nå blir det gøy på landet :cool:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Dette er en historie så spinnvill at ingen kommer til å tro på den. En spiller ikke en gang TUIL eller Fram Larvik er interessert i, skaper plutselig interesse hos noen som er hundre nivå høyere.

    Det er morsomt å tenke på hvilket helvete det må ha vært å møte Stakkevollan i barndomsårene, med George Lewis, Mikkel og Emil Konradsen Ceide på samme lag. Tromsø da.....burde kjempa med B/G om landets beste fotball nå.

     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Glimt til San Siro....

    Da får de jo sjansen til å bekrefte påstanden om at de nå er det beste norske laget noen sinne.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.711
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Trondheim
    Da må de vel også slå Borussia Dortmund borte (BD ledet tysk serieledere da, så de må vel egentlig slå Bayern München), slå Real Madrid, spille uavgjort mot Chelsea og slå Valencia (både borte og hjemme)...
    ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Strengt tatt må de ta seg til semifinale i CL.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jepp, vi må ikke bli historieløse.

    Ellers melder Mini på twitter:
    Tidligere @Glimt spiller har scoret før og vunnet på San Siro...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.711
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Trondheim
    Så hvis de slår AC Milan på San Siro (først må de komme dit, da) så er det egentlig "business as usual" .
    Det er vel bare et norsk lag som har spilt mot AC Milan på San Siro, og de vant jo. :D
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Det er vist alltid "business as usual" på Aspmya. Ingen som vil prate om det alle tenker på, San Siro. Der går det bare i neste kamp mot Odds ballklub.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Odd bør være let match. Det er jo det eneste laget som har tapt mot Molde i det siste.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Veldig skuffet over landslaget i går. Så virkelig fram til kampen og det var en nedtur å se et norsk lag som spilte som de gjorde for 5 år siden.
    Redde for ballen, nervøse i presset, pinglete i dueller, ball på fot, ingen initiativer og generelt upresise i pasningspillet.
    Siste 20 minutter - et helt annet lag!
    Merkelige greier.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Vi må velge formspillere - som spiller fotballkamper.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Ja, syns King var et rart valg. Berge var også svak.
    Men den kollektive innsatsen var for dårlig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Sverige vil heller ikke satse på unge formspillerne og Zlatan raser.

    zlatan.jpg
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Interessen for landslaget er rimelig lav her i huset. Fant ut at de skulle spille mot Østerrike samme dagen da jeg gikk inn for å sjekke kubbkampene som jeg trodde skulle være i helga...Kan ikke huske sist jeg så en landskamp med Norge.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.711
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Trondheim
    Jeg begynte å se kampen, men etter 20 min slo jeg av. Det var virkelig ikke verdt å bruke tid å se på.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    I kveld skal våre Norske menn møte de regjerende britiske mestrene borte på Windsor Park i Belfast. Etter tapet mot Østerrike sa Lagerbäck at han ikke kan se for seg at laget spiller så dårlig to kamper på rad. Vi har vell tidligere erfart at to dårlige kamper på rad ikke er direkte usannsynlig. Men vi stålsetter oss og håper nok en gang på underholdene og pent spill. Men regner med og bli.....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    En artig detalj fra i går var at Patrick Berg sto som nr. 4 på kåringen av kampens beste norske spiller.
    Litt usikker på om det skyldtes at de fleste av de som spilte var dårligere enn en ubenyttet reseve, eller om det er sedvanlig nordnorsk pariotisme....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Rosenborg må tette gapet opp til Glimt og rådet fra ekspertene er å raide dem. Spørs om Kotengvaluta er gangbar mynt i Glimtgarderoben nå for tiden. Det syder av ambisjoner der nemlig.

    Ellers er det interessant hva de skriver om hva som skal til for at Rosenborg skal kunne spille skikkelig presspill. Da er det bare Ceide som kan bli god nok. Flere andre som Børven, Helland og Adegbenro har det ikke i seg. Skal si at Glimt gjør inntrykk.

     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219
    Litt trist at folk framstilles som eksperter når de mener at man skal kompensere for at man ikke spiller som et lag med å kjøpe inn nye spillere. Man får begynne i rett ende, og det håper jeg Hareide har skjønt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Jeg håper også at Hareide skjønner at det er mye som skal bygges opp på nytt. Disse såkalte ekspertene regner med at quick fix på spillerstallen skal få Rosenborg rett opp og forbi de beste lagene. Disse lagene som bygger steg for steg og har blitt veldig gode. Det er ikke gjort over natta å bli som dem:

    - samhandling
    - system og grunnspill
    - kontinuitet og roller
    - teknolog og fysisk trening
    - speiding
    - spillerstall

    Det er mye som skal bygges opp når huset er utbomba. Grunnmuren først. Spillerstallen er vell en av tingene som kommer senere, men man må selvsagt kompensere for åpenbare svakheter i laget.

    Jeg tror ikke ekspertene tar inn over seg hvor ille det står til på brakka.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.528
    Antall liker
    9.685
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor ille det er vet vel verken du eller jeg, og jeg tror du svartmaler. Men at det er mye som må gjøres, spesielt etter flere års vakling i spillestil (det kom et skifte i 2017 under Kåre, så igjen da Horneland ble ansatt, så igjen da han måtte gjøre endringer i forhold til det han behersket) og en spillerlogistikk som ikke har hengt på greip (ikke bare har man ikke visst hva slags fotball man ville spille, men i tillegg til det har man kjøpt begrenset og for gammelt talent for for mye penger) er det liten tvil om. Bjørnebye og hans overordnede har jeg liten respekt for.

    Jeg er så sjeleglad for at man omsider ansatte en sterk mann med mye erfaring. Nå får hele organisasjonen, inklusive styret, holde kjeft og gjøre som Hareide beordrer.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Tromsø IL feirer 100 år i disse dager og det er bare å gratulere den gamle.

    til 100år.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kjartansson og Osame kjører jo ball i hatt med Brann, 5-1 foreløpig. :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn