- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.881
En fin dag å ikke være David De Gea....
|
Jeg er også der nå, norsk fotball trenger Brann, håper det går seg til utover.Synes nesten litt synd på Brann nå. Nesten....
Det var vel skivebom.Hva med Rosenborg som har hatt eiendomsbaronen Ivar Koteng som en sponsor og diktator i en årrekke?
Jeg likte godt at RBK fikk kvinnelag og kunne dra nytte av en god merkevare. Men å kalle stadion for Koteng Arena er rimelig umusikalsk på flere nivåer uavhengig av om det er RBK eller Trondheims-Ørn som spiller der. Det er sånt man gjør i Qatar.En liten kunstgressbane på Lade etter en avtale inngått med Trondheims-Ørn en gang i tiden. Ja, da er han nok rik onkel til RBK.
Hadde noen, for få år siden, sagt at vi fikk en norsk toppscorer i CL. Den yngste ever. Det er spinnvilt.Erling Braut Haaland er offisielt toppscorer i mesterligaen...
Koteng er ganske breial. Vi har jo hatt Kotenghallen i en evighet. Men at bedriften hans bærer hans navn er ikke god nok grunn til å ikke markedsføre merkevaren.Jeg likte godt at RBK fikk kvinnelag og kunne dra nytte av en god merkevare. Men å kalle stadion for Koteng Arena er rimelig umusikalsk på flere nivåer uavhengig av om det er RBK eller Trondheims-Ørn som spiller der. Det er sånt man gjør i Qatar.
I dag heier jeg litt på Brann, det tror jeg aldri jeg har gjort før.Brann vs Godset er vell dagens mest interessante oppgjør. Hva når Kåre taper igjen?
Har mottatt og forståttJeg har fullstendig mistet sansen for Ingebrigtsen, men norsk fotball trenger et Brann som fungerer sånn noenlunde. Og Terje-A er fullstendig på jordet når det gjelder Kotengs relasjon til RBK. Det håper jeg han har skjønt.
Selvfølgelig forstår jeg det, men det er forskjeller her. En rik onkel kan gi bort en stadion, en rik tante kan velge å betale mer enn det som er naturlig for å få reklameplass på drakt eller stadion. Det er det jeg mente med å bruke hjertet istedenfor hjernen. Skjønner du hva jeg mener nå.?Men da skjønte du fortsatt ikke forskjellen på en sponsorat og en gratis stadion og flere millioner kroner i årlige driftstilskudd? Et sponsorat er en forretningsavtale, gaver er ikke det.
Nei. I sport kalles det juks, i privatlivet er det bare hyggelig. Men jeg er jo klar over at det er en kamp mot vindmøller. Det moderne sportsdop kalles penger.Selvfølgelig forstår jeg det, men det er forskjeller her. En rik onkel kan gi bort en stadion, en rik tante kan velge å betale mer enn det som er naturlig for å få reklameplass på drakt eller stadion. Det er det jeg mente med å bruke hjertet istedenfor hjernen. Skjønner du hva jeg mener nå.?