Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Da var endelig dagen kommet for det første møtet mellom Celtic og Bodø/Glimt.

    Celtic er midt i sesong og står med ni strake seire og topper tabellen.

    - Celtic er ganske lik oss sier Knutsen. De er et angripende lag med gjennombruddskraft på begge sidene. Så fyller de boksen med mange spillere. I morgen må vi ha kontringsspill. Celtic ønsker å dominere og vi ønsker å gjøre det samme. Da kan vi gi dem problemer. For meg er Celtic et "lag" som oss. Jeg liker laget og slik de spiller.

    Celtics trener har god kontroll på hva som rører seg i Bodø/Glimt:

    – Jeg er opptatt av å ikke bare se på resultatene, men hvordan de spiller og de har spilt fantastisk fotball både i Europa og i Norge. De har en ung spillergruppe og har mistet noen spillere, men har også fått erstattet dem. Det handler ikke om en eller to individualister. De presser aggressivt som et lag, de angriper og forsvarer som et lag. Det viktigste for oss i morgen kveld at vi legger ned en massiv kollektiv innsats som en enhet, mener treneren.

    Glasgow er en av verdens fotballhovedsteder. Tre gigantiske fotballstadion i en by med litt over en halv million innbyggere sier sitt, og Celtic Park - Paradiset - er i dag den største av dem med plass til 60.000.

    Rangers hadde i utgangspunktet ingen religiøs forankring, men opprettelsen av det åpent katolske Celtic fikk byens protestanter til å samle seg rundt laget, som etter hvert ble enda mer sekterisk enn Celtic. De seneste tiårene har begge klubber jobbet for å dempe den religiøse rivaliseringen mellom tilhengerne, og har til en viss grad lykkes.

    I dag er det sagt at en rekke Rangers-supportere kommer for å stå sammen med de gule på bortefeltet . Vi trenger alle gule vi kan finne selv om det er meldt at nær 1000 gule fra Bodø har billett til dagens kamp.



    paradise.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Erkefienden til Celtic, Ranger, leder nå 4-1 over Dortmund. Dette setter press på Celtic når kampen sparkes i gang om en time. Espejord starter på topp.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Hæppilerer til alle Bodønesere, enten dere er det av postnummer eller i ånden!
    Jeg syns som oftest at fotball er best på radio, men i kveld tvilte jeg en del underveis :p
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Tenker oddsen p at Glimt vinner Eliteserien i år falt til 1,0.
    Greit ( :LOL: ) at de vant - men måten de gjorde det på!!!
    Spilte som seg selv og det var vel ingen spillere som var savnet?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tenker oddsen p at Glimt vinner Eliteserien i år falt til 1,0.
    Greit ( :LOL: ) at de vant - men måten de gjorde det på!!!
    Spilte som seg selv og det var vel ingen spillere som var savnet?
    Oh, vet ikke det altså, synes dette tidvis så uryddig ut ift annet de har gjort. Det stadige spillet foran eget mål med Haikin er også angstfremkallende. Sikkert en plan med alt, men mye armer&bein, sleiv og tilfeldigheter. Men, er man på vinner`n så er man på vinner`n og KUDOS for innsats og resultat selvsagt:)
    Høydepunkt Solbakken som stillnet publikum etter vanlig oppskrift på 0-2. Herlig. Stille i fjøset.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Viking og Molde blir nok tøffe i år. De Norske lagene henger mere sammen enn dette Celticlaget og kan være verre å spille mot. Men gitt at vi er i februar er dette sykt bra. Brice på Bjørkans plass var artig å se. Espejord spilte 850 min i Tromsø i fjor uten mål. Her er det mål etter 7 min, hælflikk og assist på mål nr 2. Solbakken hadde grunn til å hysje på Celtic park etter dette målet. Han er fortsatt rå. Gleder meg til årets serie i Norge og til neste kamp her i Bodø. Vi kommer neppe til å kjenne mye på vinterkulda.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Grattis! Strålende levert av Glimt.

    Jeg for min del gleder meg omtrent like lite til seriestart som de siste tre sesongene. Men håper RBK berger plassen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Dere vinner neste treningskamp mot Orkla og livet føles litt bedre. Ikke gi opp.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.579
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    Det kan alltid bli verre, bergenser bosatt i Trondheim. Har kjøpt billett til serieåpning mot Ranheim, forventer Ranheim seier. Livet.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Idrettsgallaen er ikke særlig relevant etter mitt syn. Den hører til i en annen tid sammen med Kjell Gryte.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Spørsmålet er jo; blir det et annet lag å møte på Aspmyra?
    0-2 (i målforskjell) gir ekstraomganger (som Glimt ikke kommer til å tåle :( ),
    tenker at gutta surfer inn til uavgjort eller et ettmåls-tap. Holder i massevis!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Der tror jeg du tar feil. Knutsen vil alltid ha prestasjon og at Glimt skal spille spillet sitt slik de har øvd på det. Jeg tipper det gir seier som resultat.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Må ok meg enig her:

    Velger å ikke utdype..... :LOL:
    Bak mur men ble han ikke nominert i klassen årets trener i fotball eller trener generelt? Må innrømme at jeg ikke følger så mye med på slik men hvis det er fotball så skulle han jo selvfølgelig vært nominert. Hvis det er generelt så var det sikkert nominert et par trenere som stod bak OL gull og verdensrekorder i friidrett så konkurransen var nok hard der.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Nominasjoner til årets trener:– Leif Olav Alnes, friidrett– Johan Flodin, roing– Thorir Hergeirsson, håndball– Gjert Ingebrigtsen, friidrett– Kåre Mol, volleyball– Patrick Oberegger, skiskyting– Arild Tveiten, triatlon

    Selvfølgelig er Kjetil Knutsen en av Norges beste trenere, uavhengig av idrett.

    Kan hende også den beste. (slik sluttet plussaken ovenfor)
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Nominasjoner til årets trener:– Leif Olav Alnes, friidrett– Johan Flodin, roing– Thorir Hergeirsson, håndball– Gjert Ingebrigtsen, friidrett– Kåre Mol, volleyball– Patrick Oberegger, skiskyting– Arild Tveiten, triatlon

    Selvfølgelig er Kjetil Knutsen en av Norges beste trenere, uavhengig av idrett.

    Kan hende også den beste. (slik sluttet plussaken ovenfor)
    Ok, ser ut som om juryen har sett på hva som er gjort av prestasjoner internasjonalt, han kunne sikkert vært nominert men tenker at Alnes eller Ingebrigtsen vant(?), gitt prisen til noen andre hadde bare sett dumt ut. Men nå er jo ikke jeg nordlending heller da.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Idrettsgallaen handler ikke om fotball, den handler om hav av norske flagg og litt vikinghjelmer.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Rart at det ikke var noen langrennsfolk nominert, det må ha skjedd en feil.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Langrennsfolka må vist ha våpen nå til dags.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Da blir jo i det minste denne skigåingen litt interessant så det er et bra tiltak.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Spørsmålet er jo; blir det et annet lag å møte på Aspmyra?
    0-2 (i målforskjell) gir ekstraomganger (som Glimt ikke kommer til å tåle :( ),
    tenker at gutta surfer inn til uavgjort eller et ettmåls-tap. Holder i massevis!
    Akkurat dette med formen til kara og hva de tåler/ikke tåler:
    Jeg stusset også litt på dette under kampen, at stamina ikke så ut til å være helt på topp, mange VELDIG slitne spillere for det som normalt er et usedvanlig godt trent lag, i norsk målestokk ihvertfall.
    Ble det FOR mye trening i syden -eller litt for lite mtp årstiden vi er inne i?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Glimt spiller på en måte som krever utrolig god form på mange parameter. Espejord for å ta han som eksempel, har ikke fått trent samme mengde som de gamle gutta fordi de er redd for skade i forbindelse med økt intensitet. Han har jo en skadehistorikk som fyller en bok. Brice W virker også kjørt i andre omgang. Vi så det samme i fjor når Pelle kom til Bodø. Formmessig løsnet det først helt mot slutten av sesongen. Men da skal man huske på at kravene i Glimt er noe helt annet enn de tidligere har hatt på seg.

    Det som overrasket meg litt var at også Celtic virket kjørt mot slutten. Det var nok en kamp med høy intensitet. Det merker alle selv om de er i god kampform.

    Tipper kampen på Torsdag blir bedre. Beste treninga som finnes er kamptrening sa Eggen. Han hadde alltid rett.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Molde slo Lokomotiv Moskva 3-0 i en treningskamp i går. Eliteserien 2022 blir bra tenker jeg.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Satt og så på Viking-Minnesota i natt, første omgangen til Viking var veldig bra, tipper Solbakken Jr. blir en som kommer til å markere seg i serien i år.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Hva tenker du om nivået de møter der borte i Statene?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Bra å høre at Solbakken Jr er på gang. Det er høye krav til ham i Viking i den rollen han har. Gleder meg til serien starter.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Champions League-finalen skal spilles i St. Petersburg i mai. Er det noen som tror UEFA vil gå inn for å flytte finalen ut av Putins rike?

    gaz.jpg
     
    • Trist
    Reaksjoner: MML

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Champions League-finalen skal spilles i St. Petersburg i mai. Er det noen som tror UEFA vil gå inn for å flytte finalen ut av Putins rike?

    Vis vedlegget 793943
    Jeg tror det kommer litt an på hva russerne foretar seg framover. Selv korrumperte idrettspamper kan innse et og annet innimellom, selv om det ikke skjer ofte.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Her oppe i Bodø snakkes det nå om hvilke lag Glimt møter i neste runde av Conference league. Jeg for min del vil se morgendagens kamp på ett iskaldt og forblåst Aspmyra ferdigspilt først. Knutsen har allerede advart Celtic om at det kommer til å bli ett forferdelig vær - eller helt vanlig som vi sier her i Byen.

    Etter en svært god kamp borte (1-3) er Knutsen og hans gule lag klare for dyst på nytt.

    – De kom seg rundt på backene og fikk slått mange innlegg. Men da vi scoret det første målet følte jeg vi kontrollerte kampen. Da de fikk 2-1 var det fantastisk stemning, og vi var kanskje litt heldige som fikk neste scoring 90 sekunder etter. Vi vet det er to kamper og har jobbet godt mellom de. Vi har analysert kampen og er forberedt.

    – For det første blir det viktig å ikke gi dem for mye rom. Det andre er at hvis vi klarer å spille av gjenvinningspresset deres kommer vi til å få sjanser. Det er to angripende lag som møtes.

    espejord.jpg

    Her er lagene Glimt kan møte neste runde (knock knock):

    AZ Alkmaar (Nederland)
    Basel (Sveits)
    Copenhagen (Danmark)
    Feyenoord (Nederland)
    Gent (Belgia)
    LASK (Østerrike)
    Rennes (Frankrike)
    Roma (Italia)

    Det vil si at lag som Leicester som enda er med i utslagsrunden slik som Glimt ikke kan trekkes mot hverandre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    ^ Flott. Jeg skal ikke se på uansett.

    I dag spilles det Europakamp i Bodø. Det er litt rart å tenke på at på Glimts vei mot dagens møte med Celtic slo vi ut Zorya Luhansk. Laget er opprinnelig fra Donnbass men har ikke fått spilt på sin hjemmebane siden 2014. Nå er det full krig i dette område.

    Mye som er viktigere en fotball selv i dag i Bodø.

    kornåker.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Champions League-finalen skal spilles i St. Petersburg i mai. Er det noen som tror UEFA vil gå inn for å flytte finalen ut av Putins rike?

    Vis vedlegget 793943
    Fjerner hovedsponsor
    14 minutter siden - 14:54
    Jonas Kalsaas Riise
    Bundesligaklubben FC Schalke 04 fjerner sin hovedsponsor Gazprom fra sine drakter. Det skriver klubben selv i en pressemelding.
    Dette skjer på grunn av det russiske angrepet av Ukraina. Årsaken er at Gazprom er et statseid russisk energiselskap.
    I stedet for sponsornavnet, skal det stå Schalke 04 på drakten.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn