Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Arsenal med tøft kampprogram, møter Liverpool mellom de to europakakampene mot Glimt.

Screenshot_20220827-102523_Chrome.jpg

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Et par Eliteseriekamper i dag, bland annet Glimt, så resten i morgen. Håper Molde snubler litt nå mot Sarp. Trønderne tar turen til polkanten, Viking får besøk av folk som bor i Oslo. Kan bli en artig kamp.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Neste helg 😵

Glimt - Molde
    Vålerenga - Lillestrøm
    Rosenborg - Viking

tab.jpg

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Enig, vi må ikke glemme det. Tromsøkampen i går var artig og gav mersmak.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.971
    Velkommen etter, endelig har de sett hva vi andre så for måneder siden. Alt ble satset på èn hest; Europa. Samtidig så solge de spillere uten å erstatte dem, hvilte klare førstevalg i seriekamper for å være mest mulig klare til E-cup kampene, det kunne ikke gå bra. Viking nå i forhold til i Mai er to helt forskjellige lag. Men fair enough, de tok noen valg og sjanser men det holdt ikke helt inn.

Nå er det tolv poeng opp til medaljeplass - og drømmen om et nytt Europa-eventyr er i ferd med å svinne.

– Jeg tror ikke vi skal begynne å snakke om medalje. Vi er for langt unna og har rotet det bort de siste månedene, sier Viking-trener Morten Jensen til Aftenbladet og fortsetter:

– Vi må erkjenne at vi ikke er et topplag lenger. Vi var det i starten av sesongen, men har greid å gi det fra oss. Vi spiller heller ikke som et topplag.

Salgene av nøkkelspillerne Veton Berisha og Sebastian Sebulonsen, i tillegg til Gianni Stensness sin skade, har heller ikke gjort situasjonen enklere. Tripic er klar på at savnet etter disse spillerne har vært merkbart.

– Vi var veldig fornøyde med resultatene i Europa ut fra forutsetningene, vi greide nesten å maksimere det med et gruppespill. Men det har selvfølgelig gått litt på bekostning av serien, sier Jensen som nå tror at å vinne cupen er Vikings beste mulighet til å få en ny sjanse i Europa.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Voldsomt til svartmaling da.

- Jeg tror ikke Lillestrøm holder helt inn i høst
    - Seier i hengekampen gir 32 poeng
    - Da er det fem poeng opp til Rbk

Jeg tror Vålerenga tar medalje. Dere ett 1 (ett) poeng etter dem til helga med seier mot KBK. Fatt mot dere :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Jeg tror ikke det blir sånn. Kanskje Lode?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Når man ikke tror at fotballfeberen i Bodø kan bli større.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    ... og Sandefjord henter spiss fra Flint i 4. divisjon. Litt forskjell på de økonomiske musklene i norsk fotball :)

Roy

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    og likevel holdt Sandefjord nesten Glimt i forrige kamp de møttes. Hm...

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    og likevel holdt Sandefjord nesten Glimt i forrige kamp de møttes. Hm...
    Sandefjord har stått bra til Glimt i mange år. Det har ofte vært ettmålsseire til ett av lagene.

Roy

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.002
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Molde vinner nok greit (de har for stort forsprang til å rote det vekk på de siste kampene!), Glimt tar sølv, RBK på tredje....

mvh
    Proffen

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Molde vinner nok greit (de har for stort forsprang til å rote det vekk på de siste kampene!), Glimt tar sølv, RBK på tredje....

mvh
    Proffen
    Glimt må i hvert fall slå Molde i neste kamp for at det skal bli noen som helst spenning. Med uavgjort eller seier til Molde, så kan seriegullet bare sendes til Romsdal.

Roy

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Vi har Patrick tilbake og det ryktes at enda flere er på vei. Molde skal få kamp til døra.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    "There are 3000 km to London— we have a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses." We're taking it back to 2021 and getting the band back together!

bb glimt.jpg

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.971
    Lode signerer også ser jeg. Synes det er fornuftig av dem, når man ikke virker andre plasser så er det fint å få lov til å spille den eneste plassen man kan bidra igjen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Hørte snakk om Viking, men de hadde neppe virket der. Er det noe som gjør?

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.192
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det er flott at forsterkninger kommer til Glimt, men er de like sultne nå? Og kampformen er vel løgen, -blir de klare til å berge Glimt gjennom de innledende Europa kampene?
    Solgt på en hype bygget i en god periode for klubben, som både kjøperene og sikkert spillerene selv også trodde på;
    Er det en eneste av disse «diamantene» som har slått til ute? Vært artig å sett bunnlinja etter salg og kjøp transaksjonene. Har klubben solgt dyrt og kjøpt dem tilbake fra benken/tribunen for panten, er det jo nydelig business da:)

Summen av disse retur-kara sammen med et etablert lag i match form er det som gjelder på banen fremover nå.
    Om Berg (Og co.)legger fra seg LV baggen sin, hopper inn i svart grilldress og stepper opp for en runde eller ti med seriøs trening så kan høsten bli fin for de gule. Det blir greit spennende :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Tromsø spiller bra fotball og vinner kamper. Rett og slett ett formlag. Gleder meg til Slaget om Nord-Norge neste helg.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Det er flott at forsterkninger kommer til Glimt, men er de like sultne nå? Og kampformen er vel løgen, -blir de klare til å berge Glimt gjennom de innledende Europa kampene?
    Solgt på en hype bygget i en god periode for klubben, som både kjøperene og sikkert spillerene selv også trodde på;
    Er det en eneste av disse «diamantene» som har slått til ute? Vært artig å sett bunnlinja etter salg og kjøp transaksjonene. Har klubben solgt dyrt og kjøpt dem tilbake fra benken/tribunen for panten, er det jo nydelig business da:)

Summen av disse retur-kara sammen med et etablert lag i match form er det som gjelder på banen fremover nå.
    Om Berg (Og co.)legger fra seg LV baggen sin, hopper inn i svart grilldress og stepper opp for en runde eller ti med seriøs trening så kan høsten bli fin for de gule. Det blir greit spennende :)
    Glimt kjøpte fra serielederen (nå toer) i Ligue 1. Det er litt tøft vell? Men Skeid overgår oss der. De kjøpe fra PL.

Fra Premier League til Nordre Åsen / SKEID

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Da var det delt ut nye kort og spillet kan fortsette inn i høsten.

Må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over de mest aktuelle lagene som kjemper om europaspill i 2023, men vi får se hvem som dukker opp og hvem som mangler på XI rundt omkring. Jeg har mer en nok med å følge med på eget lag.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.971
    Skjer masse interessant der ute men det er ikke lett å få med seg alt. Bl.a.;

Da har Klepp fått i havn en avtale helt på tampen av Deadline Day!

Som Aftenbladet tidligere har meldt, har de jobbet med en utenlandsk spiller onsdag kveld.

Nå har hun satt penn på papir.

Jærlaget henter Lucia Domazet fra den kroatiske toppklubben ZNK Split på en proffkontrakt.

Den 19 år gamle forsvarsspilleren står registrert med fem A-landskamper for Kroatia og har også spilt en rekke aldersbestemte landskamper.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Nå må Glimt og Grand få krangla ferdig sånn at vi kan kjempe om en plass i toppserien. Det ser artig ut.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    En sentral for lyd må ha musikk. Gule Lanterne er en hyllest til det Glimtmessige mørke tiåret på åttitallet. En som er uavhengig av nedrykk eller suksess. Det gule samholdet består, gjennom år, selv om mannskap kommer og går.

💛🖤

Nytes best med skrålende allsang til. Velbekomme!

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.971

– Er det én ting jeg har lært i min karriere, er det at man ikke blander politikk og fotball. Jeg skal dit for å spille fotball og er «happy» med det, sier Normann til TV 2.

jaja...

• Wow
    Reaksjoner: MML

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    For tredje gang i år taper vi for Molde. De er rett og slett for gode.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.971
    Blir sikkert fotballfeber i Molde nå med fortsatt halvfull stadion.

Artig poeng; Molde har i gjennomsnitt 53% av kapasiteten på hjemmekampene til nå i år, Kristiansund har ca. 85%. Det er høyest i eliteserien.

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.082
    Av en eller annen grunn har jeg mer tro på Glimt sitt eget spill i Europa League, enn jeg har på Moldes defensive kontringsfotball i Conf. League. Nå er det midtuke med europaspill, men først noen spennende toppkamper i es. Kampen om sølvet kan bli tøft i år.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.049

– Er det én ting jeg har lært i min karriere, er det at man ikke blander politikk og fotball. Jeg skal dit for å spille fotball og er «happy» med det, sier Normann til TV 2.

jaja...
    Om dette er den ene tingen han har lært i løpet av karrieren så sier vel det en hel del.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn