Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ikke norsk fotball, riktignok, men:

Der spilles en, for noen, viktig kamp på Etihad i kveld.....
    Hva er dine spådommer?

Mitt tips er 2-1 til Los Blancos.
    Jeg tror Vinicius kommer til å spille en større rolle for Real enn Haaland vil få muligheten til for City.....
    So fær me nett sjao......

mvh
    Proffen

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Rudiger er benket til tross for innsatsen forrige gang. Kanskje slipper Erling litt mer løs i kveld.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    På tide å sette inn rottweileren som spilte siste :unsure:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    enveiskjøring mot Real-målet i første.....
    Citymidtbanen regjerer, med Stones og Rodri som sentrale ballvinnere, Silva, Grealish og de Bryune som kreative elementer

Camavinga tilfører ingenting.....da blir fort Vinicius også "usynlig".....
    Kroos er vel den eneste på midten hos Real som kan få godkjent.....men han blir alt for alene

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.315
    Bryne FK har én cuptriumf, to seriesølv og til sammen 17 sesonger i Eliteserien. Men nå er det 20 år siden 1. divisjonsklubben sist var på øverste nivå i norsk fotball.

I 2016 rykket de ned til 2. divisjon med debutanten Erling Braut Haaland på banen i 16 kamper – uten at han scoret mål.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Norsk fotballs festdag. Kommer NRK til å stille opp?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Lillestrøm spiller ikke i Europa til tross for sin fjerdeplass i serien 2022. Sånn ble det.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.315
    Nå gjør vel ikke sirupfotball det så bra i europa heller da så det gjør vel strengt tatt ikke så mye?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.862
    Han trenger hele tiden mer tid, har jeg skjønt.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    I går og dagen før så vi Norsk Fotball på sitt beste. Første runde i cupen er selve stordagen for mange lag i lavere divisjoner som får storlag på besøk. Mosjøen fikk besøk av Glimt og gjorde seg ikke bort. Det er noen talenter rundt om i fjerde divisjon, og noen spillere som kan vise - for seg selv og andre - at de kan spille god fotball. TV2 gjorde en god innsats og bygger opp fotballen her i Norge.

Til helga er det pinse og tilbake til den Norske Eliteserien hvor lag enda kan dominere basert på kompetanse og god kultur, ikke bare penger som i PL. Og vi ser heldigvis at dårlig kultur og slett håndverk ikke betaler seg over tid. I England prater man om at Liverpool må bla opp over en milliard for en god nok spiller - og at de trenger flere slike for å konkurrere om toppen. I Norge viser SK Brann hvor langt man kan komme med nye uoppdagete talenter og de rette spillerne i et godt system. Det er det artigste i fotballen uansett i hvilken liga man spiller og det gjør Norsk ligafotball mer spennende enn den Engelske.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.315
    TV2? Var ikke cupen på NRK da? De hadde vel en sending som varte i noen timer...

Ser nå at Onsdag var NRK mens TV2 var i går. I går var jo helt uinteressant så det er nok derfor jeg ikke fikk det med meg.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    TV2 har rettighetene og har NRK som samarbeidsparter. Fin dekning fra Kippermoen i Mosjøen i går med gjennomgang av de andre kampene etterpå live fra gressmatta. Håper de dekker de andre rundene like godt.

Eneste haken var at Vuvuzele ennå er greia i Mosjøen. Men de stilte med ei strøken gressmatte.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Jeg er gammel. Kan bare se en kamp i gangen :giggle:

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.315
    Jeg er pensjonist og da blir TV2 sine sendinger litt vel hektiske så de ga jeg opp, bedre tempo i NRK sine sendinger.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Jepp, Rosenborg slo Haugesund 1-0 i en episk 16.mai kamp på et fullstappet Lerkendal.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.862
    Koteng skulle jo absolutt ha treneren til Ham-Kam til Lerkendal, og resultatet ble som jeg spådde: RBK ble omtrent like god som Ham-Kam.
    Det samme skjedde jo da de hentet treneren fra Haugesund.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    :) mens Brann hentet treneren til Rosenborg og ble omtrent like gode som de alltid har vært.

Ta dokk sammen!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.862
    Glimt er ikke særlig tjent med at RBK tar seg sammen.
    Men nå er Kotengen ute av styret, så får vi se om det nye styret fungerer bedre etter hvert. Men det er ikke akkurat et velsmurt maskineri de har tatt over.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    Akkurat nå når Norge står på randen til å få med en haug med lag i de Europeiske turneringene så har Rosenborg sin historisk verste kollaps. Heldigvis kvalifiserte Brann inn i Europa og kan forhåpentlig bite fra seg. De må dog styrke seg litt i sommer.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.833
    I går så vi et tidvis godt Viking tape 5-1 mot Glimt på Aspmyra. Stavanger laget hadde på forhånd bestemt seg for å spille sitt spill og ikke legge seg bakpå som så mange andre lag som gjester Bodø. En tabbe vil mange si.

Fjorårets Rosenborg og Molde står for meg som ekstreme utgaver av lag som møter Glimt på en defensiv måte ved å legge seg kompakt bak og satse på kontringer. De kan vinne fotballkamper med en ballbesittelse på 35%. I år ser vi kanskje hvor lite utviklende det var å spille på den måten??

Viking skal ha kred for å spille på sin måte og ta konsekvensen av det. Jeg tror det vil lønne seg på sikt. De vil utvikle det de trenger for å lykkes bedre neste gang.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn