Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Man bør ikke le siden Bjørlo.
    Men det må nok bedre spillere til, ja.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Både avgang og ankomst ved Bodø lufthavn er full av gule spillere den ene eller andre veien. Legger spesielt merke til at Glimt nå har en forsvarsfirer av norske landslagsspillere. Hva som skjer fremover på banen må man bare følge på flightradar.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Ny sesong, nye muligheter...

Det er fortsatt tre uker til Viking drar til Øster Hus Arena og spiller treningskamp mot Sandnes Ulf 27. januar, men torsdag formiddag var det solgt 313 billetter til bortefeltet Viking-fansen får på stadionet.

I Sandnes Ulfs administrasjon tror de knapt det som skjer.

– Vi er både overrasket og dypt imponerte. Vi merket at noe var i gjære da Viking-fansen veldig tidlig spurte etter link hvor de kunne kjøpe billetter.

– At det er solgt 313 billetter på ett døgn til en treningskamp en kald fredagskveld i januar, sier mye om hvor store steg Viking har tatt på supportersiden, sier Sandnes Ulfs kommersielle leder, Øystein Elvestad til Aftenbladet.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Kult for alle at det koker litt rundt det de driver med. Vi må nok regne med Viking frem til sommeren minst!!

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.055
    Sted
    Sortland
    Salvesen har baller!

Langt i fra at han er en dårlig spiss, men jeg syntes vel ikke han fikk til så mye - sammen med lagkameratene - i de kampene han spillte.
    Får de lengre tid sammen kan det allikevel vise seg å være gull verdt!
    Heia Lars Jørgen - stå på! :love:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    ^ Det er sånn innstilling som gjør at han kommer under huden på oss Glimt-fans.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Stor interesse for FKH-sesongen

Tre måneder før sesongstart har FKH solgt like mange sesongkort som i hele fjor. Det skjer i forbindelse med at fotballklubben er 30 år i år. – Det er også stor interesse for å være sponsor for fotballaget, sier daglig leder Martin Fauskanger i FKH.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Haugesund slo Viking med sin tiendeplass i 2022, så det er bare rett og rimelig at de selger godt med sesongkort.

Men historien til Haugesund er da eldre enn 30 år? Det var en fusjon av elitelag bl.a. Djerv som alle vet ble stiftet i 1919 (Den udødelige sketsjen med Grøtmol om Djerv 1919...altså uavgjort).

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Ifølge TV 2 er en delegasjon fra den portugisiske storklubben Benfica på Gran Canaria, der RBK er på treningsleir, for å sluttforhandle et kjøp av Tengstedt. Snakker vi Botheim-summer nå eller er vi på Fofana-nivå?

Dette er uansett penger Rosenborg sårt trenger, og vil nok løste noen problemer. Pengegalopp i Norsk fotball nå for tida.

TV 2 erfarer: RBKs stjernespiss på vei til Champions League-klubb

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Trist om de ikke solgte. Hamkam kan vell stille med en erstatter?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Trønderne kan jo satse på at han rammes av B/G syndromet og kommer stille og rolig tilbake til en flyplass nær RBK om ikke så lenge.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    We're getting the band Back together :cool:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.829
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er langt fra negativt at Glimt- spillere flopper i klubber utenlands. Det vil jo si Knutsen har løst koden; gjøre kollektivet bedre enn hva den enkelte spillers nivå skulle tilsi. Kanskje den eneste måten for et norskt lag å hevde seg. Og akkurat hva Nils Arne Eggen gjorde med RBK, med uhyre sterke resultater i Mesterligaen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Det er langt fra negativt at Glimt- spillere flopper i klubber utenlands. Det vil jo si Knutsen har løst koden; gjøre kollektivet bedre enn hva den enkelte spillers nivå skulle tilsi. Kanskje den eneste måten for et norskt lag å hevde seg. Og akkurat hva Nils Arne Eggen gjorde med RBK, med uhyre sterke resultater i Mesterligaen.
    Yaw Ihle Amankwah mener noe av det samme:

– Teorien min er at systemet til Knutsen og Glimt, hvor integrert og koordinert alle rollene i laget er, gjør at summen av helheten er større enn hver enkelt spiller. Spillere blir bedre av å spille i systemet enn på egen hånd i nye klubber.

Men teorien blir litt svakere av at noen av de samme spillerne gjør det bra på landslaget. Sier det like mye om europeiske bakgårdklubber tro? At de må ha veldig mye å gå på i forhold til å få mer ut av sine spillere? Jeg tipper at de aller beste klubbene vill få maks ut av våre gamle Glimthelter - kanskje mer enn Knutsen klarer også.

Enig i at dette er positivt - men litt redd salgsverdien av Glimtspillerne blir lavere av dette. Klubber som er usikker på eget klubbopplegg vil kansje styre unna på grunn av risiko. At Glimt ikke har solgt Vetlesen ennå sier muligens noe.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Trønderne kan jo satse på at han rammes av B/G syndromet og kommer stille og rolig tilbake til en flyplass nær RBK om ikke så lenge.
    Man skal alltid si alltid, men han har litt for gode individuelle ferdigheter til å ikke lykkes, er jeg redd.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Men som han tydeligvis ikke viste i Horsens, der han vel ikke var noen suksess?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Men som han tydeligvis ikke viste i Horsens, der han vel ikke var noen suksess?
    Mener du det? Han var toppscorer der også, med 15 mål, og de rykket opp.
    I min bok er det suksess, spesielt med tanke på alderen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Mener du det? Han var toppscorer der også, med 15 mål, og de rykket opp.
    I min bok er det suksess, spesielt med tanke på alderen.
    Har ikke fulgt så mye med, så der har jeg vel tatt feil da. Jeg hadde bare det inntrykket. Var det flere interessenter da han gikk til RBK?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Helt nytt av året: Bodø/Glimt har rigget seg for en 2023 sesong med dobbelt sikring på hver eneste plass og mye rotasjon på laget.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Viaplay øker prisen til 749,- Om de beholder sine kunder vil de tjene penger, men det går vell ei grense et sted for de fleste. Lekkasje til ES?

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Viaplay øker prisen til 749,- Om de beholder sine kunder vil de tjene penger, men det går vell ei grense et sted for de fleste. Lekkasje til ES?
    Da ser jeg heller på Championship.😉Har heldigvis fastpris på PL ut sesongen.😎

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.918
    Noen kjøper tilbake spillere for millioner mens andre ikke har råd til å bruke sin egen bane..

Ikke mange årene siden Glimt måtte reise til Lerkendal eller lengere for å spille sine hjemmekamper i Europa. Da er vell en times biltur greit en skjelden gang iblant.

Tidligere har forøvrig Glimt spilt UEFA Cup på Ullevaal Stadion da de møtte Sampdoria i 1994.

Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.432
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har betalt for PL sikkert i 20 år, men nå faser jeg ut. Prisen for å følge ett lag både i Pl og CL blir for dyrt.
    Syns også dessverre produktet til viaplay er dårligere.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Ikke mange årene siden Glimt måtte reise til Lerkendal eller lengere for å spille sine hjemmekamper i Europa. Da er vell en times biltur greit en skjelden gang iblant.

Tidligere har forøvrig Glimt spilt UEFA Cup på Ullevaal Stadion da de møtte Sampdoria i 1994.
    Fordi de ikke hadde råd til å spille hjemme eller fordi stadion ikke holdt standarden?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Har betalt for PL sikkert i 20 år, men nå faser jeg ut. Prisen for å følge ett lag både i Pl og CL blir for dyrt.
    TV2 satte vel også opp prisen ganske mye for norsk fotball mener jeg å huske, det koster litt nå hvis en vil ha med seg alt.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser via parabol og det er bra kvalitet, en del kamper i UHD også nå. Men dyrt er det, 1200.- i måneden + nesten 400.- for CL på TV Play.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.554
    Jeg stusser litt på hvordan de tenker når de setter opp prisen, det skrives og snakkes om at alt blir dyrere i disse tider, også det som vi MÅ ha, det første folk kutter ned på når det begynner å bli stramt er jo slike luksus ting som vi ikke trenger i hverdagen. Vet ikke hvordan folk flest tenker men et abbo på fotball er vel ikke noe som er trygt plassert i hjemmebudsjettet? Hvis mor vet om det da....:cool:

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    991
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stusser litt på hvordan de tenker når de setter opp prisen, det skrives og snakkes om at alt blir dyrere i disse tider, også det som vi MÅ ha, det første folk kutter ned på når det begynner å bli stramt er jo slike luksus ting som vi ikke trenger i hverdagen. Vet ikke hvordan folk flest tenker men et abbo på fotball er vel ikke noe som er trygt plassert i hjemmebudsjettet? Hvis mor vet om det da....:cool:
    Er det noe jeg virkelig trenger i hverdagen, så er det fotball, betaler det selv utenom hjemme budsjettet. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn