Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Når det funket i andre omgang var grunnspillet godt ja. Men ikke i første omgang, og det var det de pratet om at midtbanen kom lavere enn de ønsket for å ikke få for store avstander å sentre ballen. Første halvdel av andre omgang var bra den.

- Det var ille. Jeg hadde lyst til å grine etter første omgang, fordi den var fryktelig dårlig. Vi skapte én målsjanse, og det virket ikke som om vi ville vinne kampen i det hele tatt.

- Ståle må ha sagt noe fornuftig i pausen. Første halvdel av andre omgang var ikke så gæren. Da fikk vi en scoring og det så veldig bra ut. Så har vi fått det for oss at vi slipper inn mål de siste 15 minuttene. Det gjorde vi her også. Skottene hadde vel to målsjanser og scoret på begge.

Drillo

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Når det funket i andre omgang var grunnspillet godt ja. Men ikke i første omgang, og det var det de pratet om at midtbanen kom lavere enn de ønsket for å ikke få for store avstander å sentre ballen. Første halvdel av andre omgang var bra den.

- Det var ille. Jeg hadde lyst til å grine etter første omgang, fordi den var fryktelig dårlig. Vi skapte én målsjanse, og det virket ikke som om vi ville vinne kampen i det hele tatt.

- Ståle må ha sagt noe fornuftig i pausen. Første halvdel av andre omgang var ikke så gæren. Da fikk vi en scoring og det så veldig bra ut. Så har vi fått det for oss at vi slipper inn mål de siste 15 minuttene. Det gjorde vi her også. Skottene hadde vel to målsjanser og scoret på begge.

Drillo
    Ok, må innrømme at jeg sleit med å fokusere på kampen, siden den var så ulidelig kjedelig, og minstejenta var oppmerksomhetssyk. Fikk likevel med meg alle avslutningene på mål - 3 til hvert lag.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Greit at man forsøker å finne et stopperpar som utfyller hverandre. Men når man velger en på bunnen i Norsk serie og en som ikke spiller, så er det kanskje ikke rart at det klabber litt.

Denne kvaliken er tapt. Nå må vi finne et annet stopperpar.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Noen som gleder seg til 90 minutter feiende flott fotball fra våre beste menn igjen i kveld?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.011
    Noen som gleder seg til 90 minutter feiende flott fotball fra våre beste menn igjen i kveld?
    Et sveit gjennom avisene så ser det ut for at ingen vet at det er kamp, skrives i hvertfall ikke noe, kanskje de bare venter i dirrende spenning på lagoppstillingen?

Eller googler grunnspill.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Avisene i Stavanger er nok så fulle av Brannkampen at det ikke er plass til mye annet. Tipper de rapporterer om god stemning når gutta møttes etter den lille ferien og mye annet lokalt snacks.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    ^ Det der kommer hver uke her nord.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Jeg er sant og si ikke sikker på om vi har en sånn i Glimt. Kanskje litt Bjørkan sr når vi spiller i Europa.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Trekning til Europa i morra og es i helga. Skal bli greier.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    TV2 erfarer tirsdag ettermiddag at trener Ståle Solbakken stiller med samme mannskap som startet mot Skottland.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.011
    Da spørs det da, blir det NM-Veka med klatring på vegg eller rugby på NRK1 eller fotball landskamp på TV2. Vanskeligere valg i dag enn sist. Kanskje jeg bare står over begge?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Vi bør vell trygge inn dette nå.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    En studie i sjansesløseri. Mangler bare at det rakner på slutten igjen.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.131
    Torget vurderinger
    1
    Kva klagar de etter? Ein må då vera imponert over eit lag som klarer å slå sjølvaste Kypros!

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.166
    Litt patetiske med skryt og høylytt entusiasme fra kommentator og eksperter etter kamp. Jeg skjønner for såvidt at på TV må de fremstå litt positive, selv om det er litt pinlig å høre på. Oppreisning fra fadesen mot Scotland. etc.
    " God kamp av Norge og flere fikk det mye bedre til i dag og viste seg fram som meget gode spillere" og mye mer.
    Vant mot Kypros, 3-1, svært liten motstand fra et elendig fotballag.
    Lista ligger vel ikke der.?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Det er så sjeldent at landslaget vinner at det må være lov å være litt entusiastisk når det faktisk skjer.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Det skal være mulig å bygge på dette laget og få et lag som kan levere langt høyere enn vi har sett. Sånn sett var det greit å se hva som funker, og hva som ikke funket så bra i går. Jeg synes Strandberg viste takter offensivt. Han startet pasningen til Berg - Ødegård - Haaland som gav mål. Hadde flere sånne også som børsen i VG ikke plukket opp. Han har fått mye pes - nå fortjente han skryt. Leo bidrar svært lite offensivt. Vi fikk se litt hva Wembangomo kan gjøre når han utfordrer og setter opp farta. En god utfordrer på høyrebacken.

Vi vil nok fortsatt slite med midtstoppere og keeperplassen. Ellers finnes det alternativer.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Wembangomo var ikke like god defensivt, så det ut til.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.166
    Ikke så lett å vurdere det norske lagets prestasjoner når de spiller mot dårlige lag, som Kypros, Andorra og San Marino.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.653
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    10-0 mot San Marino er en smule bedre enn 3-1 mot Kypros. Fra den tiden Gud var norsk, der omstendelighet og fomling med ball ikke var et tema.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Spillemessig har landslaget vært bra hele kvaliken, men mens vi scorer på ca hver fjerde store sjanser scorer motstanderne på alle sine.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Så det er Haaland som er for dårlig. Vi må ha en bedre spiss.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.743
    Det er sant, men jeg var litt tregt igang med mine studier. Noe annet som måtte gjøres først.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Min første landskamp var mot Wales i 1984. Vant 1-0 etter scoring av Økland.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.011
    Nedtur..

Viking-spiller Gianni Stensness (24) er ferdigspilt for sesongen.

Midtstopperen skadet kneet på trening tirsdag etter å ha returnert fra landslagssamling med Australia og må belage seg på mange måneder på sidelinjen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn