Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.226
    Antall liker
    13.728
    Medisinsk ansvarlig mente at Gundersen ikke burde spille. Men hvorfor fikk han komme innpå. Det er alltid dommer som slipper spiller innpå. Det er noe rart her.
    Jeg skal ikke påstå å være særlig oppdaterte på fotballreglenes finurligheter, men i hvilket univers mener du at det er dommerens ansvar å avgjøre om et lag bruker en spiller eller ikke?

    Du får heller leve med at Glimt har en trener som ikke klarer å tenke og eventuelt velger å overkjøre medisinsk personell til stede.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Gundersen: Etter min mening bør det være sånn at dommer og lege snakker sammen, og hvis da legen sier «nei han må ut», så får dommeren si «ja han skal bytte».

    Dommere sjekker jo knotter, øreringer, mora og fans oldemor. Da må de jo kunne sjekke med medisinsk ansvarlig når det er grunn til det.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.226
    Antall liker
    13.728
    Gundersen: Etter min mening bør det være sånn at dommer og lege snakker sammen, og hvis da legen sier «nei han må ut», så får dommeren si «ja han skal bytte».

    Dommere sjekker jo knotter, øreringer, mora og fans oldemor. Da må de jo kunne sjekke med medisinsk ansvarlig når det er grunn til det.
    Er dette noe du mener kun fordi det gjelder Bodø-Glimt og treneren tydeligvis var nedsnødd en stund (samt etterpå) ?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Lurer litt på hvordan kommunikasjonen med dommeren var egentlig. En spiller som blør må ut, en spiller som legen sier må ut, kan være på banen. Her er det ting som ikke stemmer. Selvsagt kan dommer vise ut spilleren. Var det kommunikasjonen i det hele tatt. Ingen spør, ingen bryr seg om dette, alle peker på Knutsen. Kansje ikke rart sånn som kan kuker det til for seg, men likevell må man spørre hvorfor ikke dommeren gjorde noe.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.226
    Antall liker
    13.728
    Lurer litt på hvordan kommunikasjonen med dommeren var egentlig. En spiller som blør må ut, en spiller som legen sier må ut, kan være på banen. Her er det ting som ikke stemmer. Selvsagt kan dommer vise ut spilleren. Var det kommunikasjonen i det hele tatt. Ingen spør, ingen bryr seg om dette, alle peker på Knutsen. Kansje ikke rart sånn som kan kuker det til for seg, men likevell må man spørre hvorfor ikke dommeren gjorde noe.
    Det er mildt fascinerende hvor stort behov du har for å skylde på alle andre enn Glimts trener her.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Jeg har sagt fra innlegg #1 om saken at Knutsen sviktet. Jeg har til og med kalt han en kuk, selv om det kan forstås som litt ros her i nord. Jeg sa det igjen i innlegget rett ovenfor.

    Men jeg mener fortsatt at dommeren ikke gjorde jobben sin å beskytte spilleren. Kan bare anta at det skyldes mangel på kommunikasjon med legen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Andreas Helmersen

    En fin historie om talentet som ble hentet opp i Rosenborgs A-stall som 17-åring og ble spådd en lysende karriere. Så kom skadene.

    – Selvfølgelig vil jeg jo fremdeles spille på det høyest mulige nivået og vise meg frem der. Jeg vet at jeg har kvaliteter, selv om jeg har mistet fire-fem år med fotball i senioralder.

    Nå skal Andreas ut i Europa med Glimt 💛

    1721210029051.png

    - Hele foten begynte å riste, og kneet hovnet opp (tv2.no)
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.981
    Antall liker
    10.293
    Han er ikke den eneste spilleren de har kjøpt i det siste som har en heftig skade og sykdomshistorik, samtidig så har ikke disse spillerne kosten dem mange kronene så det er vel ikke de store sjansene de tar her.

    Forskjellen for disse spillerne på hvordan det var tidligere er jo at de i B/G må spille hvis/når de er skadet, det er et krav fra Knudsen, står med veldig liten skrift i kontrakten...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Hvis/når?? Den første der trengs vell ikke 🤪

    "Hvis" kan brukes på b/g spillere i eksil i Stavanger i sammenhengen "spiller".
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.981
    Antall liker
    10.293

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Hvorfor skal Danmark og Sverige klare dette bedre enn oss? Jeg bare fatter det ikke.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.981
    Antall liker
    10.293
    I tillegg til gruppevinnerne så blir det også slik..;

    • Second round (play-off stage): 16 teams (twelve group runners-up and four best Nations League group winners, based on the Nations League overall ranking, that finished outside the top two of their qualifying group) will be drawn into four paths, playing two rounds of single-match play-offs (semi-finals with the seeded teams to host, followed by finals, with the home teams to be drawn). The four path winners will qualify for the World Cup.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Selv om det er jevn i eliteserien, så viser dagens kamp at det er forskjell på topp og bunn. Klar for Europa er vi. Kraften er sterk.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Meister og Ørjasæter får besøk av Brann i dag. Vil de fortsette der de slapp sist kamp når de knuste Rosenborg?

    Molde får besøk fra hovedstaden i kveldskampen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.011
    Antall liker
    2.006
    Sted
    Sortland
    Rekk opp handa alle som tippet KFUM Oslo midt på tabellen i ''Eliteserien''

    nei, ingen - tenkte det ja :ROFLMAO:
    (og for all del - det gjorde ikke jeg heller.)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    NRK bommer i forsøket på å nå alle, og serverer et pregløst og uinspirert produkt. TV2 tør å henvende seg til fotballnerdene og vinner på det.

     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.441
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fantastiske resultater i går.
    Vålerenga, Moss og KFUM vant :D (y) Hadde faktisk alle på tippekupongen men røyk på noen andre kamper:mad:
    Hvis Lillestrøm slår Rosenborg i dag så er fotballhelgen fullbrakt.
    Ikke ofte jeg heier på Lillestrøm men det hadde vært herlig med en seier på Lerkendal.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.981
    Antall liker
    10.293
    NRK bommer i forsøket på å nå alle, og serverer et pregløst og uinspirert produkt. TV2 tør å henvende seg til fotballnerdene og vinner på det.

    Skrur på 1 min. før kampen starter uansett kanal, unntatt når Frankrike spiller, da må jeg høre nasjonalsangen på bånn pinne. Gjør andre ting i pausen, skrur av med en gang kampen er ferdig så jeg slipper alt det uinteressante studiovaset. Men etter finalen sto det på litt etterpå.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.313
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gøy og vanvittig varmt i syden igår. Elendig kamp, men vi vant til slutt.
    Grei oppsummering av kampen her føler jeg. 99,9% klarte å oppføre seg og god stemning i byen, dessverre ikke det som stjeler overskriftene.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Bodø Glimt kan vist spasere inn gullet i år. Holder å møte opp.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.981
    Antall liker
    10.293
    Fra VG live..

    VAR-protestene fortsetter i Trondheim. Kjernen lar det regne gule tennisballer ned på gressmatta her. Også en fiskekake har funnet veien ut på matta.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.133
    Antall liker
    3.613
    Fiskekaker.....der gikk grensen 😄 og kjernen har baller. Bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn