Hedde
Førr evig!
- Ble medlem
- 20.04.2009
- Antall liker
- 3.743
Uttaket til Solbakken kom å ødela absolutt alt.
Redde for å tape? Da taper du. I stedet for å huske at vinner vi, er vi i CL. Helt tydelig at inngangen til kampen var feil.Nei, dette var ikke slik de skulle spille. Men slik de endte opp å spille med balltap på egen halvdel som selvsagt resultat.
Kjempekamp av Haikin sier alt om den rævva kampen.
Presspillet til RS var ikke bedre enn sist, så denne kampen tapte Glimt mest på grunn av seg selv. Her må analyseres, for slik skal det ikke være i ECL.
Det var det som kostet Kåre Ingebrigtsen jobben; stadig mer støttepasninger og bakoverspill. Rosenborg og Glimt var/er best offensivt, da må 'sikkerhet' være å skåre flere mål enn motstander- uansett hjemme eller borte, uansett motstander. Fra første spark på ballen. Får håpe Knudsen snart innser at det som førte de dit de er, er det som også skal føre de videre.Enig i den selvsagt. Vi har tapt to cupfinaler og nesten alt av playoff på grunn av det. Glimt takler ikke avgjørende stunder så godt.
Det er dette med å stå fast på at "vårt eget spill førte oss hit. Det er derfor det vi skal gjøre nå også". Og sørge for at det er formidlet tydelig og klart; "vårt eget spill". Uavhengig av motstander og rammer rundt kampen. Og Glimts spill er full fart framover, og å gjøre alt for å skåre mer enn motstander. Ikke 'sikkerhet' eller 'skadebegrensning'.Noen tidlige feil. Høye skuldre. Dette trodde jeg var løst. Men det sitter i og ødelegger fortsatt. Knutsen var nok skuffet i dag, men har ikke hørt hans kommentarer enda.
De var tydelig preget av å prøve på sikkerhet. Det ender som oftest stikk motsatt. Spille som Rosenborg på 90-tallet i alle kamper fram til den avgjørende, så begynne med Barcelona-tøv i den avgjørende. Det i seg selv skaper usikkerhet.Du tenker at Glimt bevist prøvde å spille trygt og sikkert. Da må du ha valgt feil kanal
Legg merke til at jeg kritiserer trener, ikke spillere.Å spille tidlig ut på en back som da fort kommer under press er ikke å prøve på sikkerhet. Det er hodemist. Stopperne var to mot en spiss i hele første omgang uten å klare av overtallet. Har ingenting med Barca å gjøre.
Laget, ja. Sørget han for rett innstilling til kampen? "Spille som vi alltid gjør, fordi det er grunnen til at vi er her, at vi har kommet så langt".Som startet med nøyaktig samme laget og samme taktikk som på Aspmyra. Så jeg skjønner ikke?
For de fleste er det godt nok.Europa League er mer enn godt nok.
Der ligger feilen; de store gutta er OSS, Glimt. Det var nok en grunn til at Glimt fikk trene på Maracana, tenker jeg. Starstruck var målet til Røde Stjerne. De lyktes med det...Glimt tar bilder fra SR Bank arena også. Det er veldig stort for en liten klubb fra nord å få spille sammen med de store gutta.
Det læres forhåpentligvis av dette. Rosenborg brukte også noen sesonger på slikt, før de i 95 og utover bosatte seg i CL. Bare så synd at erfaringene RBK gjorde ikke er overførbare. Det burde nok vært jobbet mer med holdninger til "hvorfor er vi her, hva brakte oss hit, vi er jævla gode siden vi er her, vi skal derfor spille slik vi alltid gjør, vi har intet å tape, vi er ikke turister!"Hehe. Vi blir starstruck av nesten ingenting.
Trenger vel ikke nevne at Viking ikke har tatt poeng på gress i år.Konsekvensen er at du har vanskelig for å utvikle forsvarsspillere i samme grad som de som har gress. Jeg tror også det gjelder større, tyngre spisstyper og vinger med fysikk.
Banekapasitet er et sterkt motargument. Som et eksempel: Viking har gått fra å bruke SR-Bank Arena rundt 30 timer i året med gress til 1500 timer etter at de la om til kunstgress, ifølge klubben.
Solbakken vil ha forbud mot kunstgressbaner (vg.no)