Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9

Fin artikkel.
    Blir en spennende tid fremover.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    NFF har tapt kampen om VAR, men vil de akseptere tapet?

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Neppe.
    Er nok medlemmene i klubbene som er for dumme til å stemme riktig, og derfor blir det ikke hensyntatt.

Dommerne var på NRK igår og mente at de var blitt mindre hetset med VAR enn uten. For så vidt ikke så rart, nå er det vel VAR som blir hetset istedenfor.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Ja, så lenge NFF fokuserer på at det kun er den «harde kjerne» av supportere som har mobilisert, så blir ikke dette hensyntatt.

Jeg sitter på langsida. Vi er mange gamle gretne som er i mot.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.197
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvorfor skal ikke nor/swe gjøre som stort sett alle andre topp ligaer i Europa og bruke VAR? Er det ikke en fordel og anpasse sig til systemet?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Muligens for dommere som vil ut i Europa. Men da må de uansett bli mye bedre å dømme fotballkamper. VAR har vist seg å gjøre dommerne på banen mindre beslutningsdyktig. Kansje vi kunne få de beste "bane" dommerene i Europa. Så kan de andre betjene VAR bussen.

For spillerne har det vell nada å si.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.197
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det bør vel ha noe og si for spillere att allt kan bli sett på banen? Da skal det ikke brukes internasjonalt heller? Jaja nysgjerrig og spør.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Av ti klubber som nå er FOR VAR, spiller syv av de i Obos-ligaen - hvor det ikke er VAR. Men de virker å være villige til å betale for det - eller har de ikke tenkt så langt?

1000001722.jpg

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Solskjær til Besiktas er kult. Skal ikke rippe opp i tidligere resultater mot Glimt, men ingen tvil om at det er en storklubb. Hvor lenge sitter han tro?

Beşiktaş er seriemester i Tyrkia 16 ganger. Senest i 2020/21-sesongen. De har vunnet seriecupen ti ganger og supercupen ni ganger. Beşiktaş har spilt kvartfinale i Champions League én gang og vært to ganger i kvartfinalen av Europa League.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Det kan gå mot tidenes laveste oppmøte på Aspmyra torsdag et et gruppespill i Europa:

Mandag formiddag var det kun solgt 3.258 billetter. Jeg skal nå pusle med mitt hjemme tenkte jeg. Hadde gjort det samme om det kom ett Russisk lag på besøk.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Det er Viaplay. Aner ikke om den går på en av de åpne kanalene.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.203
    Hauge er for god til å spille i norsk liga sa en ekspert for noen uker siden. Men altså ikke god nok for Eintract- Frankfurt. Men det skulle vel være andre muligheter for han enn B/G? Kanskje ny sjanse senere, fortsatt ung. (husk han ble kjøpt til Milan)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    For god for norsk liga? Ingen problem. Glimt spiller i Europa 😄

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Innkalling hvor kun fysisk fremmøte gjaldt. Alle de som står å heier i all slags vær på bortekamper er bare B-medlemmer.

Eller som styreleder sa det:

"et scenario hvor flere tusen medlemmer fra utlandet i ytterste konsekvens kunne ta kontroll over Bodø/Glimt og drive klubben til grunne"

:rolleyes:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    For ett sirkus ;-)

eneste styret som aktivt har jobbet mot sitt egent årsmøte vedtak?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Fotballen er avhengige av dommerne.

De sørger for at fotballkamper får et rettferdig utfall hver eneste dag. Det fortjener respekt.

Det kan godt hende toppdommerne har fått det lettere etter VAR.

Men når Rohit Saggi forteller om meldinger han får fra breddedommere, hetsen de får og at frafallet blant dommere aldri har vært verre, er det vanskelig å se for seg at det gjelder alle de andre 3500 dommerne i Norge.

• Liker
    Reaksjoner: MML

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    I dag spilles kampen som aldri skulle blitt spilt. Det burde UEFA sørget for ved å utestenge laget fra Israel basert på de pågående bruddene på menneskerettighetene. Selv sitte vi hjemme i stua og heier på Glimt mens ungene i Gaza får et lite opphold i grusomhetene i noen dager med våpenhvile. Pengene for tre billetter er vippset til Flyktninghjelpen, en bitteliten trøst iallefall.

Laget Glimt møter i kveld ble grunnlagt i 1906 i Jaffa. Da byen ble til Tel Aviv i 1909 skiftet de navn til Maccabi Tel Aviv. De tok også inn David-stjernen i sitt klubbemblem, for å understreke sin jødiske identitet ytterligere: Fra rundt 1880 hadde den jødiske innvandring til Palestina skutt i været og sionismen var på frammarsj.

Siden har Maccabi Tel Aviv vunnet flere titler enn noen annen israelsk klubb; 25 ligamesterskap, 24 statscuper, 8 ligacuper og 2 asiatiske mesterklubbturneringer.

Økende internasjonal motstand førte til at Israel ble kastet ut av den asiatiske fotballkonføderasjonen AFC i 1974. I 1992 åpnet så UEFA for israelsk deltagelse i europeiske turneringer og Maccabi Tel Aviv fikk som første israelske lag spille kvalifisering til Champions League. I årets Europa League har Maccabi Tel Aviv plukket seks poeng så langt. En seier til, og de er klar for mellomrunden. La oss håpe at Glimt snyter dem for den gleden.

Heia Glimt 💛

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Nypan observert på......er det Aspmyra? Frøsnpinn er han iallefall.

1000001745.png

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    – Klubblederne er bundet til masten med negativt vedtak på årsmøter, drevet frem av grupper som har tatt kontroll på årsmøtene, mens lederne i klubbene selv er uenige, sier Thomassen til VG.

Nå mener Glimt-sjefen at det er på tide at norske fotballedere står opp mot det han kaller aksjonsdemokrati.

Thomassen vil altså at NFF ber tinget ta stilling til dagens fotball demokrati når de skal stemme for VAR?? Det finnes bare et svar på det. Jeg aner at toppene i NFF snart vil ha munnkurv på Glimt-sjefen. Måten han raljerer på må være en trussel selv for dem.

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Jeg kommer ikke til å handle mer på XXL eller Bofisk. Må jo være forbilde for mine gutter. Men jeg vil ha stor forståelse for at andre gjør det. Tenk å la breddeklubbene gå mot toppklubbene i noe som kun angår toppklubbene. Makan!! Jeg ser på det som maktmisbruk.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.067
    Nå kan man bare lure på hva som vil skje. Det første er selvsagt fram til tinget. Så hører jeg allerede snakk om boikott, støtte til B-lag sånn at ikke klubbene blir skadelidende. De første oppsigelsene av tv2 play er også meldt.

Her i Bodø tror jeg ikke man er så bekymret for at klubben taper inntekter. Stemningen på kampene kan bli veldig annerledes, også bortekampene tror jeg. Her har det vært litt kamp mellom ledelsen og supportere allerede i langt tid. Ingenting som tyder på at det blir annerledes eller bedre nå.

Det er litt tungt siden det kan bli en bra sesong sportslig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn