Her kommer en liten fortsettelse...JanR skrev:Venter i spenning på fortsettelsen Thumper
Artig lesing så langt,kjør på.
/jan
Den ble bedre med Mullard 6sn7gt (som er Rotekroken sitt) og andre ecc82 her hos meg ihvertfall..JanR skrev:Rørene i Series 1000 pre'n var litt for "kjedelig" for min smak.
Samme her. Den ser jo sinnsykt fet ut! Almarroen er kanskje litt mer Industriell og maskulin i forhold, veldig tøff.Thumper skrev:Leben CS300
Det første jeg oppdaget var hvor pen og velbygd den var!
Jeg må jo innrømme at jeg har en forkjærlighet for rørforsterkere hvor jeg ser rørene... Almarro er jo kul på så måte... Men Leben er et smykke av en amp.Pengvim skrev:Samme her. Den ser jo sinnsykt fet ut! Almarroen er kanskje litt mer Industriell og maskulin i forhold, veldig tøff.Thumper skrev:Leben CS300
Det første jeg oppdaget var hvor pen og velbygd den var!
Sitter i skrivende stund å hører på Kari Bremnes Live på fullt volum (ikke fullt kanskje, men ihvertfall veldig høyt). Seinere skal jeg teste headphones utgangen. ;D
Med ingen av disse forsterkerne ble det skarpt eller plagsomt på høyt volum her hos meg ihvertfall. Nå har jeg egentlig ikke hatt noen rørforstekrer her i hus som ble det, heldigvis.
Har tittet inniimpulse skrev:Ser du nevner rørene i series 1000 preampen, JanR. Husk at den faktisk er passiv,det er kun riaa-delen som er aktiv. Mener å huske at det sitter en liten gjeng RCA 5751 der, blant annet. Denne er faktisk ikke helt orginal heller, men oppgradert etter Peter Qvortrups oppskrift, og da kun med AN-godis....
Det har jeg også.. ;DJanR skrev:Har tittet inniimpulse skrev:Ser du nevner rørene i series 1000 preampen, JanR. Husk at den faktisk er passiv,det er kun riaa-delen som er aktiv. Mener å huske at det sitter en liten gjeng RCA 5751 der, blant annet. Denne er faktisk ikke helt orginal heller, men oppgradert etter Peter Qvortrups oppskrift, og da kun med AN-godis....
/jan
Jeg henger meg på denne også jeg.. ;DJanR skrev:Veldig enig med Kjoenik her,flotte og informative beskrivelser/opplevelser Thumper
/jan
kjoenik skrev:Fine beskrivelser Thumper!
JanR skrev:Veldig enig med Kjoenik her,flotte og informative beskrivelser/opplevelser Thumper
/jan
Takk!Pengvim skrev:Jeg henger meg på denne også jeg.. ;DJanR skrev:Veldig enig med Kjoenik her,flotte og informative beskrivelser/opplevelser Thumper
/jan
For ikke å snakke om rørauksjoner en gang i kvartalet da.. ;DDr.Evil skrev:Velkommen til nye medlemmer!
Hvor mange har vi blitt etterhvert da mon tro? Skal vi lage medlemsblad? Hva med å planlegge julebord etc, vårmønstring / høstmønstring, osv. osv.. ;D
Hilsen
Dr.Evil
...må vel chartre eget fly da.... ;D ;DDr.Evil skrev:det var jo en glimrende idè! Kanksje vi kan reise til det store utland på rørauksjoner også
Hilsen
Dr.Evil