Nottingham Horizon m/Rega arm

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
hei er det noen her som kan annbefale en grei pikup til denne spilleren? Nottingham Horizon m/Rega arm jeg spiller alt fra house til klassisk musikk..en pikup til runt 1000 lappen hadde vert fint:) eller andre innspill om pikuper hadde vert artig og høre.. er veldig grønn når det kommer til stifter og sånt!

Mvh
Svein S Johansen
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Hvis det er standard armen, så er vel det en RB-250? Veit i såfall ikke om en Audiotechnica OC-9 blir litt overkill for en 250 (funker bra i RB-300), men jeg hadde en gang en AT OC-5 på en RB 250, og det spilte meget bra..! Hvis 5'ern er å få tak i lengre, tror jeg prisklassen passer brukbart.. :)
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
ja det er en RB-250 arm
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.802
Antall liker
8.117
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Både OC9 og dei to billegaste (hi-out) pickupane til Dynavector (DV10 og DV20) fungerer glimrande i alle Rega-armar. Til Nottingham sin rimelegaste spelar (har ikkje høyrt anna enn dei litt større derifrå, men lydsignaturen er stille, med enorm evne til å gje at musikalske kontrastar og små nyanseskilnadar), ville eg kanskje vurdert ein DV 20. Men dei to andre er også glimrande kjøp. Hugs at OC 9 må ha stepup...
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
hvor i norge får jeg kjøpt Dynavector DV20 da?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Det er en alldeles utmerket pickup som sikkert passer bra i en RB 250, men den er vel noen ganger dyrere en budsjettet som nevnes her.....?
Selv AT OC 9 er jo to og en halv gang dyrere enn mannens budsjett, og det er jo en ikke helt uvesentlig ting å ta med i betraktningen....eller?

Til prisen som nevnes kan jeg anbefale en Grado Prestige Gold. Spiller helt ufattelig bra til prisen, og passer utmerket i en RB 250. ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.802
Antall liker
8.117
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
impulse skrev:
Det er en alldeles utmerket pickup som sikkert passer bra i en RB 250, men den er vel noen ganger dyrere en budsjettet som nevnes her.....?
Selv AT OC 9 er jo to og en halv gang dyrere enn mannens budsjett, og det er jo en ikke helt uvesentlig ting å ta med i betraktningen....eller?

Til prisen som nevnes kan jeg anbefale en Grado Prestige Gold. Spiller helt ufattelig bra til prisen, og passer utmerket i en RB 250. ;)
Såg ikkje budsjettramma di, det vart for dyrt, ja. Desse nye Ortofonane kan kanskje vere verd å prøve ut? Men ein DV10x5 hadde vore meir snacks, ja.....
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Jeg har liggende en AT 160ML. Spilt litt over 100 timer. Kan gi slipp på den for en rimelig penge.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.802
Antall liker
8.117
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
Jeg har liggende en AT 160ML. Spilt litt over 100 timer. Kan gi slipp på den for en rimelig penge.
Dette er vel einaste Denonen som funkar akseptabelt i ein Rega-arm. Og så er det hi-output. Liknar ørlite på Dynavector i klangbalanse, men er utan den gode dynamikken. Lydbildet er som vanleg Denon ikkje noko å skryte om, men det skal då noko til i denne prisklassen...
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg har liggende en AT 160ML. Spilt litt over 100 timer. Kan gi slipp på den for en rimelig penge.
Dette er vel einaste Denonen som funkar akseptabelt i ein Rega-arm. Og så er det hi-output. Liknar ørlite på Dynavector i klangbalanse, men er utan den gode dynamikken. Lydbildet er som vanleg Denon ikkje noko å skryte om, men det skal då noko til i denne prisklassen...
Dette er en Audio Technica 160 ML. Ny pris 2800,- SEK. Men det er en utgått modell.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Tror nok Arve blingsa litt og trodde det stod DL 160.. ;)

Edit: ...som fungerer ok, men er litt kjedelig og sjelløs etter min mening..
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
hvor får jeg kjøpt Grado Prestige Gold hen da kan ikke finne den jeg :(
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Clearaudio Classic wood. Ca 1000,- hos hificenterkjeden.
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
vel det ble en AT160ML :) som får æren av og spille mine lp`r
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Nottingham

mmmmm jeg er meget meget fornøyd ;D AT160ML passer jo som hånd i hanske! og passer perfekt til min ny innkjøpte Nottingham HORIZON :D en fryd for øyet og øret!!
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Nottingham

RaZeR skrev:
mmmmm jeg er meget meget fornøyd ;D AT160ML passer jo som hånd i hanske! og passer perfekt til min ny innkjøpte Nottingham HORIZON :D en fryd for øyet og øret!!
Takk for sist RaZeR!
Har du fått innstalert pickupen? :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja,få høre hvordan det gikk med deg,og den nyinnkjøpte pickupen din... ;D
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
ja jeg har fått innstalert den :D fant noen rega ark på nettet som hjalp meg med det,men alle di protractorene som jeg fant til rega var ikke 100% hos meg :( mulig jeg gjør det feil hehe men fikk skrudd den på og bruker nå riktig vektbalanse og lyden er helt nydelig synes nå jeg ;D og drivværket i denne spilleren er jo muse stille!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Dette høres bra ut. Godt du ble fornøyd.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
RaZeR skrev:
ja jeg har fått innstalert den :D fant noen rega ark på nettet som hjalp meg med det,men alle di protractorene som jeg fant til rega var ikke 100% hos meg :( mulig jeg gjør det feil hehe men fikk skrudd den på og bruker nå riktig vektbalanse og lyden er helt nydelig synes nå jeg ;D og drivværket i denne spilleren er jo muse stille!
Det er helt klart en bra spiller du har fått deg!

Hvis du bruker denne linken: http://www.vinylengine.com/library_model.php?make=Rega&selected_model=RB250
Og passer på at zoom justeres til 100% så mener jeg det skal bli riktig.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei RaZeR
Har mailet deg en protractor, husk å skrive denne ut slik at det er 180mm mellom B og B
Denne var helt kompitabel med Regaprotraktoren til min R-300 arm
Mvh Jan I
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
for snaue 2k får du deg skikkelig protractorverktøy hos www.audioart.no
eller så finnes det pappmaler å få kjøpt til 50 lappen,hos feks stereofil.....

mvh Espen
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
takker så mye:)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hvordan synes du vinyl spilleren din låter i forhold til DVD spilleren din?
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
hmmm nå har ikke jeg spilt mye vanlig cd på den dvd spilleren men til film så er den veldig klar og tydelig på di områder jeg liker. men di cd`ne jeg har spilt så er den meget bra kansje litt spissere i kantene i forhold til vinylspilleren. virker også litt mer ukontrolert i bassen. synes nottinghamen er mykere og balanserer lettere i forhold til høytallerene mine.. men det er nå i mine ører da hehe.. må jo få si at jeg ikke har noen lp`r som jeg har på cd så jeg får jo ikke spilt den samme musikken.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
RaZeR skrev:
hmmm nå har ikke jeg spilt mye vanlig cd på den dvd spilleren men til film så er den veldig klar og tydelig på di områder jeg liker. men di cd`ne jeg har spilt så er den meget bra kansje litt spissere i kantene i forhold til vinylspilleren. virker også litt mer ukontrolert i bassen. synes nottinghamen er mykere og balanserer lettere i forhold til høytallerene mine.. men det er nå i mine ører da hehe.. må jo få si at jeg ikke har noen lp`r som jeg har på cd så jeg får jo ikke spilt den samme musikken.
Høres ikke urimelig ut det. :)
Tror nok ørene dine virker bra jeg. ;)
 
Topp Bunn