Nottingham,JR Transrotor eller Wilson Benesch?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Halloen vinyljunkies. ;)

Går med tanker om å bytte ut Rega,en min og i den samenheng så vil eg hente inn råd fra gutta her inne.

Spelere som eg vurderer er desse:
Nottingham Spacedeck,Ace Spacedeck,JR Transrotor ZET-1 eller WB Full Circle.

Detta er eg ute etter: Stort og fyldigt lydbilde,stram bass,"ro" og god instrument separasjon.

Detta spelar eg: rock,metal,prog,blues og kansje litt jazz ein gang i blandt.

Spelaren skal stå på eit Audio Magic Xenta 3-S Twin rack og skal spela i lag med Accuphase E-450 og AD 20 riaa på Mani-2 ht.

Har tenkt å bruke min Dynavector 10x5 pu inntil videre. Denne skal vist passe godt i Ace Space armen og eg rekner med at den da også passer i armen som følger ZET 1,da det er ein "ombygd" Rega RB250.
Den passer vel kansje ikkje i Wilson Benesch ACT 0.5 tonearm?

Kom med tips,innspel og anna nevenyttig. ;)

Mvh
TAF
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Her tråkker du ikke i salaten uansett spiller du måtte velge.
Har selv hatt en NAS Hyperspace og var ganske fornøyd med den - bortsett fra at jeg måtte "snurre" den rundt med håndkraft. Noe som kan oppfattes som tungvint. Undertegnede støtter oppunder den teorien. Heretter: Ja til bryter!

I skrivende stund så har jeg en JR Trans Rotor Cellino, en spiller jeg er strålende fornøyd med.
Nå kan jeg ikke uttale meg direkte om ZET-1, men på generell basis så vil jeg anta at dette er et drivverk av høy kvalitet. WB har jeg ikke kjennskap til, bortsett fra det jeg har hørt/lest at det er kvalitet det òg.

Lykke til med leitinga! ;)
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Så det du seier er at NAS er ein slik sveivegramafon. ;D Har den ikkje av/på bryter altså? Kan du fortelje litt om detta?

Er det JR Trans Rotor arm på denne spelaren din?

TAF
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
325
Antall liker
177
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt NAS i flere år og synes ikke "oppstarten" er noe som helst problem! Spilleren er slik at du må starte motoren med å gi tallerkenen litt fart med håndkraft. Når den så starter går den selvsagt stabilt av seg selv. Konstruksjonen skal forhindre vibrasjoner fra motoren fra å forplante seg til PU`en. Dette er en svært stabil og god konstruksjon som etter min mening har svært mange fordeler, som.f.eks. støyfri musikkgjengivelse med vært "sort" bakgrunn! Dette er en platespiller med svær høy kvalitet i alle deler, men det fins selvsagt også konkurrenter. Likevel mener jeg konkurrenter i sammeipris/kvalitet er svært få!
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
btolli skrev:
Jeg har hatt NAS i flere år og synes ikke "oppstarten" er noe som helst problem! Spilleren er slik at du må starte motoren med å gi tallerkenen litt fart med håndkraft. Når den så starter går den selvsagt stabilt av seg selv. Konstruksjonen skal forhindre vibrasjoner fra motoren fra å forplante seg til PU`en. Dette er en svært stabil og god konstruksjon som etter min mening har svært mange fordeler, som.f.eks. støyfri musikkgjengivelse med vært "sort" bakgrunn! Dette er en platespiller med svær høy kvalitet i alle deler, men det fins selvsagt også konkurrenter. Likevel mener jeg konkurrenter i sammeipris/kvalitet er svært få!
Sjønner greia og har ingen vanskeligheter med å snurre den i gang tenker eg. ;) Setter som oftest fart på Rega,en også eg for å skåne motor og reim.

TAF
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Då eg kun har vore borti Rega sine armer,så har eg eit spm. Er det fast signalkabel slik som på Rega eller må man ha kabel utenom vanlegvis på desse forsjellige armane/spelarane?

TAF
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Da har btolli gitt svar på ditt første spørsmål. Er forsåvidt enig i det han sier, at NAS er meget stabil og attpåtil har en "sort" bakgrunn. Til tross disse eminente kvaliteter så ble NAS aldri noe for meg. Kanskje det har noe med slapp sportsånd å gjøre, i og med at man så og si må "skubbe i gang" lyden. ;)

På drivverket mitt står det en JR Trans Rotor 2.6 arm, med andre ord en moddet (av Trans Rotor) Rega 250 arm.
Ta deg en tur på sidene til Hifi-Stasjonen. Der finner du mye å se på ;)
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Har også tenkt på VPI.

Ka betaler man for Scout og Scoutmaster nå tildags? Kan Dynavector 10x5 fungere i VPI armen?

TAF
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.312
Antall liker
31.017
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Kjenner ikke Transrotor, men har for inntil nylig vært eier av The Full Circle, og er eier av NAS Spacedeck (som nå er erstattet av Ace Space).
Begge spillerne har de egenskaper du etterlyser, sort bakgrunn og kompetent bass.
Greia med at du må skyve i gang Nottinghamen, er at konstruktøren mener at en motor som er så kraftig at den kan trekke i gang en tung tallerken, er overdimensjonert og kan overføre vibrasjoner videre i kjeden. NAS motoren er derfor akkurat sterk nok til å holde farten, og ikke mer. Og spilleren er uslitelig, Lille_Adam her på forumet, skubbet sin i gang for et par år siden, han har ingen planer om å stoppe den.....

The Full Circle er en teknologisk Tour de Force fra WBs side, den oser fabrikkens kunnskaper, og a.c.t. armen er en av de aller mest avanserte armene på markedet i dag, kanskje rett og slett DEN beste.

Tror ikke det er mulig å bli skuffet av noen av disse to.

Mvh

Morten
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Et lite apropos ang. Nottingham:
Jeg kan minnes at motoren - på Spacedeck´en - hadde vibrasjon. Husket at jeg holdt motoren i hånden, med strøm på selvfølgelig, og at det var en slags "during" som forplantet seg i hånden. Ja, jeg kjente en vibrasjon - uansett om motoren gikk eller sto stille. Jeg undret meg egentlig litt på dette.
Vel, vi snakker om "vibrasjonsfrihet" osv. ... jeg vet ikke helt jeg. Og en ting til - lysnettet gikk rett inn i motoren, ikke noen omformer 230v/12v. Så det ...
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Terje Arve.....skal prøve å svare litt.

Nottingham.

Ja de sveives i gang , dyttes om du vil , dette venner du deg fort til.....Motorene har en tendens til å dure svakt , så lenge kontakten står i veggen . utrolig svart bakgrunn og god bassgjengivelse , armene er ikke dumme de heller , men nottingham kan tilpasses andre armer også , rega , sme etc....hvis du kjøper nytt , kjøp med ett armbord for det du vil benytte senere , audioart som er importør er flink med disse spillerne hva å skaffe deler angår i allefall,.......bruk Nottinghams eget oppsettingsverktøy...Jeg kan anbefale deg å stille de merkligste NAS spm til Cash 63 her på sentralen , han har selv en hypers.

VPI.....scout brukt må du ut med fra 8-9 til 13k for litt ettersom. Ny uten pu koster den 13500 hos feks taa import i oslo(standard arm)...Spillern er utrolig mye spiller for pengene , men jeg vil anbefale oppgradering til hrx mini-feet med det samme , disse føttene koster 2500 for 4 stk , og gjør spiller tyngre , og mere stabil , bruker selv sånne nå på min ssm .....

Du skal være klar over at jmw 9 signature armen er litt bedre enn standardarm å jobbe med , den har ett lodd inni armørøret bak som kan finjustere nåletrykket etter du har satt korrekt azimut , på den rimligste armen må du treffe med begge innstillinger samtidig noe som kan kreve en viss tolmodighet , er du av typen som bytter pu er ofte for å sjonglere , ville jeg halt klart ha valgt signature,,,,,(også med vallhalla kabel fra Nordost)

Scoutmaster har en annen tallerken enn scout , eller for å si det på en annen måte , scout har en tynnere tallerken enn de øvrige spillere , scout-tallerken kan ikke benyttes sammen med perypering /ytterring for å presse platene nedtil .

videre er det verdt å merke seg at skal det oppgraderes på armsiden fra standard til signature 9 , så er det med en klembrakett til jungtionbox en (der du kobler til rca kablen) , på signature , slik at box er skrudd rett i plinten med vanlig 9 tommern , da kan det bli merker etter skruer , bare så du er klar over dette.

på scoutmaster passer nærsagt alle oppgraderinger , mens på scout passer det færre.....men alt i alt det spørs hvor langt du skal dra det hele......

10x5 en din passer bra i 9 jmw armen , når du har brukt den opp vil jeg anbefale deg en Lyra pu til denne armen , en dorian eller argo i , jeg syntes disse picdkupene spiller lengt bedre enn Dynavectorer i samme prisleie , men her kommer selvølgelig personlige preferanser inn i bilde.

Som anekdoten sier , du trør ikke feil med noen av de spillerne der , funker på all musikk , men jeg syntes vpi er er litt mere frempå enn feks Nottingham , skjønt det er hårfine marginaler vi nå snakker om , litt annen spillestil , men jeg for min del har hatt mulighet til å kjøpe flere Nottinghamer , og allikevel spiller på min 2. vpi nå , bytte kommer heller ikke på tale....jeg er vel blitt det man kaller tilhenger...tilhenger av ett sabla driv og rytme i disse flotte spillerne .

Når det gjelder service er også vpi raske , og bra og ha med å gjøre , de sender fort og ev emd exspress om noe haster (koster ekstra)......det er stabile fine spillere , som fortjener enda mere opp og frem i markedet .

Du bør prøve å få hørt en vpi en gang , hadde ikke avstanden vært stor mellom oss skulle du selvfølgelig ha fått kommen (og det får du gjerne og) men det blir kanskej litt langt å dra ? Hvis du derimot skal kjøpe nytt av Lyric , kan jo en oslotur være aktuellt.(kanskje)

Får du has på en scout eller s master vil du nok ikke se deg tilbake , og ser du deg fremover blir lommeboka slank , det fine er at man kan oppgradere litt etter litt , scoutmaster spiller med mere ro enn scout , men så skal det sies til scoutens favør at pris / ytelse er enorm.......du kommer neppe lengere for 13500 nytt for arm drivverk enn en slik scout ved nykjøp-......

Bruk god tid på dette , og vurder litt hit og dit , det viktigste er at du blir happy med det du kjøper deg.

hvis det er noe du lurer på ang. vpi , har jeg satt meg relativt grundig inn i firmaets deler og hva som passer sammen , kan leveres og brukes , så jeg svarer gjerne på dine henvendelser . Videre er det mange vpi brukere her inne som også har god greie på ting blandt spillerne......

iGJEN bruk god tid.....Mvh Espen

legger ved bilde av min scout med nevnte føtter montert.
 

Vedlegg

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Har lest mykje stoff om VPI i løpet av dagen og blir meir og meir sugen på ein spelar frå den kanten. Likte veldig godt denne nye Classic modellen.
Liker også at det er mange muligheter med ein VPI.
Plate kransen som er å få kjøpt som tillegg er heller ikkje dum. Noken som veit kva den kostar? Platekransen altså.
Snakka litt med både Tor(Lyric) og Vidar(Audio Art) i dag,så får vi sjå ka det blir til. ;) Spennande detta.

TAF
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ja, for all del, men glem ikke å ta en tlf. til Hifi-Stasjonen heller da. Du kan få deg en positiv overraskelse der ...
Personlig så har jeg meget gode erfaringer med dem - og ikke minst JR Trans Rotor! Koster ikke å ta en telefon såfremt du ikke henger deg opp i tellerskrittene da .. ;)

Husk, det er du som til syvende og sist avgjør kjøpet, vi andre er bare fullkomment subjektive!
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Woawwww ...Dark Star!!! ;D :D
Enorm flott drivverk! Gratulerer og velkommen i klubben(he he)!

Hvilken arm er det som sitter på, greier ikke å ta den på stående fot?
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
anekdoten skrev:
Woawwww ...!!! ;D :D
Enorm flott drivverk! Gratulerer og velkommen i klubben(he he)!
Takker for den. ;)

Er ikkje så glad i krom,transparent acryl e.c.t,så denne her falt eg pladask for. Den virker også meget solid bygget.

Kommer til å bruke RB700 armen som sitte i min nåverende Rega P5 og håper det vil fungere tilfredstillende.

TAF
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
T A F skrev:
anekdoten skrev:
Woawwww ...!!! ;D :D
Enorm flott drivverk! Gratulerer og velkommen i klubben(he he)!
Takker for den. ;)

Er ikkje så glad i krom,transparent acryl e.c.t,så denne her falt eg pladask for. Den virker også meget solid bygget.

Kommer til å bruke RB700 armen som sitte i min nåverende Rega P5 og håper det vil fungere tilfredstillende.

TAF
Sant nok, det blir smak og behag om man liker acryl, krom osv. Og ja, den virker meget solid bygget, ser ut som en kloning av Nottingham og VPI, det beste av begge to rent designmessig ... ;)
Ellers er dette noe av det flotteste diverket jeg har sett - ihvertfall i den prisklassen. Har faktisk ikke sett denne før, må være noe nytt fra Trans Rotor dette, eller(?).

700-arma blir nok en god match på denne riggen, ja. Rega og Trans Rotor er gode parhester de!
Bare for nysgjerrighets skyld, hvilken p-u skal du bruke?
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Det stemmer at denne er heilt ny fra Trans Rotor ja.

Pu,en eg skal bruke er den som eg nå bruker i min Rega. Ein Dynavector 10x5. Den får gjera nytte ei stund til.

TAF
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Gratulerer med ny spiller. Enig i at dette designet er mer tiltalende enn transparent akryl osv. Håper du blir fornøyd :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.428
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Gratulerer med ny spiller! :D

Av alle "romskip" spillere jeg har sett er denne du har kjøpt helt klart den fineste jeg har sett, veldig flott er den!
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
T A F skrev:
Da er ny platespelar bestilt. ;D




TAF
Grattis med ny FINspiller.......den kommer nok til å gi deg mye golyd , dog kanskje ikke vpi-bass ...... ;DBare erter deg litt nå......Terje , denne var griselakker for å si det mildt , så kan du jo oppgradere med tiden på armsiden.

Men du bare en tanke , hvis du plukker av armen på regaen , er den da salgsvare ? hvis ikke , hadde det vært en ide å titta på Jelco 750 armen til ca 3k ny , og heller solgt hele regaen ?

Ellers ligger det en tecnoarm i danmark for salg...fra mitchell dog i sølv , blir kanskje ikke noe fint på sort spiller ,

Og leveringstiden er på stell eller ?

Espen
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.210
Antall liker
722
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Velkommen i klubben.

Gratulere med flott spiller. Skulle passe bra med RB700. Min JR Transrotor arm er en ombygd RB700 og fungerer meget bra.

Du må komme med bilder.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Jøss, virkelig flott den TR'en der...
Er ellers litt enig med ssm ift å selge P5 med RB700 armen. Tror det lønner seg.

Uansett...Gratulerer med ny spiller og lykke til!

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.896
Antall liker
8.231
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
T A F skrev:
Har også tenkt på VPI.

Ka betaler man for Scout og Scoutmaster nå tildags? Kan Dynavector 10x5 fungere i VPI armen?

TAF
Eg brukar faktisk 10x5 som referanse i JMW9Sig-armen som står på min SuperScoutMaster. Her har eg tenkt å oppgradere, men det er i utgangspunktet ein svært god match.
Både Scout og Scoutmaster burde vere interessante alternativ. Eg likar også NAS, og tykkjer ikkje du skal fokusere på dette med oppstarten. Det er ikkje noko problem i praksis. Men Scout-familien spelar livlegare, på ein måte meir dynamisk, der NAS skapar den store roa og den "mørkaste bakgrunnen" som framhevar musikken så godt, som passar veldig godt spesielt til klassisk musikk, som barokk og renessanse. Til rock og jubalong-musikk held eg ein knapp på Scoutmaster. Dette er berre nyanseskilnadar som sikkert ikkje alle er einige i. Iallfall enda eg sjølv opp med SSM, og eg reknar meg som musikalsk altetande.

Du finn elles omtaler av erfaringane mine som kan vere relevante på "vinyl" inne på www.audiophile.no
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
janb skrev:
Gratulerer med ny spiller. Enig i at dette designet er mer tiltalende enn transparent akryl osv. Håper du blir fornøyd :)
Takker for gratulasjoner Janb. Ja eg håper detta blir ein skikkeleg oppgradering og at den fungerer godt med min RB700 arm.

Rekner med den er på plass om ein 2-3 veker.

TAF
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Continuo skrev:
Gratulerer med ny spiller! :D

Av alle "romskip" spillere jeg har sett er denne du har kjøpt helt klart den fineste jeg har sett, veldig flott er den!
Takker for den du. ;)

TAF
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Takker for gratulasjoner.

De har nok rett i at P5,en ikkje er salgsvar,men heller blir lagret på loftet etter at armen er rappa.
Korleis er det med denne Jelco 750 armen,er den kilen på valg av pu? Eg må begrense mi oppgradering og ønsker i utgangspunktet å bruke min 10x5 så lenge. Vil den passa i Jelco,en?
Kven sel Jelco i Norge? Linker mottas med takk. ;)

Mange spm,men håper de holder ut med meg. ;)

TAF
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.191
Antall liker
1.169
Torget vurderinger
10
Mulig jeg tar feil, men armen som er avbildet sammen med din Transrotor ser ut til å være en Jelco-variant, muligens Audioquest.

Har prøvd Jelco SA-750D sammen med flere forskjellige pickuper på min LP12 og opplevde den ikke som problematisk mht. matching.

Armen selges ikke i Norge og jeg vil anbefale kjøp direkte fra produsent.

Det finnes forøvrig flere tråder om Jelco-armen her inne, senest en fra noen dager tilbake som henviste til tidligere tråder. Der vil du finne mye info.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Har lest litt her og der nå,men eg har funne ut at den antagelig kjem på ca 7000kr med dagens kurs.
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
K.H. skrev:
Mulig jeg tar feil, men armen som er avbildet sammen med din Transrotor ser ut til å være en Jelco-variant, muligens Audioquest.

Har prøvd Jelco SA-750D sammen med flere forskjellige pickuper på min LP12 og opplevde den ikke som problematisk mht. matching.

Armen selges ikke i Norge og jeg vil anbefale kjøp direkte fra produsent.

Det finnes forøvrig flere tråder om Jelco-armen her inne, senest en fra noen dager tilbake som henviste til tidligere tråder. Der vil du finne mye info.
Transrotor 800-S er den samme armen som Jelco SA-750D og koster veil. kr. 6995,-
Transrotor 500 er den samme armen som Jelco SA-250ST og koster veil. kr. 5995,-

Jelco produserer primært for andre firma. Vi kan likevel skaffe Jelco om ønskelig, men det vil ta lengre tid enn at vi bestiller fra Trans Rotor og at armen da får Transrotor logo på seg.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.454
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Ja TAF... har du fått Den Mørke Stjerne i hus?!?! :p
mvh Utolmodig
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
kaap skrev:
Ja TAF... har du fått Den Mørke Stjerne i hus?!?! :p
mvh Utolmodig
Hei

Håpet på å få den før påske,men det drøyer ut. Håpet på å få prøvd den ut Man,Tir,Onsdag før påske da eg har heile huset for meg sjølv,men...

Får smørre meg med tolmodighet. :(

Mvh
TAF
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
T A F skrev:
Da er ny platespelar bestilt. ;D




TAF
Alle tester jeg har lest i tyske hifi megasiner har målinger. Transrotor er overlegent best mht rumble, hastighets avvik og W&F og intermodulasjon. Grunnlaget for en hyggelig vinyl fremtid er lagt med en teknisk standard som er helt i toppsiktet og antagelig det beste som er å oppdrive...
Hva er vitsen med XXX merkene når de ikke klarer konstant og riktig hastighet og koster enda mere...

Grattis.. jeg vil ha en slik selv
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
hva må en gi for en slik dark star?

McLaren
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
hmmm... da er det bare og vente på skatte penger. det er det slemmeste drivverket jeg har sett noen gang.

Mulig og få inn em Mørch arm der?

McLaren
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Hei folkens.

Hadde planer om å bruke min RB700 arm frå min Rega P5,men har nå gått for Trans Rotor 800 S (Jelco 750) arm.
Det er denne armen i Trans Rotor,s utførelse man venter på nede i tyskland,så dette blir ein påske uten vinyl ser det ut for. :(
Gleder meg stort til denne spelaren står i stova og ikkje minst til å høyre vilken godlyd den kan servere. ;)

Squeezeboxen får duge som kilde i påska da.

God påske.

Mvh
TAF
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Gratulerer med ny spiller og arm. Jeg er ikke i tvil om at ditt valg vil gi deg mange gledstunder med godlyd fra den tyske vinylriggen. I tillegg skader det ikke at den har et design som i mine øyne er blant de aller aller beste! Som nevnt lengre opp i tråden er målinger/spesifikasjoner/tester på Transrotor alltid MEGET gode, og en tyst og stabil hastighetsmessig motor er etter min erfaring nesten det viktigste grunnlaget for å få frem godlyden fra en platespiller. Da jeg sist høst valgte vinylrigg sto det til slutt å velge mellom en Transrotor (ZET-3) og en annen tysk kreasjon. Selv om mitt endelige valg ikke falt ned på Transrotor, er jeg av den oppfatning at den er blant de bedre kjøpene der ute i denne prisklassen. Venter spent på dine første lytterapporter når spiller og arm kommer i hus...
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.348
Antall liker
427
Torget vurderinger
14
Heisan

Fant også eit yuotube klipp. Sjekk tapeten i dette rommet. Her passer det med litt Hawkwind til tenker eg. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=m_vhLXVxPik

Ser ut som den er tilgjengelig for demostrasjon i dei fleste hi fi sjapper i europa. :(

TAF
 
Topp Bunn