Bare få lyttet på den først… Det er litt vanskelig….Ellers, har sett at Richard Vandersteen bruker Lynx Hilo 2 som AD converter i oppsett til mange hundre tusen dollar ... så den funker sikkert
Men merging hapi iii har jo AD kort
|
Bare få lyttet på den først… Det er litt vanskelig….Ellers, har sett at Richard Vandersteen bruker Lynx Hilo 2 som AD converter i oppsett til mange hundre tusen dollar ... så den funker sikkert
Men merging hapi iii har jo AD kort
Synes personlig at Trinnov Nova DACen låter bedre, enn McIntosh DACenNei, ikke i første omgang tror jeg. Primært skal den brukes som Dante breakout mot ampene og upsampler til CD-spiller. Skulle behovene endre seg...![]()
Tja, det kan du kanskje si, men McIntosh var et løft fra Amethyst. Jeg klarer liksom ikke sikte ut en enkel årsak til bedringer, når det potensielt er så mange faktorer som spiller inn fra A lytting til B lytting!Synes personlig at Trinnov Nova DACen låter bedre, enn McIntosh DACen![]()
Jeg har nettopp testet Trinnov DAC mot Benchmark DAC1, og det er no compare, Trinnov gruser Benchmark ....Synes personlig at Trinnov Nova DACen låter bedre, enn McIntosh DACen![]()
Alltid noe som er bedre, men det er jo både avhengig av behov og hva man hører etterJeg har jo lurt litt på hapi iii som ekstern DAC fra Trinnov ... om den er bedre enn den innebygde dac
Hører fra andre kilder at det er DACs der ute som er bedre, og det er vel ingen bombe?
Jeg skjønte ikke spmI forbindelse med diskusjonen hva låter best kan Nova kjøre ekte pass true? Eller må alt gjennom resampleren før ruting?
Trinnov gjør ALDRI resampling, alt prosesseres i samme sampling rate som kilden, men med 64 bits presisjonI forbindelse med diskusjonen hva låter best kan Nova kjøre ekte pass true? Eller må alt gjennom resampleren før ruting?
Så vidt jeg har forstått fra @MakkinTosken , så når jeg hørte på oppsettet hans, så kunne Trinnov skrus av på den måten at man fjernet tidskorrigeringen og bassen, i det minste.I forbindelse med diskusjonen hva låter best kan Nova kjøre ekte pass true? Eller må alt gjennom resampleren før ruting?
Typisk kan man ikke rute digital audio uten at format er likt for alle kanaler. Derfor lurer jeg på når man velger SR for intern prosessering som du var vist oss du pr i dag foretrekkker satt til 48kHz om ikke da også alt som rutes i Nova opp/nedsamples til dette formatet.Jeg skjønte ikke spm
Nova har ikke SRC, derfor jeg skal ha Merging. Den kan synkes med kilde eller bruke intern, men med Dante og DVS er det hæssel. Derfor kjører jeg en fast frekvensTypisk kan man ikke rute digital audio uten at format er likt for alle kanaler. Derfor lurer jeg på når man velger SR for intern prosessering som du var vist oss du pr i dag foretrekkker satt til 48kHz om ikke da også alt som rutes i Nova opp/nedsamples til dette formatet.
På Amethyst kan du slå av og på korreksjon på Acoustics Correction, Level Alignment, Delay Alignment og slå av optimisation totaltSå vidt jeg har forstått fra @MakkinTosken , så når jeg hørte på oppsettet hans, så kunne Trinnov skrus av på den måten at man fjernet tidskorrigeringen og bassen, i det minste.
Bedre på Nova, den har hardware bypass. Bedre for studioaper, vel og merke. Har ikke kjøpt Trinnov får å slå av korreksjonenPå Amethyst kan du slå av og på korreksjon på Acoustics Correction. Level Aligment, Delay Alignment og slå av optimisation totalt
men hvorfor ... alt blir bare sykt dårligere når man slår det av
Er vel kanskje likt på Nova?
Ja, jeg ser Nova har en del nyere ting, nyere arkitektur og ny s/w ...... men Amethyst spiller så klokkene stopper og vel så detBedre på Nova, den har hardware bypass. Bedre for studioaper, vel og merke. Har ikke kjøpt Trinnov får å slå av korreksjonen
Var glad i Amethyst jeg, men elsker Nova, selv om førstnevnte ga meg en del flere legacy I/O muligheter.Ja, jeg ser Nova har en del nyere ting, nyere arkitektur og ny s/w ...... men Amethyst spiller så klokkene stopper og vel så det![]()
Hva er kanskje din feil?Det er kanskje min feil![]()
Amethyst blir hos meg ... den er her så lenge jeg kan puste ...... men kanskje en Nova senere for å drive aktive høyttalere en gangVar glad i Amethyst jeg, men elsker Nova, selv om førstnevnte ga meg en del flere legacy I/O muligheter.
haha ... jeg maste så mye på han om Trinnov ... så han måtte kanskje kjøpe for å slippe all masingen fra min sideHva er kanskje din feil?
Det var bare for å høre hvilken effekt Trinnov Nova har, når det ble gjort, låt fortsatt DACen bra da den ble spilt på Dynaudioene alene.På Amethyst kan du slå av og på korreksjon på Acoustics Correction, Level Alignment, Delay Alignment og slå av optimisation totalt
men hvorfor ... alt blir bare sykt dårligere når man slår det av
Er vel kanskje likt på Nova?
I mitt hode er Trinnov .... beste price/value prosposition jeg har vært borte i ... helt hinsides![]()
Det er helt sinnsykt .......Det var bare for å høre hvilken effekt Trinnov Nova har, når det ble gjort, låt fortsatt DACen bra da den ble spilt på Dynaudioene alene.
Grotta til MakkinTosken er godt dempet. Er ekkotiden hos deg under 300ms? Dempning har også en stor effekt.Det er helt sinnsykt .......
Stemmer er bedre, det er som å ha Jim Reeves, PJ Harvey, eller Nick Cave i rommet
Musikken er mere organisk, det låter mere naturlig
masse mere...
Man kan slå det av, eneste grunnen kunne være for å forstå ..... hvor sinnsykt sinnsykt sinnsykt bra Trinnov er .....
Jeg har aldri i hele mitt liv vært borti et produkt som gjør mere for musikken!![]()
Men som jeg har forklart deg, anlegget er satt opp for å fungere med Trinnov. Å slå av er en like idiotisk øvelse som å fly B2 uten computerne...Grotta til MakkinTosken er godt dempet. Er ekkotiden hos deg under 300ms? Dempning har også en stor effekt.
Jobber seriøst med sakenGrotta til MakkinTosken er godt dempet. Er ekkotiden hos deg under 300ms? Dempning har også en stor effekt.
Her har du et nøye utarbeidet svar på det spørsmålet gjort av LLM.Du vurderer ikke adc i hapi iii?
Så gøyNytt medlem søker herved medlemskap i denne lille klubben. Koblet til, utført en rask kalibrering i støyende omgivelser. Har troen på at dette blir bra, har uansett lyd i kveld.
Vis vedlegget 1111550