Nova Owners Club

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.725
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Nova Owners Club

Selv om jeg tilsynelatende foreløpig er den eneste eier av denne magiske boksen, virker det som det kan være fornuftig å starte en myldretråd rundt dette relativt nye produktet fra Trinnov. Her kan vi etterhvert utveksle erfaringer, komme med tips og triks, eller stille spørsmål.

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Antall liker
538
Det er veldig kult å se DANTE grensesnittet komme i flere produkter. Har brukt DANTE en stund nå og det er ikke annet enn genialt og enkelt. Min kinoprosessor (JBL SDP-55) støtter også bare 48khz. Da lever jeg litt bedre med det når denne også er begrenset til 48khz 🙂. Håper DANTE blir standard på audio/video prosessorer fremover 👍

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.725
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Det er veldig kult å se DANTE grensesnittet komme i flere produkter. Har brukt DANTE en stund nå og det er ikke annet enn genialt og enkelt. Min kinoprosessor (JBL SDP-55) støtter også bare 48khz. Da lever jeg litt bedre med det når denne også er begrenset til 48khz 🙂. Håper DANTE blir standard på audio/video prosessorer fremover 👍
Den er ikke begrenset til 48kHz, kjører 96 også. Men foreløpig synes jeg den virker best i 48kHz. Er vel på sikt lagt opp til 192kHz. Jeg er jo ikke talsmann for Trinnov så vet ikke så mye konkret.

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Antall liker
538
Den er ikke begrenset til 48kHz, kjører 96 også. Men foreløpig synes jeg den virker best i 48kHz. Er vel på sikt lagt opp til 192kHz. Jeg er jo ikke talsmann for Trinnov så vet ikke så mye konkret.
Akkurat, da blir det en ny runde med etterforskning på hvorfor 96khz er grået ut på prosessor...?

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
23.130
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Da melder jeg meg inn i denne klubben. Nova er bestilt. Plan er som følgene. Roon via nuc pc, satt opp med virtuell soundcard(lisens) og dante til Nova. Til høyttalere (Hypex Fa503) brukes AES3 utgang på nova. Til basstårn (Hypex Fa502) brukes det en Dante - AES3 kobling. Den må ha nettverk switch med PoE mulighet, eller strøm eksternt. Pc setter opp med Dante Controller for ruting.

Det hele kunne blitt styrt fra mobil eller iPad, men selvfølgelig måtte jeg koste på meg La Remote.

Gleder meg til å teste dette ut.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.725
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Velkommen, skal du være bror! Du kommer ikke til å angre på La Remote! 🥰

Bare vit at AES ennå ikke er fikset, så du må få Trinnov support til å pushe versjon 1.2.0 på den, om den ikke virker.

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
23.130
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Takk for det🥰 Ikke stort problem om ikke AES virker fra dag en. Kjøre analogt ut hvis ikke. Mitt mål for dag en. Lyd i anlegget. Er ikke software 1.2.0 noe som jeg fritt kan oppdatere til? Eller den beta?

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.725
Sted
og til
Torget vurderinger
7
Takk for det🥰 Ikke stort problem om ikke AES virker fra dag en. Kjøre analogt ut hvis ikke. Mitt mål for dag en. Lyd i anlegget. Er ikke software 1.2.0 noe som jeg fritt kan oppdatere til? Eller den beta?
Vet ikke hvilken versjon den kommer med, men du får bare tilbud om siste update, om du skal ha en eldre må support innstalere den.

Jeg kjører for øyeblikket med 1.2.0 og den maser om å bli oppdatert

1740572620840.png

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.824
Nova og Dantebegrensninger jeg kan ha missledet forumet med kan se til å gjelde det og benytte dante til kanalutvidelser. Kontekst det ble nevt var i forbindelse med Nova i et fullrigget Atmos oppsett. Som Makkin allerede har verifisert fungerer ruting innenfor antall lisenser.

Sist redigert:
Topp Bunn