Nova Owners Club

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.732
Sted
Endor
Gjør med noen tanker om aktiv crossover. Nova er tenkt som rom korreksjon og deling mot basstårn. Med aktiv crossover går det kanskje an å utvide arbeidsområdet til nova. Siden jeg har aktive høyttalere lurer jeg på om det kunne vært lurt om nova tok seg av både deling sub/bass og bass/mid? I så fall kunne kanskje mellomtone/diskant blir gjort om passivt eller fortsatt som i dag aktivt med hypex fa 503. En ny grunn til å vurdere 6 kanaler.
100% sikker på at det må være riktig .... vil bli overrasket om ikke delefilter i Nova gruser Hypex ´ene ... men da er det jo nye forsterkere da 😮
Synes det er mye bra multikanals klasse d forsterkere der ute ......

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.961
En ting er at Nova trolig gjør det bedre eller like bra. Det andre er slik jeg forstår Nova sin autokalibrering vil den på nytt prosessere det samme frekvenspeker i forsøk på ordne fase rundt delingspunktene. I hvertfall forstår jeg det slik av videoer jeg har sett.

At Nova uavhengig om høytaler er passiv eller aktiv da gjør prosessering for å korrigere fase. Om man da allerede har aktive høytalere med digital deling er det i hvertfall teoretisk et ekstra lag med kvantifiseringsstøy som kan elimineres om Nova tildeles hele oppgaven.

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
23.309
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg vil prøve å ikke dreie alt her i tråden om mitt oppsett og mine ideer. Det skal jeg prøve å ta i min tråd. Men deler noen tanker, så kanskje er relevant for flere enn meg selv.

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
19.990
Sted
El-returen
Torget vurderinger
44
Hvordan er prisene på Nova? Finner ikke priser på ProLyds sider, kun på utenlandske. Ca 70k for 2x2, mikrofon og fjernkontroll. Stemmer det sånn ca?

Topp Bunn