Nova Owners Club

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    @MakkinTosken , skjønner det dit at du nå kjører BM på Nova. Snarere enn Bi-Amp mode.
    Har Nova muligheter i BM som Amethyst ikke hadde, som gjør det?
    Er omvendt! Foreløpig har Amethyst muligheter Nova ikke har, nemlig aktivt delefilter. Når det kommer til BM muligheter, har Amethyst de samme.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Endor
    Siden denne klubben ikke er proppfull av medlemer har jeg hatt en dialog med min digitale venn. Ting jeg ønsker å teste ut er grensen mellom iir og fir filtre. I dag er den på 100hz. Mulig jeg tester lavere. Fir reference er på 5 ms. Kanskje teste litt mer eller mindre der og. I bassen har jeg 5db opp fra ca 100hz og ned. Jeg har veldig tørr bass og tåler kanskje en eller to db til.

Slik jeg forstår det kan jeg kopiere gjeldende preset og gjøre justeringer og sammenligne.
    Det anbefalte fra Trinnov er å gjøre flere presets hvor f.ex target kurve m.m. er forskjellig. Jeg brukte en del funksjonen med save & load av target kurver, men Trinnov sier: don´t do that. Bedre å kjøre flere presets som du kan sammenligne. Jeg lager etb prset som jeg er fornøyd med og lagrer.

Hvis jeg vil ha en konfig som er litt forskjellig så gjør jeg endringene og lagrer i en ny slot.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Endor
    Det sies fra en hærværende bransjeaktør at hvis man skal bruke ekstern dac til Trinnov så må den være uten reclocking, da reclockingen roter til tidsdomenet i foholdet høyttalere og sub. Jeg er helt grønn på dette og vet ikke, men noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    I dag kom omsider AES fixen, så da kan jeg gå videre....🥳

NOVA 1.2.4
    Bug fixes
    • Hardware Bypass : Channel duplication that occasionally occurred when adjusting the volume
    Enhancements
    • AES outputs: Enhanced compatibility for more reliable performance
    • Improved machine startup time

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.653
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det anbefalte fra Trinnov er å gjøre flere presets hvor f.ex target kurve m.m. er forskjellig. Jeg brukte en del funksjonen med save & load av target kurver, men Trinnov sier: don´t do that. Bedre å kjøre flere presets som du kan sammenligne. Jeg lager etb prset som jeg er fornøyd med og lagrer.

Hvis jeg vil ha en konfig som er litt forskjellig så gjør jeg endringene og lagrer i en ny slot.
    Jeg har for tiden tre preset jeg veksler mellom. Alt bare et tastetrykk unna på fantastiske La Remote😀

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.653
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Måtte dobbelsjekket at jeg ikke bløffet.

IMG_2465.jpeg

. AES virket fint her, men har kjørt analogt ut nå i startet. Har ikke kommet helt i mål med Dante dongle..

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Måtte dobbelsjekket at jeg ikke bløffet.

Vis vedlegget 1108009

. AES virket fint her, men har kjørt analogt ut nå i startet. Har ikke kommet helt i mål med Dante dongle..
    Latenstid på nettet? Du bor jo nærmere Frankrike tror jeg... :unsure: 😁 Men da får det bli din oppgave, holde oss oppdater på oppdateringer🤭

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Endor
    Jeg har for tiden tre preset jeg veksler mellom. Alt bare et tastetrykk unna på fantastiske La Remote😀
    Jeg driver og tester med to forskjellige høyttalerpar, to forskjellige forsterkere, og to forskjellige "oppsett" i rommet, med eller uten masse absorbenter (det blir en del presets ja)

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.094
    Det sies fra en hærværende bransjeaktør at hvis man skal bruke ekstern dac til Trinnov så må den være uten reclocking, da reclockingen roter til tidsdomenet i foholdet høyttalere og sub. Jeg er helt grønn på dette og vet ikke, men noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
    Jeg tenker mer presis ordlag vil være at ekstern dac må kunne synkroniseres. Altså ha klokkeinngang.

I praksis vil f.eks Sørkris sin DAC reklokker ref konstruktøren kunne variere synk med noen få samples som i praksis utgør noen millimeter fysisk plasseringsendring. Trolig ikke nok til å rote det særlig til for subbass, men ikke heldig for mellomtonedeling eller eq.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Endor
    Jeg tenker mer presis ordlag vil være at ekstern dac må kunne synkroniseres. Altså ha klokkeinngang.

I praksis vil f.eks Sørkris sin DAC reklokker ref konstruktøren kunne variere synk med noen få samples som i praksis utgør noen millimeter fysisk plasseringsendring. Trolig ikke nok til å rote det særlig til for subbass, men ikke heldig for mellomtonedeling eller eq.
    TUSEN TAKK!

Ja, så lenge DAC´en kan bruke Trinnov sin klokke så skal vi da slik jeg forstår det være good-to-go?
    Vi snakker jo uansett her om regionen 100Hz eller lavere .... kanskje max 150 Hz ....

Det er vel andre ting som betyr mere da.... lydhastigheten endrer seg med temperatur og det kan vel være snakk om mere enn noen få millimeter
    Så i praksis skal man lytte til musikk med samme romtemperatir som man kalibrerer på :ROFLMAO:

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    TUSEN TAKK!

Ja, så lenge DAC´en kan bruke Trinnov sin klokke så skal vi da slik jeg forstår det være good-to-go?
    Vi snakker jo uansett her om regionen 100Hz eller lavere .... kanskje max 150 Hz ....

Det er vel andre ting som betyr mere da.... lydhastigheten endrer seg med temperatur og det kan vel være snakk om mere enn noen få millimeter
    Så i praksis skal man lytte til musikk med samme romtemperatir som man kalibrerer på :ROFLMAO:
    Jeg har brukt DAC jeg mistenker reclocker, men evt latens ble tatt inn av Trinnov korrigeringen, vi snakker om noen 100 talls micro.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    23.653
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fikk til Dante dongle. Må ta en måling for å aktivere, gidde ikke det nå. Men det ble lyd. Jeg kunne tenkt meg å kjøre lyd fra hjemmekino receiveren gjennom nova. Er det mulig med fix volum på en inngang?

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    48.034
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Fikk til Dante dongle. Må ta en måling for å aktivere, gidde ikke det nå. Men det ble lyd. Jeg kunne tenkt meg å kjøre lyd fra hjemmekino receiveren gjennom nova. Er det mulig med fix volum på en inngang?
    Hva mener du med fix volum på en inngang? At receiveren skal styre volum for denne inngangen og den skal gjennom optimizer?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn