|
Imponert hvis du har den, det finnes en kommersiell (og relativt fersk) innspilling. Jeg har den. ;DJøgga skrev:I dag må jeg si at jeg virkelig likte alle stykkene, og alle var ukjente for meg.
-Det første resonnerte jeg meg fort fram til, dette er et verk jeg må ha i requiem-samlingen.
Kjent arie, og en velkjent traver av en opera!Jøgga skrev:-Nummer to sliter jeg med nå, trodde det sto mellom to komponister men jeg finner ikke lydklipp som stemmer. Sa Hilveg at komponisten var kjent bare for en opera, og spesielt denne arien? Han pleier å ha rett, men jeg må vel ikke alltid være enig. Dessuten rotet jeg med obligatorisk egg og bacon mens han pratet. Tror denne løser seg snart. Fint sunget forresten!
Tenk jødisk, dvis komponisten bruker ofte jødiske temaer. Og det er en strykekvartett med......Jøgga skrev:-Tredje står jeg fast på, syns det låt spansk men ikke sikkert at komponisten er spansk for det. Er ikke sikker hvor mange strykere jeg hørte, kan det ha vært flere med der?
Fra Hyperion, den du har?erato skrev:Imponert hvis du har den, det finnes en kommersiell (og relativt fersk) innspilling. Jeg har den. ;D
Aj, den var pinlig, jeg har den jo i hylla. Jeg strøk ham fort av lista fordi jeg trodde jeg kjente hele operaen. Var visst ikke helt våken der, og må lære meg å spille hele operaer.erato skrev:Kjent arie, og en velkjent traver av en opera!
Så var det 'jøden', da. Var inne på Ernest Bloch men han døde en måned for tidlig!erato skrev:Tenk jødisk, dvis komponisten bruker ofte jødiske temaer. Og det er en strykekvartett med......
Stemmer det ja.Jøgga skrev:Fra Hyperion, den du har?erato skrev:Imponert hvis du har den, det finnes en kommersiell (og relativt fersk) innspilling. Jeg har den. ;D
webradio!Jøgga skrev:Treeren: Jeg står med to alternativer, begge russiske. Klarer dette når reprisen kommer i kveld.
Er ikke lagt ut ennå.erato skrev:webradio!Jøgga skrev:Treeren: Jeg står med to alternativer, begge russiske. Klarer dette når reprisen kommer i kveld.
Så langt kom eg også. Begge døydde i august og har same forbokstav i etternamnet? Eg held ein knapp på den eldste av dei...Jøgga skrev:Treeren: Jeg står med to alternativer, begge russiske. Klarer dette når reprisen kommer i kveld.
Har ikke sjekket men legges vanligvis ut ca en halv time etter sending.Jøgga skrev:Er ikke lagt ut ennå.erato skrev:webradio!Jøgga skrev:Treeren: Jeg står med to alternativer, begge russiske. Klarer dette når reprisen kommer i kveld.
Eller er jeg helt ute +%&?
Jeg holder på samme knappen, forbokstaven også, og erfarer igjen at svaret er enklere enn jeg trodde.PX4 skrev:Så langt kom eg også. Begge døydde i august og har same forbokstav i etternamnet? Eg held ein knapp på den eldste av dei...Jøgga skrev:Treeren: Jeg står med to alternativer, begge russiske. Klarer dette når reprisen kommer i kveld.
Vi vet jo at WAM hadde et visst talent for å huske musikk han hadde hørt.....erato skrev:Sjokkerende likt Mozarts Requiem, men skrevet 25 år tidligere....
Oppgavene blir aldri for enkle for noviser som meg iallefall; men jeg har gyldig grunn til fravær inntil videre; ferien på Gotland dro ut, og etter det noe opphold på fjellet på Oppdal... og tror du ikke at kona har lurt meg med til hennes hjembygd på Toten denne uka. Forrige også, for den del. Og da er søndagsmorgenene okkupert..otare skrev:Har folk sluttet å høre på Klar en klassiker, eller er oppgavene for enkle?
Jasså du? Vi holder til på Lønset, et kvarter vest for sentrum mot Sunndalsøra. Men er jo rundt om i hele det vakre fjelleldoradoet når vi er der. Hvor på Oppdal da, om man får spørre?otare skrev:Jeg har hytte på Oppdal...
Jøje meg; det er jo midt i smørøyet! Et steinkast unna golfbanen og det hele.. for ikke å snakke om skitrekkene da, for vinterturister. Sikkert gode radioforhold for NRK Klar en Klassiker der!otare skrev:Sletvold - midt mellom Stølen og Hovden.
For HFS-noviser: bemerk hvor elegant topic ble halt i land i forrige innlegg, i det som så til å skli helt ut.Vidar P skrev:Jøje meg; det er jo midt i smørøyet! Et steinkast unna golfbanen og det hele.. for ikke å snakke om skitrekkene da, for vinterturister. Sikkert gode radioforhold for NRK Klar en Klassiker der!otare skrev:Sletvold - midt mellom Stølen og Hovden.
Mvh Vidar P
De var heller for vanskelige for meg denne gangen. Står helt fast nå og vet ikke om jeg orker å ta fatt, det pleier å ryke noen timer for meg før (hvis) jeg kommer i mål.............otare skrev:Har folk sluttet å høre på Klar en klassiker, eller er oppgavene for enkle?