NRK nettradio boblehelvete ...

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Jeg skulle ønske at nettradio fra NRK hadde steady streams, uten lugg og bobling i lyden. Har prøvd de ulike formatene (foretrekker å ikke bruke NRKs egen avspiller) som er tilgjengelige gjennom www.nrk.no/lyd

Så og si uten unntak begynner lyden å skippe og boble etter kort tid.

Sveriges Radio, Yle, BBC, Danmarks Radio -- alle andre får til dette uten problemer. Sitter og lytter til DR P2 Klassisk nå - rik lyd i deres høyeste oppløsning (128kbps - høy?) uten avspillingsproblemer.

Råd? Vink? Anbefalinger fra noen som har fått til dette?
Selv mistenker jeg at NRK er uinteresserte i å ha mange nettlyttere, og foretrekker å få folk over på DAB.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.541
Antall liker
11.551
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
pm sendt.

Bortsett ifra innholdet i pmen så har jeg ikke noe problemer med nrk streams.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Jeg lastet ned nrk-widget som la seg fint i iTunes. Har aldri hatt noe problem med det.
 

eosten

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
28
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Jeg har lagt inn diverse NRK radiokanaler i 160kbps WMA på min Sonos, og de fungerer prikkfritt hver gang.

Eirik
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Hei Folkens,

Jeg jobber i musikkavdelingen i Nrk og i følge interninfoen er nå bitraten på nettradien satt opp på samtlige kanaler. Nrk Klassisk er satt opp til 320 b/sek. Det låter ok når jeg spiller det av over internett på pulten min og langt bedre enn den innebygde dabradioen jeg har på samme avlyttingsutsyr. Har du sjekket om dette med bobling er et varig problem?
jeg skal sjekke igjen i morgen og si ifra til teknisk avdeling om det bobler. Det skal det ikke gjøre....

vh

hexachordia

Hei

Jeg har sjekket alle nettradiokanalene via internett, og de låter som de skal uten bobling idag 21.11.2007.

hexachordia
 
Topp Bunn