NRK1.. Dark side of the moon

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Joda.. i kveld kl 00.35 sender NRK1 det de kaller den eneste TV-produserte fremføringen av dette "verket".

Jeg skal se på TV i kveld ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja det er vel noe å få med seg. Lurer på hvorfor de må sende det så sent.
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Ja det er vel noe å få med seg. Lurer på hvorfor de må sende det så sent.
Vi tilhører sikkert ett "smalt" publikum, vi som vil se en konsert som dette :-/
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.581
Antall liker
9.769
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Æsj. Trodde dette handlet om boka "Dark side of the Moon" av T S Eliot.
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Joda.. i kveld kl 00.35 sender NRK1 det de kaller den eneste TV-produserte fremføringen av dette "verket".

Jeg skal se på TV i kveld   ;)
Unnskyld - men er ikke dette et redigert utdrag fra konserten som kom ut tidligere i år på dvd?? Disk 2, nærmere bestemt... Eller kan jeg ta feil?
 
B

bamsemann

Gjest
Vi tilhører sikkert ett "smalt" publikum, vi som vil se en konsert som dette   :-/
Jeg føler meg ikke så smal....

Ikke nå i romjula i hvrtfall ;D

bamsemann.. :)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

i følge nrk tekst-tv er dette opptaket fra earl court i '94 og da antar jeg at det er sakset fra P.U.L.S.E-konserten.

mvh. s,
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
hei !

i følge nrk tekst-tv er dette opptaket fra earl court i '94 og da antar jeg at det er sakset fra P.U.L.S.E-konserten.

mvh. s,
Takk - da bekreftet du min mistanke! Og dermed er det plutselig fryktelig mange som kan kose seg med denne, uten å være avhengig av nrk!

Unnskyld - men er ikke dette et redigert utdrag fra konserten som kom ut tidligere i år på dvd?? Disk 2, nærmere bestemt... Eller kan jeg ta feil?
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.013
Antall liker
395
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Pink Floyd in concert er kjedelig. Hvor er spillegleden?? Her er det bare å pøse på med effekter å ha mest mulig medhjelpere på scenen. Hvor mange gitarister deltar f.eks.?
Dette er intet minder enn just another day at work. Kompetent så det holder - jeg spiller cd'en PULSE av og til, og det gir meg mye mer enn dvd'en som jeg har spilt en gang (og kommer neppe til å spille mer)
I kveld så jeg f.eks. en dvd med Stray Cats fra 2004 som oser av spilleglede, eller ta f.eks. Bruce Springsteen's Seger Session - også en sak som renner over av entusiasme til tross for at de teller 17-18 mann på scenen.
Men et middelaldrene Pink Floyd på en scene gir meg ingenting.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Det meste NRK viser av konserter er DVDer du kan kjøpe ... husker de sendte for et par år siden The Moody Blues fra The Royal Albert Hall. Den hadde jeg et par år tidligere som DVD. NRK gjør ikke mye for de pengene de får ...
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.087
Antall liker
1.091
Sted
'
Pink Floyd in concert er kjedelig. Hvor er spillegleden?? Her er det bare å pøse på med effekter å ha mest mulig medhjelpere på scenen.
Sam Brown er jo alltid glad korjente, ikke noe unntak på dette opptaket heller. ;)
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.013
Antall liker
395
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Jeg skal gjøre et unntak for korjentene, men ellers er det kjedelig.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
I grunnen lever PFs konserter på en annen måte. Det er helheten lyd, bilde og lys det legges opp til, ikke en betraktning av musikerne. Å lage et fjernsynsprogram hvor man stadig fokuserer på nærbilder av de utøvende, er helt feil i forhold til konsertens intensjon.

Jeg var i Hockenheim i 1994 og opplevde denne helheten under konserten der ... den var rett og slett fantastisk ... da er det en enhet nettopp mellom musikken, lyssettingen og bildene, som fjernsynet er ute av stand til å gjengi. Ville de gjort det riktig skulle de hatt et kamera som tok scenen i sin helhet hele tiden ... det ville være meget nærmere den reelle konsertopplevelsen enn måten den ble tatt opp i Earls Court på ... (har videoen ....)
 
S

stikken

Gjest
Hei!

Gjesp: Let`s go and have a cup of tea, shall we......? ::)

Spillegleden har blitt en jobb, så vi som husker 88 konserten......, og ja det er fra Pulse.

Godt nytt år forresten!
Vh
s

PS: Det og være der kontra TV, ja vi som har vet jo forskjellen 8)
 
Topp Bunn