CDWMcInSpots
Hi-Fi freak
Nuforce Icon HDP: Strømforsyning
CDWMcInSpots skrev:CDWMcInSpots skrev:Jeg har ikke hatt problemer med min Nuforce Icon HDP. Jeg tror den har gått mellom 2500 og 3000 timer siden i sommer.Loevhagen skrev:Eneste ulempe så langt er at den første PSU tok kvelden etter noen uker. Fikk tilsendt en ny på garantien. SÅ får vi se om det at PSU røk er en once off, eller en svakhet med PSU-en.
NuForce tilbyr en kraftigere PSU som optional, men sier selv at lyden blir flatere med den. Who knows...Denne har dessverre gått meg hus forbi, eller så har varslingen sviktet.Loevhagen skrev:Har du strømadapteret koblet til strøm 24/7?
Jeg har i perioder benyttet Nuforce Icon HDP til innspilling av hodetelefoner m.m. Da har den spilt 24/7, tidvis en del uker i strekk.
Jeg har ikke en "veggvorte". Min ble levert med en relativt liten "gulvkladd" (á la avlangt, smalt såpestykke) som kobles til veggen med en standard apparatkabel og Nuforce Icon HDP med en fast, relativt tynn kabel. "Gulvkladden" har en grønn LED på oversiden som lyser når den er tilkoblet veggstrøm. Jeg har den ikke her akkurat nå, og kan derfor ikke lese spesifikasjonene på skiltet på undersiden.Loevhagen skrev:[...]
NuForce tilbyr en såkalt oppgradert strømforsyning. Jeg kom i kontakt med NuForce sin support / sales avdeling om den strømforsyningen da den originale veggvorta tok kvelden noen uker etter at den var ny. Jeg spurte NuForce om det var noen gevinst i å gå for det større adapteret de tilbyr som såkalt ekstrautstyr. De svarte kjapt (svært kjapt) at det egentlig var svært liten gevinst å benytte en annen strømadapter enn den originale. De sa eksakt dette "The 42W power supply when used with HDP doesn't offer any improvement, in fact, a few reviewers thought the 42W make the HDP sounded 'un-balanced'." Wow. Det er hva jeg kaller ærlighet. Om det er sant vet jeg ikke. Men at jeg tolker det som ærlighet; ja.
[...]