Nvidia Shield erfaringer

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.152
Sted
Liten by
1641891038908.png

Jeg lurer på om de som eier eller har eid ovenstående kan si noe om sine erfaringer med denne i et surround oppsett?
Og om den duger til å styre en stor HD med mange hundre filmer?

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
694
Sted
Oslo
Har en hjemme.
Den laster filmer fra et nas som er koblet til nettverket, inkludert 4k filmer med dv/hdr/atmos etc.
Bruker hovedsaklig kodi, men der er det litt krøll med filmer med dts.
Da bruker jeg plex.
Alt annet er bra.
Ekstern hd, det vet jeg ikke.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.152
Sted
Liten by
Har en hjemme.
Den laster filmer fra et nas som er koblet til nettverket, inkludert 4k filmer med dv/hdr/atmos etc.
Bruker hovedsaklig kodi, men der er det litt krøll med filmer med dts.
Da bruker jeg plex.
Alt annet er bra.
Ekstern hd, det vet jeg ikke.
Så den takler greit et stort innhold av filer?
Det burde jo være det samme om man kobler en HD rett i?

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Antall liker
525
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Jeg er veldig fornøyd med Shield. Har stort sett samme oppsett som ovenfor, bortsett fra at jeg hovedsaklig bruker Plex.
Prøvde nylig Xbox Series X for å se om den kunne erstatte Shield, men med Plex på film er Shield fullstendig overlegen.
Hvis du bare skal bruke en USB HD koblet rett i Shield må du kjøre Plex-serveren på Shield, men det skulle gå fint.
Har dog ikke testet det selv.

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
348
Torget vurderinger
11
Støtter Plex eller Kodi menyer hvis man har BD ISO eller BDMV mapper?

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.372
Torget vurderinger
1
Har kjørt Nvidia Shield i endel år nå, og skjønner fortsatt ikke hvorfor den har fått så lite oppmerksomhet!? Har fått noen over på det først i det siste og har nevnt det til de i flere år, og de har blitt helt omvendt og kjøper gjerne flere. HW støtter alt man trenger, stabil og god løsning. CEC support, IR på funksjoner som ikke støttes på CEC etc. Om noen format ikke er støttet, så er det gjerne mediacenteret programvaren som kødder til og kanskje trenger en update eller/også noe innstilling imot forsterker koblet til. Har fortsatt til gode å se et kommersielt format som ikke kan spilles av i Kodi med Shield, både på lyd og bilde.

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.372
Torget vurderinger
1
Støtter Plex eller Kodi menyer hvis man har BD ISO eller BDMV mapper?
Kodi spiller av pakkede/komprimerte formater (zip/rar, ISO etc.) uten problem, det krever bare litt ekstra CPU/minne.

S

Syncrolux

Gjest
Jeg har hatt en, men solgte den fordi det ble for krøkkete og lite fleksibelt. Gikk for en Windows PC i stedet.

Installerte KODI på Shield'en. Den nektet plent å spille SACD ISO eller DSD filer i annet enn 2 kanaler. Mye problemer med lyd på filmer også.
Har ikke testet ekstern disk, men å hente fra filshare funker fint.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.152
Sted
Liten by
Finnes det konkurrenter til Nvidia Shield TV pro?
Isåfall, hvilke?

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.152
Sted
Liten by
OG....er det ingen som bruker den til å vise film fra HD? Jeg har en mediaspiller nå, men den begynner å krangle med min 6TB disk full av filmer.

Baldiman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.06.2009
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Finnes det konkurrenter til Nvidia Shield TV pro?
Isåfall, hvilke?
Ikke direkte, da den er ganske kraftig. Xiaomi har noen greie Android-bokser. Funker helt knall å kjøre film fra HD. Bror min har en Shield med en 3tb hd koblet til.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.311
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Bedre med micro pc vel? Kjøpte selv dette i fjor og bruker det til film og musikk

Kane69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2009
Antall liker
314
Sted
Arendal
Brukt min i flere år. Henter kopier av filmene og seriene mine jeg har liggende som mkv REMUX på fil server. Tror ikke noe av fysisk har vært i bruk mer enn den gangen det ble rippet over til fil server. Aldri hatt problemer med noe format til nå som jeg har testet, og får ogå alt av lydspor uten noe problemer. Bruker Kodi, men har også Plex liggende installert som backup.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
694
Sted
Oslo
Du kan tilogmed streame qobuz til boksen og kjører du hdmi ut så er det passthrough av lyd til surround receiver/integrert.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.408
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Du kan tilogmed streame qobuz til boksen og kjører du hdmi ut så er det passthrough av lyd til surround receiver/integrert.
Via Chromecast som er innebygd i den ja...
Tidal derimot har egen app, da kan en lytte til musikk i Atmos - ganske bra faktisk.

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Antall liker
694
Sted
Oslo
Via Chromecast som er innebygd i den ja...
Tidal derimot har egen app, da kan en lytte til musikk i Atmos - ganske bra faktisk.
Jada, men den er passthrough på hdmi så det er dac i receiver/integrert som er bestemmende for lydkvaliteten da.
RE Tidal, så er det bra støtte for det meste i shielden :)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.809
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Fortsatt fornøyd @defacto ?

Vurderer selv en slik i Pro-utgave som musikkstreamer av musikksamling i FLAC og Spotify/Qobuz.

Den optimale streamer hadde vært:
- Kablet nett
- God software for organisering av musikksamling
- Bit perfect avspilling
- Støtte Chromecast-overføring, eller støtte for Spotify og Qobuz via app eller Connect-funksjon
- Stort pluss om den støtter Cast av bilde

Skal brukes i et stereo-oppsett og kobles rett i NAD Masters M51 DAC som har alle typer digitale innganger, inkl HDMI hvor den behandler lyden og sender bildet videre til TV via HDMI-utgang.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.152
Sted
Liten by
Fortsatt fornøyd @defacto ?

Vurderer selv en slik i Pro-utgave som musikkstreamer av musikksamling i FLAC og Spotify/Qobuz.

Den optimale streamer hadde vært:
- Kablet nett
- God software for organisering av musikksamling
- Bit perfect avspilling
- Støtte Chromecast-overføring, eller støtte for Spotify og Qobuz via app eller Connect-funksjon
- Stort pluss om den støtter Cast av bilde

Skal brukes i et stereo-oppsett og kobles rett i NAD Masters M51 DAC som har alle typer digitale innganger, inkl HDMI hvor den behandler lyden og sender bildet videre til TV via HDMI-utgang.
Nvidia Sheild Pro brukes kun som film streamer og er koblet opp mot en HD. Det funker veldig bra, selv om man må restarte den en gang iblandt. Den har alt du skriver om, utenom det med musikksamling. Men det er jo mulig å få apper som kanskje takler det? Der har kanskje andre erfaringer ikke jeg har.

Til musikk har jeg en Cocktail Audio X14 streamer med HD. Jeg er veldig fornøyd med den og, men det er selvsagt knyttet opp mot min bruk. Jeg liker å høre på CD en gang i blandt og når jeg hører på en CD jeg liker, så ripper jeg den inn på HD. Den er bra til å finne rett informasjon når jeg ripper. Siden den har alle mulige streamer muligheter, så er det veldig greit å høre på Spotify også.

Jeg tviler på at du får en dings som takler både film og musikk bra, men jeg kan ta feil :)

Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.372
Torget vurderinger
1
Bruker Shield også en sjelden gang til musikk (var oftere før), opplever ingen forskjell sammenlignet med BluOS eller andre med f.eks. Spotify Connect. Har brukt Kodi på Shield for å avspille f.eks: FLAC, heller ingen merkbar forskjell imot BluOS der.
Eneste grunnen til at Shield ikke brukes til musikk lengre er kun fordi det er enklere med BluOS.

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.480
Noen som vet om Nvidia Shield kan settes til kinoformat 2:39 eller 2:35?

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.408
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Sliter med å se youtube fra mobilen til min nye Nvidia Shield Tv Pro som står i stuen. (Via CC)
1000016019.jpg

Har en lik stående i kjellerstua, der fungerer det utmerket. Noen som har vært borti dette før?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
535
Torget vurderinger
1
gå inn i app-innstillinger, oppdateringer, fjerne chromecast built-in-oppdateringen (på CCwgt er det oppdateringen fra 16 August eller noe, men det kan være en annen dato på Shield) og huk vekk automatisk oppdatering av apps

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.408
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
gå inn i app-innstillinger, oppdateringer, fjerne chromecast built-in-oppdateringen (på CCwgt er det oppdateringen fra 16 August eller noe, men det kan være en annen dato på Shield) og huk vekk automatisk oppdatering av apps
Det skal jeg teste. Takk

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
535
Torget vurderinger
1
Latterlig at en oppdatering fra august, som direkte ødelegger for noe av vitsen med å ha en Android TV, fortsatt ikke er fikset.

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.372
Torget vurderinger
1
Noen som vet om Nvidia Shield kan settes til kinoformat 2:39 eller 2:35?
Det er noe evnt. Kodi må gjøre da. Nvidia Shield setter bare en oppløsning avhengig av hva man har på skjermen, og bryr seg ikke om det er kinoformat eller ikke etc.

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.480
Det er noe evnt. Kodi må gjøre da. Nvidia Shield setter bare en oppløsning avhengig av hva man har på skjermen, og bryr seg ikke om det er kinoformat eller ikke etc.
Takk, men solgte min for lenge siden til en kamerat siden Ndvidia Shield ikke kunne gi kinoformat. Veldig overrasket over at det ikke er på plass. Fungerer da bare med 16:9 TV format.

Topp Bunn