Mobiltelefon og lesebrett Ny Android smartphone

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.895
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er på tide med ny smartefon til ferien, da den gamle HTCen er for treig og for kjip.
Da vil jeg gjerne ha råd og tips fra folk som har erfaring med flere slike, og følger med på markedet.

Det som gjelder for meg er:
1. Android
2. Rask
3. Robust og pålitelig
4. Godt kamera
5. Minst 5 tommer skjerm
6. God batterikapasitet
7. Gjerne vanntett
8. God lyd
Helst ikke over 5k kroner

Kandidater har vært LG G3, Samsung Galaxy S4, S5 og Note 4, Sony Experia Z3 og Huawei P8.
Jeg har fått for meg at Sony ligger fremst på kamera, er vanntett, solid og med bra batteri, så den er favoritten akkurat idag.
Den nye Motorola Moto G (to av mine barn har sånne) imponerer meg, det må jeg innrømme.
Er den like bra, bare billigere?

De beste prisene her til lands finner jeg på
http://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobil
Noen bedre?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har selv z3 og er meget fornøyd, men da var min forrige mobil Sony z,så jeg vurderte ikke så mange alternativer

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Ville styrt unna Samsung S4 i alle fall. Vi fikk denne utlevert som jobbtelefon i fjor, halvparten av de mer tunge brukerne har levert den tilbake siden da og ville heller betale opp til 10K for iPhone 6 eller Sony fra egen lomme enn å fortsette med å bruke en "gratis" S4.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.033
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Honor6 (Huawei)
8-kjerners prosessor -> kjapp
Bra batteri
Bra kamera
5" skjerm 1920*1080
Ikke vanntett
Har hatt 15-20 android tlf.
Meget fornøyd etter ca. 3 mnd. bruk
Billig, ca 2600,-

Mvh. B

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Har levd med samsung galaxy note4 et par måneder. Hadde før det s4 i et par år. s4 var bra når den kom men utviklinga går fort. Galaxy Note 4 er jeg så langt kjempefornøyd med. Mange hakk opp fra s4. Bra batteri,topp kamera og knall skjerm. Kjøpte med orginalt flip cover fra samsung som passer utrolig bra til telefonen.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.895
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ville styrt unna Samsung S4 i alle fall. Vi fikk denne utlevert som jobbtelefon i fjor, halvparten av de mer tunge brukerne har levert den tilbake siden da og ville heller betale opp til 10K for iPhone 6 eller Sony fra egen lomme enn å fortsette med å bruke en "gratis" S4.
Tilsvarende erfaring med HTC her. Telefonen er ikke noe betydelig frynsegode lengre, nå er det simkort og datatrafikk som teller, og utviklingen går så fort at det er like greit å kjøpe sin egen.

Min kortliste idag består av Sony Z3 og Samsung Note 4. Ligger på samme prisnivå, Sony litt foran på kamera og vanntett. Kan den være hakket mer robust enn konkurrentene?

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Det som gjelder for meg er:
1. Android
2. Rask
3. Robust og pålitelig
4. Godt kamera
5. Minst 5 tommer skjerm
6. God batterikapasitet
7. Gjerne vanntett
8. God lyd
Helst ikke over 5k kroner
Så skulle min Samsung Note N7000 från 2011, kunna beskrivas...
Fast den känns inte riktigt lika snabb som den gjorde förr, verkar som Androidappar blivit lite mer krävande under de fyra åren jag haft N7000.
Märkte nyligen att batteriet inte håller laddningen lika länge och den är repad och missfärgad.

Har ersatt Note med en SonyEricsson Hazel, för att få en fickvänligare mobil men gammel-Note:n hänger med ännu som minitablet... För surf och bilnavigering mest.
Nackdelen är att man ibland får ha två mobiler med sig samt betala extra för dubbla-SIM abonnemang.

TS kanske kan leta efter en Note3 eller Note4.
Samsung Galaxy Note 3 Neo LTE+ SM-N7505 16GB - Mobiltelefon - Finn lavest pris, test og informasjon
https://www.komplett.no/samsung-gal...SS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.895
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Takk for gode tips.
Det gikk som det måtte gå. En Sony Z3.
Og jeg innrømmer at jeg falt for designet silver-green
xperia-phone-Z3-silvergreen-03.jpg

Ikke lett å få tak i den varianten akkurat nå, men det gikk. Fikk sett og kjent på en utstilt hos Elkjøp, men de har ingen slike på lager, heller ikke på nett. Tildels sjokkerende lav kompetanse ved mobil-desken hos Elkjøp Megastore.
Da ble det en annen nettbutikk. God pris fant jeg også.
La ferien komme :)

Sist redigert:

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.028
^Har Z1 en selv så jeg syns du har fått deg en knall fin telefon. Syns Sony har vært flinke med oppdateringer også. Har nå Android versjon 5.0.2. Altså Lollipop.;D

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Enkelt valg sony xperia z3 , beste tlf som er på markedet , holder på å venter på z4 skal kommer ut.

Imagine

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.895
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg hadde også hørt om Z4, men visste ikke at det er samme som Z3+
Da slipper jeg å ergre meg over at Z3 faller i pris etter at Z4 kommer, for den er jo allerede her.
Z3+ var litt over mitt budsjett, jeg har ikke tenkt å bruke flere tusen i året på å henge med på siste-toppmodell-kjøret. Legger meg heller og cruiser rolig rett bak. Som vanlig :)
Z4 (3+) er enda litt tynnere enn Z3, som jeg syns er rikelig tynn nok, batterikapasiteten sies å være bedre i Z3, de fjerner det det vanntette lokket over mini-USB-kontakten. Alt i alt gjør det at jeg faktisk foretrekker Z3.

Jeg er litt spent på hvordan lokket på ladekontakten funker, men antar at det ikke er noe problem siden så mange likevel er fornøyd. Vurderer å skaffe meg en magnetisk ladestasjon, i tilfelle jeg skulle gå lei av fikling med lokket. Det vil vel også slites og ikke være vanntett i all framtid?

C

cruiser

Gjest
Jeg hadde også hørt om Z4, men visste ikke at det er samme som Z3+
Da slipper jeg å ergre meg over at Z3 faller i pris etter at Z4 kommer, for den er jo allerede her.
Z3+ var litt over mitt budsjett, jeg har ikke tenkt å bruke flere tusen i året på å henge med på siste-toppmodell-kjøret. Legger meg heller og cruiser rolig rett bak. Som vanlig :)
Z4 (3+) er enda litt tynnere enn Z3, som jeg syns er rikelig tynn nok, batterikapasiteten sies å være bedre i Z3, de fjerner det det vanntette lokket over mini-USB-kontakten. Alt i alt gjør det at jeg faktisk foretrekker Z3.

Jeg er litt spent på hvordan lokket på ladekontakten funker, men antar at det ikke er noe problem siden så mange likevel er fornøyd. Vurderer å skaffe meg en magnetisk ladestasjon, i tilfelle jeg skulle gå lei av fikling med lokket. Det vil vel også slites og ikke være vanntett i all framtid?
Jeg har z3 å bruker den _mye_ i jobbsammenheng og lader nok over snittet, pakkningen på ladelokket ryker desverre ganske kjapt.. Jeg har bare nappet av hele lokket da jeg ikke er så avhengig av at den er vanntett.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.895
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sony Xperia Z3 innfrir.
Den er stilig, rask, vanntett og med god batterikapasitet. Og med veldig bra kamera.
Jeg merker at mine foto-vaner forandrer seg med en sånn mobil. Til det bedre. Ganske enkelt fordi jeg tar bilder oftere, og raskere.

padde900.JPG

panorama900.JPG

sommerfugl900.JPG

Det finnes nok enda bedre mobilkamera til makro, de fleste nye smartmobiler har imponerende bra kamera til dagslys, men her er likevel kvalitet og oppløsning nok til å utfolde seg.

Topp Bunn