Høyttalere Ny B&W 706 full av poleringsriper

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
Hei, kjøpte for et par uker siden et flett nytt par av disse høyttalerene på 10% "kampanje". Når jeg tar de ut av eska, er det første som møter meg lukten av ny høyttaler, bananterminalene er plugget og alt står bra til.

Så, når jeg skal løfte de opp på stativene, ser jeg at samtlige av høyttalerenes sorte pianolakkerte sider er dekket av tusenvis av det de på bilspråket kaller "vaskeriper". Ujevnt mønster. Jeg kontakter selvsagt hifiklubben og spør hvorfor disse (relativt) dyre høyttalerene har dårligere finish enn mine audio pro black diamond som jeg kjøpte i 2002 til en tredel av prisen. Jeg fikk beskjed om at "alle var sånn".

Er det B&W som har spylt kvalitetskontrollen, eller er det normalt at produsenter leverer slik finish om dagen?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.917
Antall liker
51.204
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Ville overhodet ikke godtatt det :(. Har selv blank polerte SF og det var ikke en ripe i de da de var nye.

O
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Om du ikke er fornøyd, er det vel bare å benytte seg av 60 dagers åpent kjøp?

Har ikke reagert på slike ting på høyttalere jeg har vært borti før. Ingen form for riper på mine Dynaudioer iallefall.
 

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
Litt av problemet er at jeg ikke bor i nærheten av en butikk, og portokostnadene på drøyt 18 kilo høyttalere i en diger eske kommer vel på typ 500 spenn, så jeg har vel i praksis betalt 500 kroner for å få et par høyttalere med åpenbare mangler levert. Hmpf.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Kjipt, men likevel en liten pris å betale for å slippe å se på de ripene og eller bare vite at de er der, helt til du velger å selge de.

"Klok av skade, gjør deg sjelden rik" pleier fattern å si.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.926
Antall liker
2.003
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei, kjøpte for et par uker siden et flett nytt par av disse høyttalerene på 10% "kampanje". Når jeg tar de ut av eska, er det første som møter meg lukten av ny høyttaler, bananterminalene er plugget og alt står bra til.

Så, når jeg skal løfte de opp på stativene, ser jeg at samtlige av høyttalerenes sorte pianolakkerte sider er dekket av tusenvis av det de på bilspråket kaller "vaskeriper". Ujevnt mønster. Jeg kontakter selvsagt hifiklubben og spør hvorfor disse (relativt) dyre høyttalerene har dårligere finish enn mine audio pro black diamond som jeg kjøpte i 2002 til en tredel av prisen. Jeg fikk beskjed om at "alle var sånn".

Er det B&W som har spylt kvalitetskontrollen, eller er det normalt at produsenter leverer slik finish om dagen?
Hmmm..dette høres rart ut. Det kan ikke være et par som har vært returnert fra kunde da? Hvor butikken har «polert» bort fingermerker? Mener ikke å anklage klubben her, feil kan jo skje og de tar vel mye i retur grunnet sin policy. Hatt noen HT (ink B&W) i piano, aldri opplevd slike vaske/poleringsstriper på nye saker. Returner dem.
 

frog79

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.11.2014
Innlegg
661
Antall liker
712
Ikke uvanlig at HFK selger returnerte varer til de som bestiller på nett.. Erfart dette to ganger selv og kjøper nå kun over disk.

Men dette er jo en klar returgrunn i seg selv. Hvilken butikk var det du snakket med?

Frog79
 

Lilac1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2011
Innlegg
153
Antall liker
33
Snakket med nettbutikken via messenger.

Lukten av ny høyttaler og de pluggede terminalene gjør at jeg ikke tror disse har blitt brukt før, og med mindre en eventuell tidligere eier har gått løs på dem med sandpapir på samtlige sider, tror jeg det skal godt gjøres å lage swirls uten å legge i betydelig innsats.

Nei høyttalerene går i retur, skal tipse b&w med bilde. Flaks at det er svartfredag i dag og at jeg kan plukke opp et sett fra en annen produsent.
 
Sist redigert:
Topp Bunn