Ny bruktbil - BMW eller Opel?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
otare skrev:
Var det forresten BMW som lagde motorene til Messerschmitt, eller var det bare Focke Wulf som brukte BMW-motorer?
BMW lagde vel iallefall også motorer til store deler av tysk marine (i tillegg til Luftwaffe), wolfpack inkludert :)

Mvh Vidar P

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.851
Til trådstarter; har du kikket på Mitsubishi Space Wagon ? Med barnevogn og barnesete og alt det andre har den plass nok. Fungerte greit for meg med tvillinger og andre barn.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Til trådstarter; har du kikket på Mitsubishi Space Wagon ?
Huvvaa. :'(

Hvorfor ikke en Suzuki Wagon mens man først er i siget?

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Og du har god greie på hva du snakker om ? ;D
People Carriers er vel noe av det tristeste som finnes med fire hjul. Jeg fikk da ett inntrykk av at trådstarter bare er ute etter et lite puff til å kjøpe noe han har lyst på, og ikke en pensjonisttaxi. 8)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
BMW Wins World Engine of the Year Award : 2008

Virker seriøse nok de nye motorene til BMW 8)

MVH Johnny

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.851
Gjestemedlem skrev:
People Carriers er vel noe av det tristeste som finnes med fire hjul. Jeg fikk da ett inntrykk av at trådstarter bare er ute etter et lite puff til å kjøpe noe han har lyst på, og ikke en pensjonisttaxi. 8)
Jeg foretrekker å kalle det MPV. Til å frakte småbarn o.s.v. er den suveren. Når jeg bare skal ha en kjøretur så har jeg noe helt annet. ;D
Når jeg kjøpte Mitsubishien så st valget mellom den og Sharan. Sharanen tapte på grunn av et mildt sagt frynsete rykte.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.452
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det heter ikke Bayerische Motoren Werke for ingenting.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Valentino skrev:
Det heter ikke Bayerische Motoren Werke for ingenting.
Jeg hadde en gang en tysklærer som konsekvent sa Bayerische Meisterwerke. ;D

A

Arne_Belinda

Gjest
Vidar P skrev:
jeg som er barnslig.

med 1800-motorens urgamle ry for soliditet og lave driftskostnader

Det er faktisk samme motor som sto i min 1987 E28 518i
Tja, hårsår i alle fall. 1800-motor, urgammel, lave driftskostnader, 1987? Har det ikke skjedd noe på motorsiden på 20år (tyve år)? Begynner jo å blir nesten Klipsch-manisk dette, ikkeno i verden er bedre og verdens beste ble laget rett etter krigen. Det finnes 1800-motorer i dag som er bedre og mer drivstoffgjerrige enn 1800 til bmw, tro det eller ei. Eller forresten, det tror dere sikkert ikke på. AB

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.413
Torget vurderinger
12
Vidar P skrev:
Det jeg skriver er min egen mening. Du tipper visst feil. Skal jeg ta det som et forsøk på fornærmelse eller latterliggjøring av mine egne opplevelser med disse bilene? I så fall er jeg redd det faller på steingrunn. Andre må føle seg fri til å mene noe helt annet for min del.

For å være ærlig så bryr jeg meg ikke en tøddel om hva andre velger av biler; min innfallsvinkel var ment som faktiske og vennlige brukererfaringer til Fallen A. Hva du tolker av det er din sak. Du svarte forresten "Renault" på spørsmålet "BMW eller Opel?". Hvem proklamerer hva?

Mvh Vidar P
Det var da voldsomt? Jeg undres om ikke min i utgangspunktet uskyldige spøk ble misforstått eller blåst kraftig opp her?? Hvis det er tilfelle beklager jeg på det sterkeste. Det var selvfølgelig ikke meningen å bedrive tåtråkking. Men, mine kommentarer om Renault må selvsagt også leses i den sammenhengen de er skrevet. Et tips er at det ikke er lurt å klippe ting ut av sammenhengen det står i. Det blir så lett misforståelser av det.

A

Arne_Belinda

Gjest
Pink_Panther skrev:
Jeg foretrekker å kalle det MPV. Til å frakte småbarn o.s.v. er den suveren. Når jeg bare skal ha en kjøretur så har jeg noe helt annet.
Bra! Dette er jo noe av det jeg prøver å fortelle her. Snakker faktisk av erfaring, barn krever plass og bilseter av i dag er relativt omfangsrike, bare tull å kjøpe liten skoeske. Skoesker med motor og kjøreegenskaper kan brukes til forlystelse. Harr'u pult så får du ta følgene, bil med plass til avkommet. Folk som påstår at det er god nok plass i en 3-serie bmw er bare gode på å overbevise seg selv, minner meg om en kollega som mente at hans svære amerikaner ikke brukte mer suppe enn naboens 1,6 liters Toyota. Tro kan flytte fjell, gjøre småbiler til minibusser og skape lydmessige forskjeller på audiokabler. AB

J

Jurassic

Gjest
Jeg hadde en Ascona C med 1,6 l og den brukte like mye som en BMW 325i av samme årgang.

A

Arne_Belinda

Gjest
Jurassic skrev:
Jeg hadde en Ascona C med 1,6 l og den brukte like mye som en BMW 325i av samme årgang.
Ja, den var sikkert heeeeeelt korrekt justert og i like god stand som bmwn? Kom'an da .... :p

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Arne_Belinda skrev:
Vidar P skrev:
jeg som er barnslig.

med 1800-motorens urgamle ry for soliditet og lave driftskostnader

Det er faktisk samme motor som sto i min 1987 E28 518i
Tja, hårsår i alle fall. 1800-motor, urgammel, lave driftskostnader, 1987? Har det ikke skjedd noe på motorsiden på 20år (tyve år)? Begynner jo å blir nesten Klipsch-manisk dette, ikkeno i verden er bedre og verdens beste ble laget rett etter krigen....
Du er jaggu sprø du (spøkefullt ment) :)  Men det er jo ditt problem, så jeg skal ikke gå inn på det.

Tips til videre karriere på div fora; les hva som blir skrevet, og ikke legg mer i ting enn det som blir sagt. Og ikke forsøk å tillegge folk meninger de ikke har, og ikke forsøk å idiotforklare saklige innspill. I så fall er det lett for andre å komme med definisjoner på tendensiøs argumentasjon.

Jeg må le, men skal la være :)

Du er vel ikke skjørere enn at du skjønner at du innen nå har mistet omtrent enhver troverdighet her på HFS med slike innfallsvinkler til saklige, velmenende og vennlige innlegg.

Jeg kan iallefall forsikre deg om at det er svært mange mennesker her på HFS som ønsker et saklig forum basert på vennskapelig kunnskaps- og meningsutveksling, og slike "bidrag" som dine har vært diskutert opp og i mente fordi mange mener at slikt er ødeleggende for forumet, moderatorer er heldigvis ikke særlig begeistret for meningsløst tøv og personangripende vrøvl, og det har vært flere tråder med akkurat slike innlegg som dine i fokus; så jeg vil råde deg til å ta det ad notam; og respektere de som ønsker å holde et visst minimumsnivå av saklighet. Evt finne deg et annet forum. Og om du skal linke noen, så ta med deres hele sammenheng; så også i dette tilfellet. Ikke klippe og lime så det skal fremstå annerledes enn det er ment. Folk på HFS er ikke dummere enn at de klarer å spole opp og lese sammenhengen vettu :)

A

Arne_Belinda

Gjest
Hadde en 80-modell SAAB 99 2 liter med doble Stromberg-gassere som gikk på 0,71 forresten.

A

Arne_Belinda

Gjest
Vidar P skrev:
Du er jaggu sprø du (spøkefullt ment) :) Men det er jo ditt problem, så jeg skal ikke gå inn på det.

Tips til videre karriere på div fora; les hva som blir skrevet, og ikke legg mer i ting enn det som blir sagt. Og ikke forsøk å tillegge folk meninger de ikke har, og ikke forsøk å idiotforklare saklige innspill. I så fall er det lett for andre å komme med definisjoner på tendensiøs argumentasjon.

Jeg må le, men skal la være :)

Du er vel ikke skjørere enn at du skjønner at du innen nå har mistet omtrent enhver troverdighet her på HFS med slike innfallsvinkler til saklige, velmenende og vennlige innlegg.

Jeg kan iallefall forsikre deg om at det er svært mange mennesker her på HFS som ønsker et saklig forum basert på vennskapelig kunnskaps- og meningsutveksling, og slike "bidrag" som dine har vært diskutert opp og i mente fordi mange mener at slikt er ødeleggende for forumet, moderatorer er heldigvis ikke særlig begeistret for meningsløst tøv og personangripende vrøvl, og det har vært flere tråder med akkurat slike innlegg som dine i fokus; så jeg vil råde deg til å ta det ad notam; og respektere de som ønsker å holde et visst minimumsnivå av saklighet. Evt finne deg et annet forum. Og om du skal linke noen, så ta med deres hele sammenheng; så også i dette tilfellet. Ikke klippe og lime så det skal fremstå annerledes enn det er ment. Folk på HFS er ikke dummere enn at de klarer å spole opp og lese sammenhengen vettu :)
Sprø? Problem? Sprø fordi jeg hevder at folk som har brukt snabben til mer enn å tisse med og etter eget utsagn er på utkikk etter familiebil, får råd fra andre som har brukt snabben opptil flere ganger og har erfaring med hva som kreves av plass? Er det usaklig? Da er det mer usaklig å komme med tips basert på erfaring med dyrere biler enn hva vedkommende her har mulighet å hoste opp grunker til. Derav mine kommentarer om å slenge på et par hundre k for å kunne kjøpe biler som du har erfaring med. 325i forresten er jo en deilig kjøremasking med en motor som nærmest tillater deg å fly lavt, blir skjelven bare av å skrive om det. Du er vel enig i at dette er milevis unna en mystisk lavt priset 318i? De er jo på andre planeter?

Få innlegg betyr ikke lite lesing på hfs, ikke lite brukererfaring på andre (bil)forum heller, så dropp papparollen. ;) Din hersketeknikk er heller ikke imponerende.
Jeg er skjør, jeg har mistet all troverdighet (basert på off-topic-diskusjoner, kutt'a) og du må le....... Du skremmer ikke meg hr seniorposter. Har dette forumet ikke løsere snipp enn at det tåler mine innlegg i denne tråden?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Denne tråden tåler alle typer innlegg..... Også de som er på kanten til OT i selveste OT!
Men når det er sagt, så må jeg nevne at jeg nå har en del erfaring selv med forskjellige typer biler, og lett ser hva jeg trenger/ikke trenger. Det hevdes her at 3 serien til BMW ikke er romslig. Vel, jeg er ikke helt enig, men andre kan selvfølgelig ha egne oppfattinger av hva romslig betyr. Det hevdes bla. at den ikke har plass til barnevogn, passasjerer og bagasje. Akkurat nå står den påtenkte 318i Touring utenfor huset mitt, og jeg har fått testet den med litt forskjellig. 4 voksne passasjerer går fint, jeg har testet med 3 forskjellige barnevogner, og alle går fint inn i bagasjerommet, og det er attpåtil plass til noe bagasje/handleposer. Alt etter hvordan man er vant til å reise og pakke ;) Selvfølgelig er det ikke plass til 4 voksne, barn, barnevogn, og all deres bagasje, men det har jeg heller ikke forventet.
Til meg og min kone passer den aldeles utmerket, og de første årene dreier det seg om et lite barn. Kommer det flere etterhvert, ja da velger jeg å ta den utfordringen når den kommer. Og hvem vet... Kanskje man må "oppgradere" etter noen år ;D
Bilen som står her, og som vurderes, er som sagt en BMW Touring 318i, 75000km, 2004 modell (forøvrig ikke tatt ut av butikk før november 2004). Den er ei heller kunstig lavt priset (etter hva jeg finner på nett), men selger er ansatt hos merkeforhandler, og har gitt meg et meget godt tilbud, og en utrolig hyggelig bruktbilgaranti. Den overskrider mitt opprinnelige budsjett noe, men tanken på en relativt ny bil, i denne standen, og med disse kjøreegenskapene..... Ja, jeg greier ganske enkelt ikke å si nei ;)

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
198
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
FallenA skrev:
Som en følge av at det er en familieforøkelse i vente, så er jo en ny og fornuftig bil naturlig nok på tapetet.
Har bestemt meg for å kjøpe brukt fra forhandler, og har satt 150000,- som en limit for disse "utskeielsene".

Har kikket litt rundt, og spurt meg litt for. Har også fått et par gode tilbud, og det fornuftige valget er så langt en Opel Zafira 1.8, 2002 modell som er kjørt 60000km. En eier, alle servicer fulgt, og siste nå på 60000.
Prisen jeg har fått på denne er 135000,- ferdig registrert, og med nye vinterhjul på felg.

Så fikk "gutten" i meg øye på en lekkerbisken hos en annen forhandler.... en BMW 520i Touring, 2000 modell, kjørt 100000. Kjenner så langt ikke historikken på denne. Men det er altså en modell med multi ditt og datt, og skinn interiør. Bilen ser helt strøken ut, og prisforlangende er 149000,-
Men......

Noen råd?
Helt klart BMWen.Men du må velge en som har hvert servet godt.Noen eksemplarer sliter med rust så sjekk dette nøye.Om den har hvert kjørt hardt tåler den det når den har god olje.Du må regne med noe høyere driftskostnad enn Opel men det er det verd.Bmw har mye elektronikk men er skrudd veldig bra sammen å er lett serve selv.En fordel om du har et Bmw verksted i nærheten som kan hjelpe med diagnose uten at det koster en formue.Det har vi her nede med Kjell Strømme

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.413
Torget vurderinger
12
Ja, men da må du gratulere med nytt kjøretøy da. Det virker som du har valgt det du selv hadde lyst på og det i seg selv er i all beskjedenhet helt i tråd med mitt råd. Jeg tror du bare trengte å få bekreftet ditt eget valg. Håper erfaringene etterhvert står i forhold til forventningene. Lykke til!

PS Synd med Marten, for dine spilte meget bra og inspirerte meg til å få mer ut av mine egne også!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
FallenA skrev:
........
Akkurat nå står den påtenkte 318i Touring utenfor huset mitt, og jeg har fått testet den med  litt forskjellig. 4 voksne passasjerer går fint, jeg har testet med 3 forskjellige barnevogner, og alle går fint inn i bagasjerommet, og det er attpåtil plass til noe bagasje/handleposer. Alt etter hvordan man er vant til å reise og pakke ;) Selvfølgelig er det ikke plass til 4 voksne, barn, barnevogn, og all deres bagasje, men det har jeg heller ikke forventet.
Til meg og min kone passer den aldeles utmerket, og de første årene dreier det seg om et lite barn. Kommer det flere etterhvert, ja da velger jeg å ta den utfordringen når den kommer. Og hvem vet... Kanskje man må "oppgradere" etter noen år ;D
Bilen som står her, og som vurderes, er som sagt en BMW Touring 318i, 75000km, 2004 modell (forøvrig ikke tatt ut av butikk før november 2004). Den er ei heller kunstig lavt priset (etter hva jeg finner på nett), men selger er ansatt hos merkeforhandler, og har gitt meg et meget godt tilbud, og en utrolig hyggelig bruktbilgaranti. Den overskrider mitt opprinnelige budsjett noe, men tanken på en relativt ny bil, i denne standen, og med disse kjøreegenskapene..... Ja, jeg greier ganske enkelt ikke å si nei ;)
Fallen A; sann mine ord; om du ikke er riktig uheldig og renner på en real blemme (like aktuelt med andre bilmerker, og merkeforhandler/importør vil nok sørge for at så ikke skjer) så vil du ikke angre.
Det der er en aldeles lekker bil, såvidt innkjørt i BMW-sammenheng, velbalansert mellom uforenelige praktiske egenskaper (plass vs bybruk) for den lille familie, har gode kjøreytelser, største grad av forutsigbare kjøreegenskaper som gir trygghet, og du vil sannsynligvis bli så glad i bilen at merkevalg ved neste bilkjøp ikke er et tema engang, men en selvfølge.

Enig med deg vedr plass i 3-serie; plassmangel i 3-serie er forbeholdt enten de største familiene, eller de med behov for å frakte langt mer enn de egentlig trenger, uten å gidde å stuve litt. Imo.

Mvh Vidar P

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Vi for plass til en Tvillingvogn i våres 320D stasjonsvogn, så noen liter rommer bagasjerommet da vel.

-(men da er det rimelig fullt også.... ;D

MVH Johnny

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.096
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Testet nye 3-serie her for litt siden. Imponerte ikke meg. Bestilte nye Audi A4 i stedet. Nå skal det sies at det er stor forskjell på nyeste A4 og modellene før.
Tilrettelegging for føreren er noe BMW alltid har fått til. Flere merker tar etter de der.
Min mor har en forholdsvis ny Nissan Almera 2 liter med automat. Joda alt virker og er i orden, men herrejemini så sjelløst det er.
Har dere sett Mr. Bean kjøre bil i sin egen verden? Slik føler jeg meg etter en stund i Almeraen.

Men min mor er fornøyd - det er jo det viktigste.

En kompis har en 328CI (alt utstyr - skinn, sportseter etc.) som han er utrolig godt fornøyd med. Han mista jo selvsagt lappen for 6mnd. og jeg måtte være sjåfør til Sverige med hans bil. Jeg har aldri fått så vondt/sliten i kroppen av å kjøre en bil før(dau var den også), men han kjører glatt 100 mil med en liten pause. Så det er store individuelle forskjeller på hva som oppleves som god komfort.

A

Arne_Belinda

Gjest
Gratulerer med ny flott bil FallenA! Tør jeg spørre om hva du måtte gi? En god slump forbi 150k? En eier høres jo meget bra ut, er plassen tilstrekkelig (som den sikkert er med bare ett barn) så blir du nok fornøyd. :) AB

A

Arne_Belinda

Gjest
bambadoo skrev:
Testet nye 3-serie her for litt siden. Imponerte ikke meg. Bestilte nye Audi A4 i stedet. Nå skal det sies at det er stor forskjell på nyeste A4 og modellene før.
Tilrettelegging for føreren er noe BMW alltid har fått til. Flere merker tar etter de der.
Begge er jo premiumbiler og påkostet i så måte. Selv har jeg aldri blitt mer skuffet enn i en litt brukt A4 modell -98 eller deromkring. Helsikes skranglekasse.
Da var det noe annet med den 528 -76 modell jeg vurderte å kjøpe i min ungdom, tight som bare faen og "dump" i dørene selv etter 250k kilometer! Imponerende!! Men den brukte 1 liter olje på 2500 kilometer så jeg sto over.

En kompis har en 328CI (alt utstyr - skinn, sportseter etc.) som han er utrolig godt fornøyd med. Han mista jo selvsagt lappen for 6mnd. og jeg måtte være sjåfør til Sverige med hans bil. Jeg har aldri fått så vondt/sliten i kroppen av å kjøre en bil før(dau var den også), men han kjører glatt 100 mil med en liten pause. Så det er store individuelle forskjeller på hva som oppleves som god komfort.
328 dau?? Da er det noe feil vel? Vi snakker 200 gamp eller deromkring, bmwgamp må vite. Du må ha en rar kropp, hihi :D ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
AB; vi er enige, lo and behold; en 328i som er dau er det noe riv ruskende galt med. Eller det er noe riv ruskende galt med utnyttelsen av effekten. Ellers er jeg heller ikke direkte overbevist over A4, som vi hadde som leiebil, men en ellers grei bil, som ikke hadde BMW'ens spissegenskaper på kjørefølelse og motorfleksibilitet imo.. så smaken er forskjellig. Henger meg forøvrig på bambadoo's hjertelige gratulasjoner.

Selv har vi ikke pleid å velge sportsseter, finner de egnet mest for spesielt interesserte, standard seter gir imo mer komfort; men så var det dette med å skjelne mellom bilen og stash'et da.

Mvh Vidar P

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Arne_Belinda skrev:
Gratulerer med ny flott bil FallenA! Tør jeg spørre om hva du måtte gi? En god slump forbi 150k? En eier høres jo meget bra ut, er plassen tilstrekkelig (som den sikkert er med bare ett barn) så blir du nok fornøyd. :) AB
Har ikke kjøpt enda ;) Skal sove på det :), men vi er to som er VELDIG enige her!
Slumpen over 150K, dreier seg om 25K, altså 175K ferdig registrert, og klar på veien.
Forhandler inkluderer nye vinter og sommerdekk. Ettersom forrige service var for 750km siden, er det ikke nødvendig med noe service, men fikk beskjed om å komme tilbake for gratis oljeskift ;)
Neste service (utenom oljeskift) er ikke før på 100K km. Altså en god stund til.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.452
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Deilig bil, FallenA. Oppgraderingen får bli to sylindre til når du bytter den ut. ;D
Jeg har merket meg at nåværende 3 Touring har fått mer enn nok plass til en familie på fire (jada, jeg sikler).

A

Arne_Belinda

Gjest
Er det en sånn her?

Høres ut som bra pris etter hva jeg kan se på finn i alle fall. Kjøp, ikke vent :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.096
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er noe med utbalanseringen av 6 sylindrede rekkemotorer som er mye bedre enn 4 syl. På 4 syl må svinghjulet lages mye større får å få "balanse" i bilen. På 6 sylindrede er de i utgangspunktet perfekt balansert og en trenger lite/ikke noe svinghjul. (dette er fritt etter hukommelsen da jeg tok et fag om dette på NTH i sin tid. Ta det med en klype salt). Hadde også 6 sylindret motor før og det var en mer harmoni over hele bilen med den.

Min bil blir hentet i morgen. Så fra i morgen til ca August engang er jeg uten bil.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Jo flere sylindre, jo mer "balansert" gange kan man vel si. Hvis en sekssylindret motor er perfekt, hva skal man da si om en åttesylindret, for ikke å snakke om en tolvsylindret?

J

Jurassic

Gjest
Tubesnake skrev:
Jo flere sylindre, jo mer "balansert" gange kan man vel si. Hvis en sekssylindret motor er perfekt, hva skal man da si om en åttesylindret, for ikke å snakke om en tolvsylindret?
Er vel ikke så mange 8 og 12 sylindrete rekkemotorer på bilmarkedet.....

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Ikke nå lenger, men det var en gang. Til gjengjeld finnes det jo mange fine 8 og 12 sylindrede v-motorer.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
278
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Apropos rekke 8; husker jeg kjørte en Packard "Straight Eight" engang; den var fra 30-tallet; det var en helt eiendommelig motoropplevelse; så smooth at jeg har aldri kjent og hørt makan; lyden var helt ubeskrivelig erkeraffinert og bare et slags lavfrekvent sus. Men det tok jo mye plass og mye suppe... så ikke så populær senere av den grunn kanskje; det betinget lange pansere.

V-motorer er jo kompromisser i mange henseender.

Mvh Vidar P

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
8 sylindret v motor, bare en kommentar ;D kattemykt.
ellers så er det ganske stort prutningsmonn på bruktbiler for tiden, helt opp mot 30% har jeg hørt om. men ikke dersom en allerede er hekta på bilen-da forsvinner prutningsmonnet liksom 8) god biljakt..
jakr

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Har kjørt Buick Super Eight 1952 og jeg kan bare skrive under på Vidars utsagn, rekkeåtter er en fantastisk motor.
Og ja, panseret skal være langt på en slik bil. :)

Topp Bunn