Ny Cambridge DAC

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
the_eye skrev:
hifiklubben lover 1598kr i katalog, muntlig til kunder, til norske hifiblader etc, så endrer de nå prisen til 1998,-
boikott!
De må ha feilpriset den første gangen. Hvis prisen blir 1998,- er det uansett billigere enn i UK hvor den koster £200. Sjelden man ser et slikt prisforhold UK/Norge, så tåpelig å klage.
 

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
244
Antall liker
2
lol hva i huleste har det med saken å gjøre?
hifiklubben skrev 1598 overalt og lovte at det ble fastpris til kunder og magasiner, så må de som vanlig justere seg. for hva? antageligvis er prisen holdt lav fra starten for PR`s skyld.
prisen i england er helt uvensentlig..
 
C

Cyber

Gjest
Jeg forstod på HFS at produksjonskostnadene var gått opp og at Cambridge måtte øke prisen og det kunne være den ble dyrere da de hadde små marginer på produktene.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Regner med at norske hifi skribenter/anmeldere bruker mesteparten av fritida si på HFS, så jeg ber herved om en head to head test mellom Cambridge dacmagic og Abrahamsen dacen etterhvert - det er vel ikke for mye forlangt, eller hur? 8)
 
C

Cyber

Gjest
decibelius skrev:
Regner med at norske hifi skribenter/anmeldere bruker mesteparten av fritida si på HFS, så jeg ber herved om en head to head test mellom Cambridge dacmagic og Abrahamsen dacen etterhvert - det er vel ikke for mye forlangt, eller hur? 8)
Gjerne med Benchmark også, det hadde vært nesten enda gøyere...
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Koster ikke den rundt 10 laken a?
Men tør den å være med, så be my guest :eek:
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
the_eye skrev:
hifiklubben lover 1598kr i katalog, muntlig til kunder, til norske hifiblader etc, så endrer de nå prisen til 1998,-
boikott!
Denne, pluss en rekke andre varer fra HFK har fått et påslag i prisen de 2 siste ukene. I.f.g Klubben i Marcus Thranes gate skyldes dette at kronen er svekket i forhold til valutaen de kjøper inn varer for.
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Dacmagicen koster nå 1998,- på Hifiklubben.no... Er vel kanskje det den havner på. Jeg ble fortalt at innkjøpsprisen fra Cambridge var doblet, og derfor skulle også HFK doble sin utsalgspris...
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
793
Antall liker
286
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Outlawbamse skrev:
the_eye skrev:
hifiklubben lover 1598kr i katalog, muntlig til kunder, til norske hifiblader etc, så endrer de nå prisen til 1998,-
boikott!
Denne, pluss en rekke andre varer fra HFK har fått et påslag i prisen de 2 siste ukene. I.f.g Klubben i Marcus Thranes gate skyldes dette at kronen er svekket i forhold til valutaen de kjøper inn varer for.
Ja, og det gjelder dessverre ikke bare HFK, men også en del andre forhandlere har sett seg nødt til å øke prisene. F.eks Soundgarden og PM Audio og sikkert mange fler. De fleste har vel fått med seg at det er en viss økonomisk uro rundt om ;)
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Tenk om de hadde vært like snare med å sette NED prisen igjen når/hvis/om kronen styrker seg igjen ;)

Når dollaren var på sitt laveste i sommer/høst var det svært få buttiker som satte ned prisene på amerikanske varer, da var de nok heller fornøyde med større avanse.

Hvis det er slik at det er Cambridge selv som har satt opp prisen har HFK ikke noe valg, men snaut 2000kr stemmer jo rimelig godt overens med utsalgsprisen på £200. Tipper at HFK betaler med danske kroner og at det derav kanhende har skjedd en glipp i forhold til den opprinnelige utsalgsprisen på 1598kr
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Palace skrev:
Tenk om de hadde vært like snare med å sette NED prisen igjen når/hvis/om kronen styrker seg igjen ;)

Når dollaren var på sitt laveste i sommer/høst var det svært få buttiker som satte ned prisene på amerikanske varer, da var de nok heller fornøyde med større avanse.

Hvis det er slik at det er Cambridge selv som har satt opp prisen har HFK ikke noe valg, men snaut 2000kr stemmer jo rimelig godt overens med utsalgsprisen på £200. Tipper at HFK betaler med danske kroner og at det derav kanhende har skjedd en glipp i forhold til den opprinnelige utsalgsprisen på 1598kr
Litt OT dette men jeg tror det er mange butikker som kommer til å prise seg ut av markedet og gå dukken hvis dette fortsetter. Eks: jeg ba i går om tilbud på en stereokomponent som jeg også fikk tilbud på for nøyaktig ett år siden og prisen var nå 53% høyere! Jeg sammenligner da ikke listepriser men prisene etter pruting. For ordens skyld vil jeg tilføye at det ikke er snakk om HFK.

mvh,
OS
 

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
320
Antall liker
3
Kjapt spørsmål ang cambridge dacen. Registrerer den hvilken inngang det er lyd på eller må man bytte manulet?

Skal brukes til ps3 og get dekoder, når alt annet går sin gang med logitech harmony 1000 hadde det vært fint om man slapp å bytte inngang manuelt.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
joaredge skrev:
Kjapt spørsmål ang cambridge dacen. Registrerer den hvilken inngang det er lyd på eller må man bytte manulet?

Skal brukes til ps3 og get dekoder, når alt annet går sin gang med logitech harmony 1000 hadde det vært fint om man slapp å bytte inngang manuelt.
Du må bytte manuelt.
Ihvertfall mellom dig 1 og 2 spdif, hvordan det forholder seg med USB aner jeg ikke, men tipper det er manuelt mellom alle tre inngangene.

Mvh.KW
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
cybervision_ skrev:
decibelius skrev:
Regner med at norske hifi skribenter/anmeldere bruker mesteparten av fritida si på HFS, så jeg ber herved om en head to head test mellom Cambridge dacmagic og Abrahamsen dacen etterhvert - det er vel ikke for mye forlangt, eller hur? 8)
Gjerne med Benchmark også, det hadde vært nesten enda gøyere...
Hvis en dac ikke kan slå en Benchmark så må førstnævnte være særdeles dårligt.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.557
Antall liker
23.331
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sikkert like dårlig som en RME ADI-2, Duelund.
Nevn en DAC du synes er god?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Valentino skrev:
Sikkert like dårlig som en RME ADI-2, Duelund.
Nevn en DAC du synes er god?
F.eks. den nye EMM labs dac 2. Suverænt god. Zapplayer som dac. Audio Note , Dacen i en transporter. En skam at overførslen fra Harddisk ødelægger alt.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
er det fortsatt ventelister på denne Cambridge-DAC'en ?

Edit : ved nærmere ettersyn så jeg at leveringen var 1/2-09 pluss-minus et par uker.

mvh. s,
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
437
Antall liker
299
Torget vurderinger
4
Har hatt DacMagic siden første lasset kom først i desember nå. :)
Imponerende bass er det første som legger seg på minne.
Fra analog ut fra Duett til digital/ coax via dacmagic var et stort løft

Men, får en slags skurr i lyden !!! Merker ikke dette like lett med all musikk.
Merker dette godt på Maria Menas siste cd.
Det ligger på toppen av stemmen hennes. Nei, mener ikke det som ligger på opptaket at mikken er for nærme til tider.

Hva er det jeg hører ? Jitter !?!
Jeg er dårlig på å beskrive ting som dette.

Har vært så heldig å få låne en Abrahamsen V6.0 DAC siden lørdag.( Stemmer det, den kommer ikke ut før senere i januar)
Lyder veldig bra så langt. Dette er litt tidlig så kommer mere tilbake til lyden av denne senere

Greia er at når jeg bytter til V6 en Så blir problemet borte som jeg får med dacmagic'en
Det blir tyst der det skal være tyst.

Har byttet fram å tilbake med samme resultat
Ingen antennekabel i nærheten eller annat som skal skape problemet

Produksjonfeil ?

Noen andre med erfaring på dacmagic ?
Hjelp !

Fortsatt God Jul alle sammen :)

Knut 8)

Hei. Ikke gidd å komenter skrivefeil engang er du snill. :-X Ikke alle er perfekt ;D
 

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Innlegg
107
Antall liker
0
Duelund_Support skrev:
Valentino skrev:
Sikkert like dårlig som en RME ADI-2, Duelund.
Nevn en DAC du synes er god?
F.eks. den nye EMM labs dac 2. Suverænt god. Zapplayer som dac. Audio Note , Dacen i en transporter. En skam at overførslen fra Harddisk ødelægger alt.
Har den nye Emm labs DAC 2 rør? Pris ?
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Puscifer skrev:
Men, får en slags skurr i lyden !!! Merker ikke dette like lett med all musikk.
Merker dette godt på Maria Menas siste cd.
Det ligger på toppen av stemmen hennes. Nei, mener ikke det som ligger på opptaket at mikken er for nærme til tider.

Hva er det jeg hører ? Jitter !?!
Klipping...
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Plata er vel såpass dårlig mastret at den er full av digital klipping. Høres ut som en "skurrelyd". Skyld på idiotene som brickwalla plata.
 
C

Cyber

Gjest
Spørsmålet er vel da: Er det kun Maria som hikker eller er det flere plater du har opplevd dette med?
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
437
Antall liker
299
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Spørsmålet er vel da: Er det kun Maria som hikker eller er det flere plater du har opplevd dette med?
Det er ikke bare den og ikke hikking/ klipping men kommer tydligere fram med stemmer.
Høres ut som elektrisk støy !

Knut :)
 
C

Cyber

Gjest
Har du kontaktet HFK for å sjekke at det ikke er produksjonsfeil da?

Rart at det skal være ulyder, en ville tro de hadde hørt det i alle de panegyriske testene....
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
437
Antall liker
299
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Har du kontaktet HFK for å sjekke at det ikke er produksjonsfeil da?

Rart at det skal være ulyder, en ville tro de hadde hørt det i alle de panegyriske testene....
Skal ta kontakt med de over helga.
Det er jo flere en meg som har denne i bruk alt og de kan jo evt avkrefte samme problem !
Mener også at problemet ble noe mere framtredene med optisk kabel !!!

Takk for svar så langt :)

Knut.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Skjer dette på begynnelsen av spor 5 også? ( Hvor problemet burde komme frem iogmed det er kun stemme og litt piano)
Hører ikke antydning til de samme problemene på min DAC, som riktignok ikke er Cambridge =)
Det er ihvertfall ikke p.g.a mastering, plata er lydmessig hverken bedre eller verre enn andre typiske pop-plater.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
XD-845 skrev:
Duelund_Support skrev:
Valentino skrev:
Sikkert like dårlig som en RME ADI-2, Duelund.
Nevn en DAC du synes er god?
F.eks. den nye EMM labs dac 2. Suverænt god. Zapplayer som dac. Audio Note , Dacen i en transporter. En skam at overførslen fra Harddisk ødelægger alt. Prisen er 89.000 i Norge.
Har den nye Emm labs DAC 2 rør? Pris ?
Ingen rør da de kan li præcision. Derimod er der ingen IC kreds til A/D som man normalt ser. Det hele skulle være opbygget med diskrete komponenter. Prisen skulle være 89.000 i Norge.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Fidelio skrev:
Plata er vel såpass dårlig mastret at den er full av digital klipping. Høres ut som en "skurrelyd". Skyld på idiotene som brickwalla plata.
Sådan er det desværre med det meste i dag. Gode teknikkere er blevet sjældne.
 

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
90
Antall liker
0
Duelund_Support skrev:
XD-845 skrev:
Duelund_Support skrev:
Valentino skrev:
Sikkert like dårlig som en RME ADI-2, Duelund.
Nevn en DAC du synes er god?
F.eks. den nye EMM labs dac 2. Suverænt god. Zapplayer som dac. Audio Note , Dacen i en transporter. En skam at overførslen fra Harddisk ødelægger alt. Prisen er 89.000 i Norge.
Har den nye Emm labs DAC 2 rør? Pris ?
Ingen rør da de kan li præcision. Derimod er der ingen IC kreds til A/D som man normalt ser. Det hele skulle være opbygget med diskrete komponenter. Prisen skulle være 89.000 i Norge.
2 ting der river i øjnene..
"en skam overførslen fra harddisk ødelægger alt"
"Ingen rør da de kan li præcision"

Jeg har tidligere fået slettet indlæg hvor jeg påpeger tåbeligheder i indlæg (her er en del hellige køer..og hyrder med!!
men helt ærligt så kan jeg næsten ikke holde ud at se en landsmand blamere sig så gennemført.
Hvor HAR du dog den slags ammestueævl fra?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Bare rolig dit indlæg medfører ikke vild ophidselse. Står dog fast på min udtalelse da det bygger på en del erfaringer som du ikke er i stand til at ændre. 8) PC audio er det værste bras.
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
656
Antall liker
320
Torget vurderinger
11
Duelund_Support skrev:
Bare rolig dit indlæg medfører ikke vild ophidselse. Står dog fast på min udtalelse da det bygger på en del erfaringer som du ikke er i stand til at ændre. 8) PC audio er det værste bras.
Hva med lagring/innspilling i studioet da? Blir ikke musikken ofte lagret på harddisker/pc`er under innspilling/mixing/mastering???
 

IO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
90
Antall liker
0
Duelund_Support skrev:
Bare rolig dit indlæg medfører ikke vild ophidselse. Står dog fast på min udtalelse da det bygger på en del erfaringer som du ikke er i stand til at ændre. 8) PC audio er det værste bras.

Så dine erfaringer gør pcaudio og rør til det værste upræcise bras!

Voila
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
IO skrev:
Duelund_Support skrev:
Bare rolig dit indlæg medfører ikke vild ophidselse. Står dog fast på min udtalelse da det bygger på en del erfaringer som du ikke er i stand til at ændre. 8) PC audio er det værste bras.

Så dine erfaringer gør pcaudio og rør til det værste upræcise bras!

Voila

For mig gør det ! Nu var det udelukkende PC audio jeg omtalte som bras. Hørte det for nyligt da et High End firma ville præsentere det i vores HiFiklub. Der var bred enighed blandt de fremmødte om at Raysonic drevet gjorde det meget bedre. Det er ikke første gang jeg har haft denne oplevelse. Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.557
Antall liker
23.331
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
PC audio er det værste bras

Nydelig. Skal slutte å rippe min Mozart straks og med en gang. ;D
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Valentino skrev:
PC audio er det værste bras

Nydelig. Skal slutte å rippe min Mozart straks og med en gang. ;D
Rolig nu ! Det er i overførslen fra harddisken til Dac jeg mener det hele går galt.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Duelund_Support skrev:
Det er ikke første gang jeg har haft denne oplevelse. Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde.
Den var fin ;D. Neppe en lur måte å formulere seg på om man ikke ønsker en avsporing av debatten.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
SOEDAL skrev:
Duelund_Support skrev:
Det er ikke første gang jeg har haft denne oplevelse. Hvis du har en anden så tror jeg det må skyldes svagheder andre steder i din kæde.
Den var fin ;D. Neppe en lur måte å formulere seg på om man ikke ønsker en avsporing av debatten.
Det er jeg kold overfor.
 
Topp Bunn