Ny DAC AN 2.1 Sign Kit gir brum i høyttalerne

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Gratulerer med ny pramp.
Jeg har likt SLP98 siden den kom ut. Fin sak!

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Gratulerer med ny pramp.
Jeg har likt SLP98 siden den kom ut. Fin sak!
Takk, takk - tror den blir bra ja. Valget var egentlig ikke så vanskelig, og spesielt ikke når Lyric hadde fått tak i denne oppgraderte F1 versjonen :)

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Hvordan går det?
Fått testet noe?
Joda, nå gjelder det å få spillt noen timer på utstyret slik at det løsner. Men allerede nå høres det meget bra ut, og det trass i at jeg kjører med Model 5'n som power amp ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Spenningen er til å ta å føle på janly..Hva er konklusjon etter bare noe timer?
Jeg har loddet noe mer og er så å si ferdig med alle printene. Venter på noen mundorf elektrolytter til høyvolten på analog psuen. 47+47uf-450v. Så må jeg finne en smart måte å "møblere" print og trafoer på. I framtiden ønsker utgangstrafoer og vil gjerne ha plass til dem da.
Fant foresten en fin måte å hardwire analogdelen på slik at jeg ikke bruker noen ekstra loddinger og ingen "skjøter" med sølvkabel.

Skal lage en egen liten tråd tenker jeg med tid og stunder.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Spenningen er til å ta å føle på janly..Hva er konklusjon etter bare noe timer?
Jeg har loddet noe mer og er så å si ferdig med alle printene. Venter på noen mundorf elektrolytter til høyvolten på analog psuen. 47+47uf-450v. Så må jeg finne en smart måte å "møblere" print og trafoer på. I framtiden ønsker utgangstrafoer og vil gjerne ha plass til dem da.
Fant foresten en fin måte å hardwire analogdelen på slik at jeg ikke bruker noen ekstra loddinger og ingen "skjøter" med sølvkabel.
Det låter bedre og bedre for hver time ;D

Ser ut som du kan håndtere en loddebolt ja, dette ser meget bra ut. Så det er bare å glede seg til du kan sluttføre den og plugge den inn ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen oppdateringer du vil dele med allmuen her på HFS?
Jeg er egentlig bare noen timer unna å få noe lyd i min dac nå.

Har montert alle print og slikt. Noen loddinger og ledningsstrekk som gjenstår.

De mundorf kondisene som er bestilt var det lang leveringstid på, slik at "standard" er montert foreløpig.

Et lite glimt fra innsiden av min dac, slik den så ut igår ettermiddag.

Nå skal det være plass til eventuelle OPT'er som kan komme til neste år.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Nå begynner det å ligne en DAC ja, grattis!
Min spiller bedre og bedre og betydelig bedre enn EC DAC'n jeg hadde tidligere. Spesielt dynamikken er ryddigere og med en herlig mellomtone. Den spiller fantastisk sammen med Squeezebox'n også, så det er blitt mye musikk i jula. ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da er det lyd i min også. Men jammen var det brum gitt. Må nok gå gjennom endel tenker jeg.
Men lyden ja den er lovende fra første spadetak

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Da var brumproblemet løst. Til tross for at jeg ikke har jordede støpsler i stua så måtte jeg fjerne jordkabelen inne i kabinettet som går fra kontakten og til "stjernejord". Resultat helt tyst. Men musikken strømmer gjennom da.
Og spiller som bare rakkern.. Nå skal jeg spa litt ;-)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.744
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
den fungerte nok som antenne
IMO
Mvh
Leif

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja mulig det. Bruker forøvrig LMC nettkabler. Kjenner du til dem LMC? ;-)

Og nå begynner ting å skje lydmessig også.
Helt uinspilt var lyden faktisk ganske varm og behagelig, så etter en dags tid føltes den mer gjennomsiktig. Samtidig var det som en "glare" en glorie i "toppen" var framtredende. Faktisk slitsomt å høre på. Nå har dette roet seg. Blir bedre og bedre. Dynamikken begynner å sitte nå.

Virker veldig lovende denne dacen.
Hva sier du janly?

O

OivindJ

Gjest
Må bare spørre... :

Er dere som synes AN låter nydelig hjemme (på transistor forsterkere?) de samme som synes at det låt bra hos upgrade audio på messa i Horten?

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Er dere som synes AN låter nydelig hjemme (på transistor forsterkere?) de samme som synes at det låt bra hos upgrade audio på messa i Horten?
Det lille jeg fikk hørt på Horten messa fra rommet til Upgrade var ikke noe å rope hurra for. Men som på alle messer bruker jeg ikke det som målestokk, da altfor mange parametre som rom, akustikk og annet tilkoblet utstyr spiller inn. Har aldri kjøpt utstyr utifra hva jeg har hørt på messer.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og en annen ting, om du sammenligner høyttalerene som ble brukt der til litt over 7000 kr med Verity Audio Lohengrein til 500k så er det mulig de faller litt gjennom.
Jeg likte det jeg hørte hos upgradeaudio. Diskanten var nok litt rå, men det er en akilleshæl til Hammer Dynamics. Dette vet jeg upgradeaudio har noen tanker om.

Jeg syntes foresten det låt riktig så bra om jeg sto bak sofaen der lytte posisjonen var satt.

Og så fikk de det rimelig mye bedre til enn Audiofreaks klarte i samme rommet med elektronikk og høyttalere til en pris av en middels Mercedes. ;-)

Selv spiller jeg med AN preamp og AN dac koblet til transistor effekttrinn og "normale dynamiske" høyttalere hjemme.
Effekttrinnet og høyttalerene står for tur til å byttes om en stund.

O

OivindJ

Gjest
Og så fikk de det rimelig mye bedre til enn Audiofreaks klarte i samme rommet med elektronikk og høyttalere til en pris av en middels Mercedes. ;-)
Vel det var ingen konkurranse imellom fantastiske Conrad Johnson og Audio Note denne gangen, mener jeg i alle fall.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Neida, det var ikke det. Men upgrade hadde samme rommet som audiofreaks hadde 2 år tidligere.

O

OivindJ

Gjest
Neida, det var ikke det. Men upgrade hadde samme rommet som audiofreaks hadde 2 år tidligere.
Gikk ut ifra at det var det han mente ja :) .

Måtte bare påpeke at slik var det ikke i år.

Topp Bunn