N
nb
Gjest
Hvordan er skjermen på MBP kontra andre laptoper?Man skrev:I ren ytelse overgår en PC til 5500 en MBP til 16490. (På alle områder)
Jeg vet fordi jeg bestilte en slik til en kamerat for noen uker siden.
Hvordan er skjermen på MBP kontra andre laptoper?Man skrev:I ren ytelse overgår en PC til 5500 en MBP til 16490. (På alle områder)
Støtter denne har en Asus N73J med en terra disk eller noe sånt (kun fryset en gang) hørtes ut som et tannlegebor ;DSnickers-is skrev:Asus N73 er en av de få som kan ha 2 stk HDD. Jeg kjører SSD120GB Intel + 5400 rpm 640GB. Maskinen kom på ca 13k med SSD-disken. Da har jeg en 640-disk til overs også. Den har 17" full HD LED, I7 740, 8GB ram, 425/1GB skjermkort. Chassiset opplever jeg som utenom det vanlige solid grunnet at det ikke har skjøter på strategiske steder. Tastaturet er lett å bytte (klipse ut). Lett tilgang til HDD/RAM-brønn, god og stabil kjøling, hel glatt flate foran skjermen (lettere å bli kvitt støvet i hjørnene), god innsynsvinkel, fyldig lyd (B&O-lyd), USB3, eSATA, BD, HDMI, BT, aluminium palmrest og skjermdeksel, numerisk tastatur, fysiske multimediaknapper (hater de touchknappene som starter opp mediacenter i tide og utide), sjalusi foran webcam, solide skjermhengsler... Kort sagt, det virker som om noen har tenkt seg om når de lagde denne maskinen.
Et par kjekke ressurser for dem som skal kjøpe laptop og lurer på hva prosessorer og skjermkort yter:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Både skjermen og kabinettet er helt der oppe, og selvsagt bedre enn en PC til 5500. Dette går imidlertid ikke under "ren ytelse".nb skrev:Hvordan er skjermen på MBP kontra andre laptoper?Man skrev:I ren ytelse overgår en PC til 5500 en MBP til 16490. (På alle områder)
Det er nok feil. Skjermen på de PCene er på høyden. Ja, jeg har testet begge deler. Det MAC har er design, kvalitet, brukervennlighet med OSX og et halvspist eple på lokket.Man skrev:Både skjermen og kabinettet er helt der oppe, og selvsagt bedre enn en PC til 5500. Dette går imidlertid ikke under "ren ytelse".nb skrev:Hvordan er skjermen på MBP kontra andre laptoper?Man skrev:I ren ytelse overgår en PC til 5500 en MBP til 16490. (På alle områder)
Det skal sies at skjermen til selv rimeligere PCer ikke er så verst idag. Og unibody er ikke så viktig på en PC til 5500...
noruego skrev:Siden dette innlegget har nok et år gått og vi har fortsatt ikke hatt selv det minste problem eller irritasjon med våre to MBPer. Utover å kjøre CleanMyMac og MacUpdate en gang eller to i måneden så er vedlikeholdet null, og siden IT-avdelingen på jobben tar seg seg av alt vedlikehold på jobb-PCene så har jeg nesten glemt hvor mye dilling det var når vi hadde tre PCer i huset - stadig vekk var det disker som måtte defragmenteres, drivere innstalleres, og reinnstalleres manuelt, og så burtetter.Ambings skrev:Madammen kjøpte seg en topp-speccet Vaio samtidig som jeg kjøpte MacBook Pro, og vi betalte vel også omtrent like mye for våre maskiner. Til å begynne med var hun svært godt fornøyd med Vaioen, og det skal legges til at vi begge har det med å handle Sony når det skal handles japansk forbrukerelektronikk. Som du sier, den ga et godt kvalitetsinntrykk med et utmerket tastatur og mange bra og godt gjennomtenkte funksjoner. I begynnelsen syntes vi derfor begge at vi hadde gjort det beste kjøpet av oss to.atonal skrev:Jeg snakket med Sony-support i dag - Oslo-nummer men en engelskmann. Et voldsomt apprat for å få registrert PC-en først, og da jeg endelig kom til poenget, endte det vel egentlig med at det ikke var unormalt med litt viftestøy...Ambings skrev:[...]Bråker PC-er mer jo dyrere de er, grunnet heftigere programvare, selv om man bare bruker enkle funksjoner?
Nei. Da fungerer ikke viftestyringen som den skal, eller at pc`en ikke er utstyrt med god viftestyring.
Så det spørs om det ikke blir et bytte her, battertiden er heller ikke all verden, det varte mellom to og tre timer med enkel surfing på internett.
Men - ellers liker jeg maskinen godt. Den er lynkjapp og det er noen fine funksjoner på den. Tastaturet er glimrende å skrive på, og den gir en god kvalitetsfølelse.
Etter et halvårs tid ble imidlertid noen viktige fordeler i favør MBen ganske opplagte, også for henne. Mens hun opplevde lengre og lengre oppstartstid kombinert med økende viftestøy og kortere batterilevetid, så har jeg fortsatt ikke merket noen nevneverdig forskjell i ytelse fra da den var ny for snart halvannet år siden. Dette gjorde at hun oftere og oftere spurte om kunne få 'låne' min når vi var ute og reiste, da batteriet på hennes maskin gikk tomt. Når hun i tillegg fikk erfare ved selvsyn at hun intuitivt kunne utføre de samme ting i OSX minst like kjapt som i Vista, så gikk det ikke mange ukene før Vaioen ble skiftet ut til nok en MB Pro.
Vi har akkurat flyttet til vårt tredje bosted i løpet av like mange år så har det dessuten vært en befrielse å ha et hjemmenettverk bestående av en Airport Extreme samt en håndfull Expresser, bare å kjøre Extremene i bromodus rett i bostedets tilknytningspunkt for internett, og vips, hjemmenettverket med mac-gjenkjenning (sic) er akkurat som forrige sted.