Lille_Adam
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.11.2007
- Antall liker
- 14
En link til, til (bl.a) 240V>100V omformere.
Her kan en plusse på Synq XTRM1, Omnitronic DD5250, Akiama DJ4000 Acura, American Audio HTD4.5, Stanton ST150, Citronic PD45, Reloop RP6000MK5. og sikkert ett par til... Populært kalt "Super-OEMs" i DJ-verdenen.bjarnetv skrev:fant flere spillere med lignende/samme motor og arm.
Marantz TT8001
DENON DP-1300 MKII
javelRudi skrev:Etter hva jeg har hørt var det slettes ikke fort gjort og lage en ny spiller for Denon, de har hatt til dels store problemer med og hente inn deler og ikke minst finne riktige produsenter av deler, bla 230 volts DD motor skulle hvistnok vise seg og være et langt større problem enn hva de forutså da de ville produsere dedikerte spillere kun for det europeiske markedet. De kunne/ville ikke bruke de motorene som sitter i dagnes 100 og 120 volts Denon spillere og det ble altfor dyrt og få en underleverandør til og lage "nye" motorer etter 80 tall's tegningene som de fremdeles har liggende og ikke minst ville det være og tape ansikt hvis de skulle hatt måttet krype til korset og nettop gjøre det. I Japan er det og tape ansikt IKKE bra og en konstruktør som hadde måttet gjøre det ville neppe hatt noen jobb i ettertid hos Denon. Japanske tradisjoner stikker dypere enn hva mange "vestlige" innser
Men etter hva jeg har forstått har man funnet en ny løsning slik at det neppe blir noe behov for noen Harakiri el lign
Cobra2 skrev:Da har de løyet på seg et "tapt ansikt" ...
Ingen tt- DD-motorer er avhengig av hverken nettspenning eller frekvens, så alt står om en enkel trafo...
Harakiri versågod!
8)
Arne K
65finger skrev:javelRudi skrev:Etter hva jeg har hørt var det slettes ikke fort gjort og lage en ny spiller for Denon, de har hatt til dels store problemer med og hente inn deler og ikke minst finne riktige produsenter av deler, bla 230 volts DD motor skulle hvistnok vise seg og være et langt større problem enn hva de forutså da de ville produsere dedikerte spillere kun for det europeiske markedet. De kunne/ville ikke bruke de motorene som sitter i dagnes 100 og 120 volts Denon spillere og det ble altfor dyrt og få en underleverandør til og lage "nye" motorer etter 80 tall's tegningene som de fremdeles har liggende og ikke minst ville det være og tape ansikt hvis de skulle hatt måttet krype til korset og nettop gjøre det. I Japan er det og tape ansikt IKKE bra og en konstruktør som hadde måttet gjøre det ville neppe hatt noen jobb i ettertid hos Denon. Japanske tradisjoner stikker dypere enn hva mange "vestlige" innser
Men etter hva jeg har forstått har man funnet en ny løsning slik at det neppe blir noe behov for noen Harakiri el lignCobra2 skrev:Da har de løyet på seg et "tapt ansikt" ...
Ingen tt- DD-motorer er avhengig av hverken nettspenning eller frekvens, så alt står om en enkel trafo...
Harakiri versågod!
8)
Arne K
Har ikkje prøvd desse, men det ser ut til å vere ein "klon" av Technics SL1500, men med dårlegare arm.Cobra2 skrev:Jepp, det er en plast-kopi av Technics, så vidt bedre enn de billigste "DJ-spillerne"
Arne K
De kunne de, hvis de hadde villet. Men, det ligger innbakt i kulturen, med oppdragelse og miljø, at de ALDRI vil ha samme holdning til arbeidet som i Japan.helarn skrev:Det har seg nå engang sånn at kvalitetsleverandører uansett bransje i stadig økende antall flytter produksjonen , eller deler av den til Kina. Kan ikke skjønne at ikke kineserne kan få til det som japanerne i sin tid fikk til.
Det er jo akkurat det de gjør. På søttitallet gikk alt som kom fra japan (biler, etc) også for å være dårlig.helarn skrev:Kan ikke skjønne at ikke kineserne kan få til det som japanerne i sin tid fikk til.
Når de flyttet produksjonen til østen. (For produsenten, og ikke nødvendigvis for kunden, kan jeg tolke av spørsmålet.)Cobra2 skrev:Når ble Krell, ML (eller andre utflaggede) & fler billigere? ;D
Arne K