ny forsterker?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hei ,
er nå på jakt ettter ny forsterker, er godt mulig det blir en integrert denne gangen. fant en opera consonance 150 signature til salgs for ca 10000, noen som er kjent med denne?
tips til andre forsterkere isamme prisklasse mottas gjerne :)
mvh Jørgen
 
O

OldBoy

Gjest
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

tips til andre forsterkere isamme prisklasse mottas gjerne :)
mvh Jørgen
Primare A30.1 på 2x100W eller den oppgraderte versjonen I30, kan være verdt å lytte til. A30.1 går vel for rundt 8k på bruktmarkedet, I30 for noe mer.

Ellers kan Arcam FMJ A32, være aktuell. Den bør vel koste rundt 10k brukt.

SAT Amplifix går vel for omtrent det samme som Primare'n.

En brukt ECI-4 ligger vel også i dette prisleiet. En utmerket forsterker, selv om enkelte mener at den mangler likk trøkk.

Spørs litt hva slags lydbilde og hvor store krefter du er ute etter.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Primare A30.1 på 2x100W eller den oppgraderte versjonen I30, kan være verdt å lytte til. A30.1 går vel for rundt 8k på bruktmarkedet, I30 for noe mer.

Ellers kan Arcam FMJ A32, være aktuell. Den bør vel koste rundt 10k brukt.

SAT Amplifix går vel for omtrent det samme som Primare'n.

En brukt ECI-4 ligger vel også i dette prisleiet. En utmerket forsterker, selv om enkelte mener at den mangler likk trøkk.

Spørs litt hva slags lydbilde og hvor store krefter du er ute etter.
Som jeg skulle sagt det selv. Vel talt :D
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Tja... Hvis du skal holde deg til Consonance kan du jo sjekke opp Forbidden City. Dette er en ganske formidabel integrert forsterker både når det gjelder lyd og utseende. Har så vidt hørt den hos Hifi-Guiden. Forsterkeren har rør-pre og transistor utgang.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Hegel H1 er jo alltid et godt kjøp
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Hei. Jeg har en slik. faktisk er det thomand sin gamle jeg koser meg med ;)

Siden thomand tydeligvis har vært rammet av fullstendig utstyrsdilla i det siste har han åpenbart mer å sammenligne med enn meg så kanskje han kan gi noen fornuftige ord om den versus andre.

Jeg er i allefall storfornøyd med min. Den spiller deilig og fint og ser ut som en million kroner. Meget pen å se på, og kona er ikke helt uenig.

Når det gjelder hvor mye krefter den kan by på har jeg ikke stort å sammenligne med. Den forrige forsterkeren var en Densen dm10 mk2 på ca 75watt. Den klarte seg fint for meg, og følgelig gjør denne det også. Men jeg synes lydbildet fra consonancen er "deiligere" uten at det betyr slurvete, pløsete el uoppløst.

Du bør være klar over at den bør skrus av om natten, hvis ikke må du nok som jeg handle et nytt rør til forforsterkeren iløpet av et års tid8evhengig av hvor mye den er brukt selvsagt). Bare en liten ting å tenke på m rør hvis du er vant til en transistorsak. Pleide aldri å skru av Densen. Satte også inn et dyrere rør i forforsterkeren når jeg først måtte bytte, men kan ikke raportere de store forandringer egentlig. Vanskelig å sammenligne direkte når det andre røret var utslitt også... (men for forskjellen ipris på ca 200,- var jeg villig til å ta sjansen ;) )
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Jeg er fjorårets vinner av utstyrsdilla, helt riktig det ;D
Consonancen gjør en god jobb, og virker svært kraftig i forhold til de opplyste 120. Hos meg ble den kanskje litt i mørkeste laget.
Men først med primare falt brikkene på plass (så godt det lar seg gjøre i mitt rom ihvertfall, og i den prisklassen) Audio analogue maestro var også en knallgod forsterker, men ikke fullt så strømsterk som consonancen.
Godmode: Har du testet forskjellige rør? Kom aldri så langt jeg :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Hegel H1 er jo alltid et godt kjøp
Eller som jeg ville sagt. Hegel H1 er aldri et godt kjøp ;)
Ble å dra det langt, men har aldri hørt h1 spille godt. Eller ihvertfall etter min smak.
Unntaket er på martin logan clarity. Det var gøy.
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Testet og testet. jeg har byttet rør ja, men det var nå mest fordi det som stod i ble utslitt i vinter. (Skraping og skurring i høyttalerne ).

Valget stod mellom et 6H30DR rør som er et dyrt rør beregnet for sovjetisk romfart i sin tid eller et 6H30Pi rør som er standard Sovtek rør.

Det må ha vært opplysningen om at luksus-røret var beregnet/specet på romfart som gjorde valget enkelt, hehe. Tror summen ble hele 550,- inkl frakt så det er vel ikke den dyreste hifi investeringen jeg har gjort :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Testet og testet. jeg har byttet rør ja, men det var nå mest fordi det som stod i ble utslitt i vinter. (Skraping og skurring i høyttalerne ).

Valget stod mellom et 6H30DR rør som er et dyrt rør beregnet for sovjetisk romfart i sin tid eller et 6H30Pi rør som er standard Sovtek rør.

Det må ha vært opplysningen om at luksus-røret var beregnet/specet på romfart som gjorde valget enkelt, hehe. Tror summen ble hele 550,- inkl frakt så det er vel ikke den dyreste hifi investeringen jeg har gjort :)
Jo, men så vet du ihvertfall at den er klargjort for en måneferd eller to ;D
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Velvel, nå sitter jeg foreløpig med to kandidater, den ene er en audio analouge maestro. Jeg tittet litt på hjemmisdene til norsk hificenter, der fant jeg en Pathos classic one, noen som har erfaringer med denne??

mvh Jørgen
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Ikke sånn frekt ment, men den audio analouge forsterkeren har vært hjemme hos 4(5..?) de siste året, og det må jo faktisk være en grunn til det? ikek at jeg har hørt den eller noe sånt, men virker jo litt muffins akkurat den der.. Også hegel h1 er det VELDIG mange som selger for tiden, sikkert for å oppgradere til H200, men sikkert grunn for det også.. Skal du ha forsterker i den prisklassen, så er jo kanskje Cayin 252B ganske bra, selv om 8500,- ny er under ditt budsjett. har hatt den selv, og den er ganske rå, selv om Operaen er bedre. Operaen du har sett på, som jeg forresten selger, er bra. god kontroll i bassen og veldig avslørende. Hvis du hører du kari bremnes og slik veldig bra innspilt musikk, så er den helt rå! hører du på liste pop-samlinger på mcmusic cd'er og liknende, så bør du droppe den...
Jeg selger den fordi jeg vil prøve noe nytt rett og slett. ikke noe gale med den, og ikke noe stress hvis jeg ikke får solgt den.

Arcam virker også veldig spennende, jeg har bare hørt en intergrert en med med 40w og innebygd forsterker, og den låt bra(18k eller noe sånt), så da bør jo A32 være enda bedre ;)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
var ikke mye krefter på den ihvertfall. 2*200VA trafoer og 80.000 laddepakke.. Det siste er en del da ;D
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ikke sånn frekt ment, men den audio analouge forsterkeren har vært hjemme hos 4(5..?) de siste året, og det må jo faktisk være en grunn til det? ikek at jeg har hørt den eller noe sånt, men virker jo litt muffins akkurat den der..
vært runt hos fire fem det siste året?? er jo en demo forsterker. Synes det er mye sikrere å kjøpe en demo forsterker som nylig er utført service på fra forhandler, enn en rett fra bruktbørsen, og jeg har da en følelse av et det er en go match med mine høyttalere.
intet minus att AA generelt sett holder veldig høy kvalitet og at de ser ut som en million :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Audio analoguen er en svinaktig god forsterker. Har hatt både opera og AA, og er ikke i tvil om hva jeg ville valgt igjen.
At AA også tidligere er solgt sammen med Krix hos PMaudio vitner om en god match.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
S

stikken

Gjest
Ikke sånn frekt ment, men den audio analouge forsterkeren har vært hjemme hos 4(5..?) de siste året, og det må jo faktisk være en grunn til det? ikek at jeg har hørt den eller noe sånt, men virker jo litt muffins akkurat den der.. Også hegel h1 er det VELDIG mange som selger for tiden, sikkert for å oppgradere til H200, men sikkert grunn for det også.. Skal du ha forsterker i den prisklassen, så er jo kanskje Cayin 252B ganske bra, selv om 8500,- ny er under ditt budsjett. har hatt den selv, og den er ganske rå, selv om Operaen er bedre. Operaen du har sett på, som jeg forresten selger, er bra. god kontroll i bassen og veldig avslørende. Hvis du hører du kari bremnes og slik veldig bra innspilt musikk, så er den helt rå! hører du på liste pop-samlinger på mcmusic cd'er og liknende, så bør du droppe den...
Jeg selger den fordi jeg vil prøve noe nytt rett og slett. ikke noe gale med den, og ikke noe stress hvis jeg ikke får solgt den.

Arcam virker også veldig spennende, jeg har bare hørt en intergrert en med med 40w og innebygd forsterker, og den låt bra(18k eller noe sånt), så da bør jo A32 være enda bedre ;)
???Jeg solgte " den Audio Analoguen" kun pga
økonomisk nedtur!!!!
8)
Vh
S
:mad:
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
vært runt hos fire fem det siste året?? er jo en demo forsterker.  Synes det er mye sikrere å kjøpe en demo forsterker som nylig er utført service på fra forhandler, enn en rett fra bruktbørsen, og jeg har da en følelse av et det er en go match med mine høyttalere.
intet minus att AA generelt sett holder veldig høy kvalitet og at de ser ut som en million :)
Det er jeg helt enig med, men tror den forsterkeren har vært hos et par nå. tomand. S-K-L, som derifra ble solgt videre, og kanskje inn som bytteobjekt i en ny handel, da er det et par som har hatt den;)
Men utseende er vel kanskje noe av det flotteste som er ja, men er det det som lager lyden? ;)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Testet og testet. jeg har byttet rør ja, men det var nå mest fordi det som stod i ble utslitt i vinter. (Skraping og skurring i høyttalerne ).

Valget stod mellom et 6H30DR rør som er et dyrt rør beregnet for sovjetisk romfart i sin tid eller et 6H30Pi  rør som er standard Sovtek rør.

Det må ha vært opplysningen om at luksus-røret var beregnet/specet på romfart som gjorde valget enkelt, hehe. Tror summen ble hele 550,- inkl frakt så det er vel ikke den dyreste hifi investeringen jeg har gjort :)
Men det 6H30DR røret, ga det en oppgradering, lydmessig? vurderer å bytte rør jeg også, hvis jeg ikke får solgt forsterkeren...
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Det er jeg helt enig med, men tror den forsterkeren har vært hos et par nå. tomand. S-K-L, som derifra ble solgt videre, og kanskje inn som bytteobjekt i en ny handel, da er det et par som har hatt den;)
Men utseende er vel kanskje noe av det flotteste som er ja, men er det det som lager lyden? ;)
Tror du er litt på tur nå desverre. "Den" du sikter til har hatt 3 eiere. Meg, SKL som solgte den pga ovenfornevnte, og sistemann som fikk en litt dårlig match med den. Den som J.F sikter til er en ny som står for salg hos pmaudio.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
okey, da så, trodde at det var den som dere hadde hatt;) MIN FEIL :-[
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
velvel, nå blir det nokk ny forsterker på meg om en stund :D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
velvel, nå blir det nokk ny forsterker på meg om en stund :D
Oi, har du handlet. Hva da hva da hva da hva da??
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Må man rett og slett gratulere med en Audio analogue Maestro Settanta?? Kult. Du kommer til å bli kjempefornøyd, det er jeg overbevist om. Vi må få nye bilder når du har fått den :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
ja du kan nokk det :D men tar nokk litt tid før jeg får den, da den skal på en liten service runde først :( bilder vil nokk komme etterhvert :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Ja, gratulerer så mye. Dette blir gøy.
:)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
gratulerer;) Bare si ifra om du vil selge den igjen ;)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.367
Antall liker
3.527
Torget vurderinger
49
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Eller som jeg ville sagt. Hegel H1 er aldri et godt kjøp ;)
Ble å dra det langt, men har aldri hørt h1 spille godt. Eller ihvertfall etter min smak.
Unntaket er på martin logan clarity. Det var gøy.
Hadde heller aldri hørt Hegel spille bra før den nyeste serien .Den spiller faktisk overaskende mye bedre enn de forrige seriene derfra .

Gratulerer med ny forsterker J.Finvaag ,sikkert ikke dum den  ;)
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
Re: ny forsterker? opera consonance 150 signature

Eller som jeg ville sagt. Hegel H1 er aldri et godt kjøp ;)
Ble å dra det langt, men har aldri hørt h1 spille godt. Eller ihvertfall etter min smak.
Unntaket er på martin logan clarity. Det var gøy.
Kunne nesten ikke sagt det bedre, men den kombinasjonen gjør opp for det dårlige den gjør med andre matcher ;)
 
S

stikken

Gjest
ja du kan nokk det :D men tar nokk litt tid før jeg får den, da den skal på en liten service runde først :(  bilder vil nokk komme etterhvert :)
Hei !!
Er ikke helt våken enda, er det en
"Audio Analogue M S". du har kjøpt?.
Vh
S
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
joda er nokk en audio analogue jeg har bestilt ja ;D
 
Topp Bunn