Ny i vinylens verden, hvor finner jeg plater?

C

Cyber

Gjest
Da har jeg på impuls klint til på en Pro Ject RPM-1 og Revolver RIAA og lurer nå på hvor man får tak i vinyl? Er det noen sjapper i Kristiansand, eller bestiller dere via nett?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.472
Antall liker
484
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
F.E. skrev:
http://www.litenytt.no/framside/ dem kan anbefales..og velkommen inn i vinylens verden ;)
mvh Filip
Takker, håper det blir et positivt møte med ny-gammel teknologi.
Det kan du være bra sikker på,de folka levere kvalitet,brukt som nytt,alle platene æ har handla har set jæ... bra ut og fler av dem har æ bet 25kr for :eek: ...og vinyl har iallefall åpna øra mine for mye musikk som æ ikkje ville hørt på førr noen år sia..
mvh Filip
 
C

Cyber

Gjest
Og de har endel vinyl? Vet godt hvor butikken ligger ;)

EDIT: Ja, ser jo de har litt, men de beste koster jo nesten 300 da... Hmm...
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Innlegg
258
Antall liker
1
Hei!!
Velkommen til ein vakker verden!!!!!

Prøv Lite Nytt,masse bra og god service!!!

mvh jap
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Hei

Du kan jo sjekke ut www.bigdipper.no og www.thegarden.no. Ligger riktignok ikke i Kristiansand, men har stort utvalg. I tillegg har man jo et rimeligere alternativ; www.amazon.com Blir vinylen skadet under frakt, så får du ny uten noe videre spørsmål. Den "gamle" vinylen får du beholde. Ellers flommer det over av vinyl rundt om på nettet. www.qxl.no og www.ebay.com har mye gammelt og nytt og jeg har handlet en god del der med godt resultat.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
Og de har endel vinyl? Vet godt hvor butikken ligger ;)

EDIT: Ja, ser jo de har litt, men de beste koster jo nesten 300 da... Hmm...
Jeg har vært i den sjappa en god del ganger. CD utvalget er mange ganger større enn vinylutvalget. Og de har neppe alt som står på lista inne. Men de har en del brukt vinyl også. Mest eldre country, for de som liker det. Greie priser på bruktplater ihvertfall.
 

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Innlegg
265
Antall liker
6
Noen som vil ha så godt som hele Stoneskatalogen på vinyl? En del singler også. Mint. Selges billig samlet. Send meg en Pm. Government
 
C

Cyber

Gjest
Ser at denne kategorien nok er mer teknisk, men har lagt en tråd under musikk der jeg vil ha litt konkrete tips på gode vellydende plater.

Men teknisk: 180 gram LP er bedre kvalitet enn bare "Vinyl LP"?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.472
Antall liker
484
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
Ser at denne kategorien nok er mer teknisk, men har lagt en tråd under musikk der jeg vil ha litt konkrete tips på gode vellydende plater.

Men teknisk: 180 gram LP er bedre kvalitet enn bare "Vinyl LP"?
Ikkje nødvendigvis dessverre ::)
mvh Filip
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
cybervision_ skrev:
Men teknisk: 180 gram LP er bedre kvalitet enn bare "Vinyl LP"?
Nei, mange såkalte audiofile utgivelser på "tung" vinyl kan f.eks. være skjemmet av mye støy. Originale utgivelser fra tiden da vinyl dominerte er ofte å foretrekke. Det er ihvertfall min erfaring.

Mvh. Birdman
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.522
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
kjetil71 skrev:
6bm8 skrev:
www.platekompaniet.no/vinyl.asp

Bra priser og billigere fakt

Mvh......mj

Med tanke på politikken som Platekompaniet fører, så synes jeg at man skal holde seg for god til å handle der! Støtt heller opp de små, uavhengige platesjappene før Platekompaniet tar rotta på disse også.
For oss uinnvidde:
Hvilken politikk er det Platekompaniet fører?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Han tenker vel på at Platekompaniet kjøper inn store partier til lav stk-pris, og deretter priser konkurrentene ut av markedet.
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
kjetil71 skrev:
6bm8 skrev:
www.platekompaniet.no/vinyl.asp

Bra priser og billigere fakt

Mvh......mj

Med tanke på politikken som Platekompaniet fører, så synes jeg at man skal holde seg for god til å handle der! Støtt heller opp de små, uavhengige platesjappene før Platekompaniet tar rotta på disse også.
For oss uinnvidde:
Hvilken politikk er det Platekompaniet fører?
For å fatte dette i nogenlunde korthet... Platekompaniet selger mye musikk, spesielt nyheter, med ingen fortjeneste (til tider med tap) for å få monopol på markedet. Dette handler uten tvil om å presse de små og uavhengige platesjappene/nisjebutikkene ut av markedet, noe som også fungerer dessverre. Nå er det ikke sagt at problemet er helt og holdent Platekompaniet sin feil. Plateselskapene må også ta sin skyld i dette. Platekompaniet har dessverre fått så mye makt at plateselskapene er blitt bundet av Platekompaniet.
Et eksempel; Plateslskapene selger et album til Platekompaniet for 79 kr. som igjen blir solgt for 89 kr. Uavhengige sjapper må betale plateselskapet over 100 kr. for det samme albumet. Det sier eg selv hvordan det vil gå.
I dag er det blitt slik at plateselskapene er i Platekompaniets hule hånd og sier Platekompaniet “hopp”, ja så hopper alle som en i samtlige større plateselskaper.
Det som er viktig for plateselskapene er å få mest mulig musikk inn på VG-lista. Dette gjøres ved antall salg av et album. For å selge trengs markedsføring, og det er her et tett samarbeide mellom Platekompaniet og lakeiene deres i plateselskapet. Platekompaniet betaler store deler av reklamen og får som gjengjeld kjøpe inn billige album fra plateselskapet som igjen selges uten fortjeneste. Det har gått så langt at det svarer seg, for nisjebutikkene, å kjøpe direkte over disk hos Platekompaniet enn fra plateselskapet.
En annen sak som er direkte skammelig er at Platekompaniet fra tid til annen selger album på billigsalg uten at det er gjort noen avtale på dette på forhånd, hverken mellom artist eller plateselskap. Kan ta et eksempel på dette. En kompis av meg spiller i et anerkjent band. De slapp ut et nytt album og hadde en avtale at det ikke skulle selges på billigsalg før det var gått noen måneder (husker ikke helt hvor lang tid det dreide seg om) Allerede noen dager etter lå albumet i hyllene til 89 kroner. Bandet og deres manager tok kontakt med Platekompaniet og påpekte dette. Albumet ble øyeblikkelig fjernet fra hyllene og kom ikke opp igjen.
Dette er et typisk eksempel på hvor arrogant Platekompaniet opererer. De skal ha alt helt og holdent på sin måte. Inngåtte avtaler driter de en lang marsj i.
Jeg, for min del, kommer aldri mer til å handle hos Platekompaniet. Jeg går heller til en av nisjebutikkene og betaler en slant ekstra.
 

Authon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.02.2009
Innlegg
85
Antall liker
0
Har ikke så mye erfaring med Vinyl på platekompaniet.,,,har kun sett det utvalget som er i selve butikken...og det er tynt...iallfall i tr.heim..

Og prisene er også høye..hvem gidder betale f.eks 169 kr for en LP med Eagles,når du kan kjøpe originalen fra 70 tallet til 30 kr??
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Authon skrev:
Og prisene er også høye..hvem gidder betale f.eks 169 kr for en LP med Eagles,når du kan kjøpe originalen fra 70 tallet til 30 kr??
...og coveret er like slitt som på originalen fra 70-tallet :mad:.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
toref skrev:
kjetil71 skrev:
emotikon skrev:
kjetil71 skrev:
6bm8 skrev:
www.platekompaniet.no/vinyl.asp

Bra priser og billigere fakt

Mvh......mj

Med tanke på politikken som Platekompaniet fører, så synes jeg at man skal holde seg for god til å handle der! Støtt heller opp de små, uavhengige platesjappene før Platekompaniet tar rotta på disse også.
For oss uinnvidde:
Hvilken politikk er det Platekompaniet fører?
Et eksempel; Plateslskapene selger et album til Platekompaniet for 79 kr. som igjen blir solgt for 89 kr. Uavhengige sjapper må betale plateselskapet over 100 kr. for det samme albumet. Det sier eg selv hvordan det vil gå.
I dag er det blitt slik at plateselskapene er i Platekompaniets hule hånd og sier Platekompaniet “hopp”, ja så hopper alle som en i samtlige større plateselskaper.
Men er ikke dette ulovlig? Minner jo mistenkelig om pris-samarbeid?

Mvh
Det er nok ikke ulovlig med kvantumsrabatt :-\.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg skjønner ikke problemet med platekompaniet. Monopolet skyldes at de treffer kundene sine j**** godt.

Vi har aldri hatt butikker med et sånt utvalg eller et sånt prisnivå her i landet. Begge deler samtidig? Glem det.

Synd for småforhandlerne, det er sant. Men for kundene? Oss? Ikke tøys, vi har aldri hatt det bedre!

Det er forresten fortsatt rom for sjangerspesialister som f.eks. Bare Jazz.

Edit: Her er den gode gamle tråden. Det skader ikke vinylelskeren å tilbringe et par dager i hovedstaden...

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=5892.0;all
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Jeg skjønner ikke problemet med platekompaniet. Monopolet skyldes at de treffer kundene sine j**** godt.

Vi har aldri hatt butikker med et sånt utvalg eller et sånt prisnivå her i landet. Begge deler samtidig? Glem det.

Synd for småforhandlerne, det er sant. Men for kundene? Oss? Ikke tøys, vi har aldri hatt det bedre!

Det er forresten fortsatt rom for sjangerspesialister som f.eks. Bare Jazz.

Edit: Her er den gode gamle tråden. Det skader ikke vinylelskeren å tilbringe et par dager i hovedstaden...

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=5892.0;all
Kan være enig i at platekompaniet treffer kundene sine godt. Dette skyldes jo i stor grad at Platekompaniet styrer VG-lista og dermed “bestemmer” hva som er in å høre på. Reklamens makt mao. Og det er dette som er grunnlaget for Platekompaniet.
Du mener vi aldri har hatt det bedre enn i dag. Kan vel ikke si meg enig i det. Konkuranse er en god sak for forbrukeren. Om nå Platekompaniet skulle ta over markedet så kan du se langt etter cder til 89 kroner stk. En annen ting er at mangfoldet vil forsvinne. Og det er jo akkurat det som er i ferd med å skje...sakte men sikkert. Et tap for oss som er ferdig med VG-lista/Platekompaniet.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Synes platekompaniet får ufortjent pepper her. Når man ser hva de kjører frem i kampanjene sine er det mye skikkelig god musikk. Av artister jeg har kjøpt på tilbud hos platekompaniet er bl.a. Keith Jarret, Miles Davis, Ornette Coleman, Allman Brothers, Robert Johnson og Leif Ove Andsnes. Samme med DVD, masse europeisk art house på tilbud. "Tradisjonelle" sjapper her i Bergen tilbyr til sammenligning kjedelige blockbustere og uinteressant skvip.

Men uansett er platekompaniet utkonkurrert av utenlandske webshopper hos meg.
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Synes platekompaniet får ufortjent pepper her. Når man ser hva de kjører frem i kampanjene sine er det mye skikkelig god musikk. Av artister jeg har kjøpt på tilbud hos platekompaniet er bl.a. Keith Jarret, Miles Davis, Ornette Coleman, Allman Brothers, Robert Johnson og Leif Ove Andsnes. Samme med DVD, masse europeisk art house på tilbud. "Tradisjonelle" sjapper her i Bergen tilbyr til sammenligning kjedelige blockbustere og uinteressant skvip.

Men uansett er platekompaniet utkonkurrert av utenlandske webshopper hos meg.
Det er akkurat det jeg mener. Du kjøper musikk på tilbud hos Platekompaniet, slik at konkurentene ikke kan matche prisen.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Platekompaniet tilbyr spennende musikk til gode priser, de tar ikke den lettvinte løsningen med å pushe den mest kommersielle musikken, det er innovativt for en stor kjede. Da jeg vokste opp var platebutikkene dyre og dårlige: Fuck Them!
 

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
319
Antall liker
108
Sted
Ein plass i Stavanger
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Platekompaniet tilbyr spennende musikk til gode priser, de tar ikke den lettvinte løsningen med å pushe den mest kommersielle musikken, det er innovativt for en stor kjede. Da jeg vokste opp var platebutikkene dyre og dårlige: Fuck Them!
Grunnen til at man kan kjøpe musikk til gode priser er pga samarbeidet mellom Platekompaniet, plateselskap og grossist. Denne muligheten er noe Platekompaniet er ene og alene om. Som tidligere nevnt så er det ofte med liten eller ingen gevinst.
Kan være enig i at platebutikkene ikke alltid holdt mål før i "gamle" dager og at kvaliteten har gått opp og prisen litt ned (foruten enkelte utgivelser som EMI har priset høyt) Men det har lite med Platekompaniet å gjøre. Dette er i direkte konkuranse med ulovlig fildeling etc å gjøre. Men det er en annen historie ;)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det er jo trist for eierne at småbutikkene bukker under, men de som arbeider hardt nok med kvaliteten og konseptet sitt bør klare å overleve. Det finnes mange nisjer der Platekompaniet ikke er så bra, som jazz, klassisk og vinyl.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå skulle dette i utgangspunktet handle om vinyltilgang for kristiansandere, men jeg klarer ikke å dy meg....

Jeg har snart handlet plater i 30 år, og har førstehånds erfaring med markedet fra denne perioden. I gamle dager handlet jeg i forskjellige butikker, det var en liten en på Kolbotn, Imerslund i Arkaden, Steen & Strøm, osv. osv. Så kom Akers Mic, som var en stor og fin sjappe med egen jazz- og klassiskavdeling og greier. Innimellom var det Musikkforlaget i Karl Johan og forskjellige andre. Ingen av disse hadde utvalg i nærheten av Platekompaniet av i dag, knapt nok til sammen. Prisene var vannvittig mye høyere. Typisk kostet backkatalog 179,- hos Akers Mic på begynnelsen av '90-tallet. Hva det betyr regulert mot dagens gjennomsnittlige inntektsnivå, tør jeg knapt å gjette om.

Selvfølgelig var ikke Platekompaniet alene om å drive frem denne utviklingen. Men: Deres 5 for 249,- kom lenge før nedlastingen bredde om seg. Det var heller ikke snakk om skitt og rask. Det var katalog med kvalitet hele veien. Påstanden om at Platekompaniet dikterer moten er absurd. De har hele veien levd av bredde og dybde i utvalget. Moten var snarere smalere den gang den var diktert av plateselskapene selv.

Platekompaniet begynte som 'alle andre' med et lite kott av ei sjappe (på en T-banestasjon, var det Grønland?). Derfra erobret de kongeriket med den største selvfølge og rettferdighet. Deres eneste konkurrent av lignende konsept, Free Record Shop, var ikke i nærheten på noe felt. De drev også underskuddsbutikk med hjelp av et sugerør til Nederland i mange år, før de nylig ga opp. Free Record Shop og i en viss grad Akers Mic sin kjede blødde mer enn noen annen konkurrent på grunn av Platekompaniet. Og tapte fordi de var dårligere på pris, men først og fremst på utvalg. Småbutikkene ble naturligvis også rammet, men ikke i samme grad. Platekompaniet har lagt seg på en klar linje som handler om store butikker på store steder. Små butikker på små steder har i en viss grad sine lokale markeder i fred. Der er nok netthandel en større trussel.

Jeg handler med den beste samvittighet hos den beste plateforretningen.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.470
Antall liker
26.691
Torget vurderinger
24
Zomby_Woof skrev:
Nå skulle dette i utgangspunktet handle om vinyltilgang for kristiansandere, men jeg klarer ikke å dy meg....

Jeg har snart handlet plater i 30 år, og har førstehånds erfaring med markedet fra denne perioden. I gamle dager handlet jeg i forskjellige butikker, det var en liten en på Kolbotn, Imerslund i Arkaden, Steen & Strøm, osv. osv. Så kom Akers Mic, som var en stor og fin sjappe med egen jazz- og klassiskavdeling og greier. Innimellom var det Musikkforlaget i Karl Johan og forskjellige andre. Ingen av disse hadde utvalg i nærheten av Platekompaniet av i dag, knapt nok til sammen. Prisene var vannvittig mye høyere. Typisk kostet backkatalog 179,- hos Akers Mic på begynnelsen av '90-tallet. Hva det betyr regulert mot dagens gjennomsnittlige inntektsnivå, tør jeg knapt å gjette om.

Selvfølgelig var ikke Platekompaniet alene om å drive frem denne utviklingen. Men: Deres 5 for 249,- kom lenge før nedlastingen bredde om seg. Det var heller ikke snakk om skitt og rask. Det var katalog med kvalitet hele veien. Påstanden om at Platekompaniet dikterer moten er absurd. De har hele veien levd av bredde og dybde i utvalget. Moten var snarere smalere den gang den var diktert av plateselskapene selv.

Platekompaniet begynte som 'alle andre' med et lite kott av ei sjappe (på en T-banestasjon, var det Grønland?). Derfra erobret de kongeriket med den største selvfølge og rettferdighet. Deres eneste konkurrent av lignende konsept, Free Record Shop, var ikke i nærheten på noe felt. De drev også underskuddsbutikk med hjelp av et sugerør til Nederland i mange år, før de nylig ga opp. Free Record Shop og i en viss grad Akers Mic sin kjede blødde mer enn noen annen konkurrent på grunn av Platekompaniet. Og tapte fordi de var dårligere på pris, men først og fremst på utvalg. Småbutikkene ble naturligvis også rammet, men ikke i samme grad. Platekompaniet har lagt seg på en klar linje som handler om store butikker på store steder. Små butikker på små steder har i en viss grad sine lokale markeder i fred. Der er nok netthandel en større trussel.

Jeg handler med den beste samvittighet hos den beste plateforretningen.
Amen!
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.365
Antall liker
3.999
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
kjetil71 skrev:
emotikon skrev:
kjetil71 skrev:
6bm8 skrev:
www.platekompaniet.no/vinyl.asp

Bra priser og billigere fakt

Mvh......mj

Med tanke på politikken som Platekompaniet fører, så synes jeg at man skal holde seg for god til å handle der! Støtt heller opp de små, uavhengige platesjappene før Platekompaniet tar rotta på disse også.
For oss uinnvidde:
Hvilken politikk er det Platekompaniet fører?
For å fatte dette i nogenlunde korthet... Platekompaniet selger mye musikk, spesielt nyheter, med ingen fortjeneste (til tider med tap) for å få monopol på markedet. Dette handler uten tvil om å presse de små og uavhengige platesjappene/nisjebutikkene ut av markedet, noe som også fungerer dessverre. Nå er det ikke sagt at problemet er helt og holdent Platekompaniet sin feil. Plateselskapene må også ta sin skyld i dette. Platekompaniet har dessverre fått så mye makt at plateselskapene er blitt bundet av Platekompaniet.
Et eksempel; Plateslskapene selger et album til Platekompaniet for 79 kr. som igjen blir solgt for 89 kr. Uavhengige sjapper må betale plateselskapet over 100 kr. for det samme albumet. Det sier eg selv hvordan det vil gå.
I dag er det blitt slik at plateselskapene er i Platekompaniets hule hånd og sier Platekompaniet “hopp”, ja så hopper alle som en i samtlige større plateselskaper.
Det som er viktig for plateselskapene er å få mest mulig musikk inn på VG-lista. Dette gjøres ved antall salg av et album. For å selge trengs markedsføring, og det er her et tett samarbeide mellom Platekompaniet og lakeiene deres i plateselskapet. Platekompaniet betaler store deler av reklamen og får som gjengjeld kjøpe inn billige album fra plateselskapet som igjen selges uten fortjeneste. Det har gått så langt at det svarer seg, for nisjebutikkene, å kjøpe direkte over disk hos Platekompaniet enn fra plateselskapet.
En annen sak som er direkte skammelig er at Platekompaniet fra tid til annen selger album på billigsalg uten at det er gjort noen avtale på dette på forhånd, hverken mellom artist eller plateselskap. Kan ta et eksempel på dette. En kompis av meg spiller i et anerkjent band. De slapp ut et nytt album og hadde en avtale at det ikke skulle selges på billigsalg før det var gått noen måneder (husker ikke helt hvor lang tid det dreide seg om) Allerede noen dager etter lå albumet i hyllene til 89 kroner. Bandet og deres manager tok kontakt med Platekompaniet og påpekte dette. Albumet ble øyeblikkelig fjernet fra hyllene og kom ikke opp igjen.
Dette er et typisk eksempel på hvor arrogant Platekompaniet opererer. De skal ha alt helt og holdent på sin måte. Inngåtte avtaler driter de en lang marsj i.
Jeg, for min del, kommer aldri mer til å handle hos Platekompaniet. Jeg går heller til en av nisjebutikkene og betaler en slant ekstra.
Det kalles business.
 

KalleKlovn

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Innlegg
25
Antall liker
0
God kvalitet til levelege prisar finn du på www.recordworld.no
Både nytt og brukt. ;)
Vinyl handler også om taktile kjensler ved innkjøp, og du er velkommen til Sandnes. Me har denne butikken og Ivar Skei her i Sandnes. He, he... Er me ikkje bortskjemte i vår vesle by, vel? ;D ;D ;D

Kan nokon konkurera med Platekompaniet? Ikkje på pris her i Norge. Men somme har kompetanse som trumfkort. Eg betaler glatt nokre tiarar ekstra for å kunna stilla spørsmål som: "Eg ville prøvd noko representativt av Lutoslawski". På platekompaniet, Stavanger, vil dei (i beste fall) slå han opp på nettet, og finna ut at dei ikkkje kan finna noko av han. På Ivar Skei vil eg få maks 3 plater i handa med eit kort og muntleg resymé av korfor ho/han føretrekker nettopp dei. :)

Linker til Ivar Skei Fanklubb:http://nb-no.facebook.com/group.php?gid=7729049116 (trass i at eg ikkje er på Facebook...)
 
Topp Bunn