Det jævlige som har skjedd er at den integrerte forsterkeren, en DK Design (hybrid), som jeg er svært fornøyd med, havnet en smule på felgen forleden (3 dager siden). Tipper årsaken er at en eller flere kondensatorer begynner å bli slitne efter ca. 10 års tjeneste. Lyden er smådaff i den ene kanalen, ca. 80% av den andre. Skal fikses. Uansett ønsker jeg meg en ny forsterker; helst integrert.
Anlegget består nå av:
- Manley Steelhead RIIA
- VPI platesnurrer
- Emotiva DAC
- Sonus Faber Olympica III
Så til spørsmålet: Trenger noe nytt, helst rør, da kan jeg eksperimentere litt og kanskje finne noe som passer mine ører. Men, fullstendig åpen for ren transistor.
Forslag?
Pris? Opp mot 100k. Og, vel og merke: Da gir jeg meg når det gjelder HiFi-"investeringer" i denne omgang!
Og, for ordens skyld og hva man kan få uten å ruinere seg; her et bilde av hva jeg reservespiller på akkurat nå og som låter jævlig bra (og det til kr. 6000,- !!!!!):
Har allerede fått et innspill om Accuphase E-600 som virker meget interessant. Forespørsel ang. pris etc. ble sendt i kveld til importøren.
Anlegget består nå av:
- Manley Steelhead RIIA
- VPI platesnurrer
- Emotiva DAC
- Sonus Faber Olympica III
Så til spørsmålet: Trenger noe nytt, helst rør, da kan jeg eksperimentere litt og kanskje finne noe som passer mine ører. Men, fullstendig åpen for ren transistor.
Forslag?
Pris? Opp mot 100k. Og, vel og merke: Da gir jeg meg når det gjelder HiFi-"investeringer" i denne omgang!
Og, for ordens skyld og hva man kan få uten å ruinere seg; her et bilde av hva jeg reservespiller på akkurat nå og som låter jævlig bra (og det til kr. 6000,- !!!!!):
Har allerede fått et innspill om Accuphase E-600 som virker meget interessant. Forespørsel ang. pris etc. ble sendt i kveld til importøren.