Får fortsette litt til i denne tråden med denne på hjemlån i helgen,
Devialet 200:
Siste bilde fra nettet (her i dual mono; jeg har på hjemlån ett stk.).
Den ser ut som en badevekt! Men, det må være noe av det mest elegante jeg har sett. Kona falt selvfølgelig pladask for dette franske vidunderet.
Oppkobling går greit, man må være
litt hjernekirurg i oppstarten, men man vender seg rask til logikken. Stiller inn SAM (Speaker Active Matching) til Sonus Faber Olympica III (hauger med HT kan legges inn i Devialet´en).
Starter med å streame fra Qobuz. Første lydinntrykk er overveldende. Tester den innebygde DAC-en og konkluderer med at Emotiva-DAC-en kan benyttes et annet sted. En komponent mindre i rack´et.
Nå begynner jeg å få litt piggtrådnerver: Slår den innebygde RIIA-en Manleys Steelhead? Setter på Lucinda Williams´ siste på vinyl (som har meget bra lyd). Vi switcher frem og tilbake og kommer foreløpig til at Steelhead´en er best. Puuhh! Men, litt mer serøs testing må til i morgen og på søndag.
Så langt er inntrykket: Dette er noe av det beste jeg har hørt! Krystallklart, fet bass og behagelig videre oppover. Og så kan man redusere antall komponenter til to: Vinylsnurrer + en Devialet. Og bli kvitt kabelspaghettien. Les ellers i Devialet-tråden. Pris: kr. 72.000,-.
Svært nær et kjøp her.