Jeg sjekka min Sinn UX GsG mot Klokka.no i dag. Det er ikke avvik, sjøl etter et år - den er på sekundet rett!!Sånn er quartz....
Så du kjører SAAB Turbo? Stilig klokke.Vis vedlegget 138685
Fikk ny klokke av junior på fødselsdagen i går. Kjekt når barna vet hva man kan ha lyst på!
Det er fordi du har en quartz-klokke. Sånn er de.Jeg sjekka min Sinn UX GsG mot Klokka.no i dag. Det er ikke avvik, sjøl etter et år - den er på sekundet rett!!
Fantastisk, Alshus. Frekk lenke også.
Selv har jeg lenge kikket etter en diver. Så fort det er varmere i været og det går mot båttid, kommer behovet for en klokke som tåler sjøen osv. Tidligere har både klassiske, eldre divere som feks Scubapro vært innom, men også nyere ting som Orient 300m. Ulempen med feks Orient er ikke bare størrelse og tyngde, men når høsten og hverdagen kommer synes jeg de rett og slett ikke er pene til allround-bruk. Har etterhvert erkjent at det er få divere i min prisklasse som unngår dette.
Derfor fant jeg ut at jeg må ha noe annet, kravet er noe som ikke er for stort til mine smale håndledd, og noe som tåler litt bruk over mange år. En klokke jeg bare kan ha, akkurat som min Stowa flieger feks. Noe som bare er på armen dag etter dag, når som helst på året. Om man treffer riktig, vet man jo ikke før man har hatt klokken en stund.
Så langt er jeg meget fornøyd med det offisielle uret til Jurij Gagarins kosmonautinstitutt, Fortis Cosmonaut day/date. Vurderte chronografen av samme modell, men var redd den ble for stor og den virket litt rotete i uttrykket i forhold. Den jeg valgte er meget lesbar, man ser aldri etter to ganger hva klokken er, og en sterk lume. Akkurat det jeg trenger over og under vann. Passe stor med sine 39mm og ikke for høy som de fleste divere. Grunnet dårlig synergi mellom iPhone og forumet må bilde komme litt senere. Men, den er sølvfarget og har sølvlenke. Kanskje en silikonrem kunne vært vågalt til båtbruk, så kan lenken brukes ellers.
Fantastisk!27 oktober i fjor la jeg ut dette bildet av en IWC jeg har arvet. Klokken hadde ligget 40 år i et smykkeskrin og hadde sliten skive.
…
Tja, veldig billig. Tror nok dette er originalklokke, men det er vel en auksjon så prisen vil trolig stige en del..
Det er jeg vidunderlig klar over, og gjør alt i min makt for at hun skal ha det bra.Steinar du må ta godt vare på den kona, det finnes ikke mange av sorten!
Jeg ser "spring pins" eller "spring watch pins" brukes noen steder. Stållenke: "stainless steel watch band/strap/bracelet". Hva som klinger best i engelske ører vet jeg ikke.Litt O.T, men jeg håper at noen her inne, kan hjelpe meg med litt klokke-engelsk... Jeg skal sende inn min Sinn UX SDR GsG9 for en garantireparasjon. Det har vært en luftboble inni klokka siden jeg fikk den, jeg har bare vært treg med å få den sendt inn til fabrikk. Har ikke brukt den særlig på flere måneder heller, så nå er det dags.
I et forsøk på å bytte reim, klarte jeg å bøye to av "pinnene" som holder reima fast på klokka. Hva heter disse på engelsk?? Hva heter stållenke på engelsk? Tenkte jeg skulle få fikset disse med det samme, samt kjøpe ei stållenke til klokka. Et anna ankepunkt er lesbarheten i mørke, som ikke er god i det hele tatt etter noen timer uten lys...dumt, i ei beksvart hytte eller ute nattetid. Men den går steike nøyaktig!! Har faktisk aldri vært borti maken - det er ikke målbart avvik på 1,5 år i forhold til Klokka.no!