Ok, men jeg aner ikke hvordan jeg kan få åpnet denLegg ut bildene på tidssonen.no , på vintagedelen. Et bilde av innmaten er et must.
Fin liste, kunne tenkt meg alle desse.Fyller straks rundt tall og nevnte liste er sendt over til løvinnen som ønskeliste:
Seiko SARB 035
Seiko SARB 065
Mondaine Stop2Go
Armida A1 black med hvite visere ala Loevhagen.
Meistersinger står ganske høyt på listen men jeg kommer til å bestille en Luch perigraf til omtrent ingen penger fra Ebay som test først. En annen festlig kamerat som har kommet meg forbi er Tokyoflash Tenmetsu som er så langt fra en standard klokke man kan komme.
Videre så skal jeg plukke opp gamle-Seikoen opp hos urmakeren til uken da den trolig da er tilbake fra service. Skiftet pakninger, batteri, glass og fått hele stasen polert opp da den hadde sett bedre dager.
Send PM med beskrivelse av hva du ønsker og hvor mye som er maks pris så kan jeg kikke etter klokke når jeg er der over hos "naboen".Kunne godt tenke meg ett russisk manuelt opptrekks russisk cccp armbåndsur med skikkelig patina. De er ikke så gale på ebay. Luch blandt annet.
Nei da, tror dette blir min neste klokke: Nomos Tangente SportEr det kun moderne dykkere og andre store klokker som fanger blikket deres, gutter?
Velg gjerne klokker med historie og patina, som kanskje vitner om en tøff fortid.
Det finnes så mange flotte klokker i forskjellige stiler der ute. Gjerne klokker uten standardurverk som ETA/Miyota. Selv om dette er gode verk, er det ikke det mest interessante.
I beste mening.
-Chals
Pen og Ven, så på den selv. Styrte unna kun pga den delte bezel sort/sølv. Gratz med nytt!Røk på mitt første bruktkjøp: Seamaster GMT med boks / papirer og original 50-års jubileumslenke med gull-logo. Her vist med gummireim.
Varierer, men er jo både +/- avvik så...Dere med automatiske klokker - hvor nøyaktige er disse jf. med Quartz? Noen ser jeg skriver de går 10 sekunder feil om dagen. Er dette vanlig?
Kan du komme med eksempler på disse andre urene som burde hentes frem fra glemslen? For min egen del banker ikke hjertet for "anerkjente fabrikanter" kun fordi det heter Rolex, Cartier, Patek, etc. Det er heller om det enkelte uret tiltaler meg eller ikke. Kikket på en Panerai her hos en kunde nettopp og den var meget flott!
Kunne godt tenke meg ett russisk manuelt opptrekks russisk cccp armbåndsur med skikkelig patina. De er ikke så gale på ebay. Luch blandt annet.
Når ikkke urene er for kostbare kan en unne seg noen til, det er mer i min gate enn å betale 15-30k for en enkelt klokke.
Om du les innlegget til Minutten eingangtil så ser du at Urmakeren vistte det var eit mekanisk ur.Huh. Den er jo mekanisk. Var han urmaker eller batteribytteogavogtillenkebyttemaker?
Kall meg en krakk - men jeg tolker dette ordrett. MIsforstod jeg, så beklager jeg.Var innom hos en urmaker og fikk fjernet et par led på lenken til min Seiko sarb035 i dag. Selv om han var Seiko forhandler så var han ikke imponert over klokken min. Kjøper du Seiko når du skal ha mekanisk klokke...
TAG Heueren min sakket 5 minutter i uka. Brukte mer penger på uret de ti årene jeg brukte det enn det kostet nytt. Og det var ikke billig....Dere med automatiske klokker - hvor nøyaktige er disse jf. med Quartz? Noen ser jeg skriver de går 10 sekunder feil om dagen. Er dette vanlig?
Bjerke er rådyr på Rolex service. Det finnes Rolexforhandlere som har mye mer sympatiske priser på service.Service på en Rolex koster vel sånn ca. 5000 kroner. Og, serviceintervall 5-7 år.
Min Seiko med "6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)" skal ha 25+ -15 sek pr. dag., de beste mekaniske har vel +-1-2 sek pr. dag. De beste quartz urene The Citizen og spesialutgaver av Grand Seiko har +- 5 sekunder pr. år, vanlig GS +- 10 sekund pr. år.Dere med automatiske klokker - hvor nøyaktige er disse jf. med Quartz? Noen ser jeg skriver de går 10 sekunder feil om dagen. Er dette vanlig?