Det skal prøves. Tusen takk!Prøv å vaske remmen godt med en eddik-oppløsning. Kjøp vanlig 5% eller 7% (Idun) eddik i matbutikken. Bland 1 del eddik m/5 deler vann. Tørk/fukt remmen med en myk klut gjentagende ganger (obs - skal ikke bløtlegges, men fuktes/vaskes godt). La den tørke, for så å smøre den godt inn med et skinnpleiemiddel/lærfett.Gode tips for rengjøring av skinnrem som lukter? Blir ikke dusjet eller sovet med, men lukter ikke godt.
Årets nedtur!! Klokka stoppet etter kort tids bruk. Fikk liv i den med å trekke den, men det var bare midlertidig. Nå står den!Nu skal man ned til urmakeren og hente "nytt" dagligur!
Certina DS2 fra midt på 70 tallet. Overhalt og reparert, gleder meg!!
Garanti på arbeidet vel?Årets nedtur!! Klokka stoppet etter kort tids bruk. Fikk liv i den med å trekke den, men det var bare midlertidig. Nå står den!Nu skal man ned til urmakeren og hente "nytt" dagligur!
Certina DS2 fra midt på 70 tallet. Overhalt og reparert, gleder meg!!
Selvtrekkemekanismen virker i alle fall ikke.
Betalte 1800,- for gjennomgang full service og nødvendige reperasjoner! Rimelig deppa nå!:'(
Joda det må det nok være, men det er konfimasjonsklokka jeg fikk av min mormor for mer enn 40 år siden. Har vært et styr med å finne noen som turde prøve å fikse den. Deler skal være like vanskelige å finne som hønsetenner etter som jeg forstår. Så jeg ble jo forståelig nok utrolig glad når jeg fikk telefon om at den hadde kommet tilbake og var fikset!Garanti på arbeidet vel?
Etter at BLNR kom i hus, så har jeg ikke lyst på flere klokker.
Urmaker Alf H. Lie har solgt Corum i mange år, men jeg vet ikke om de fortsatt eksisterer, de har/hadde forretning litt lenger opp enn Steen & Strøm, retning Halvorsens KonditoriHvem gjør service på Corum i Oslo?
Det var da som fan!Til eventuelt interesserte: Alf H. Lie har lagt ned.
Lettsaltet med eggesmør....!!Alltid moro med et litt ordlek!
Uer er for øvrig et aldeles utmerket spise!
Bjerke er i dyreste laget.........................
MondaineDe sveitsiske jernbaneklokkene ( husker ikke merket )