Omega DeVille Prestige m/automatisk verk er akkurat under 30KDersom man nøyer seg med kvartsverk, er det noen av Omega sine Seamaster Aqua Terra-modeller som ligger på under 20.000,- (De rimeligste modellene med mekanisk verk, sniker seg rett over 30.000,-)
Det må dog sies at hun har andre "redeeming qualities", men begynte sånn smått å bli glad i den. Vel, vi får se om vi finner noe kjekt på brukten. Trenger en klokke til trening i grunnen...Tør man foreslå ei mindre slepphendt, ei?Bring først på det rene, skal der kjøpes ny tidsanvisningsinnretning, eller nytt fruentimmer?Og der sendte kona den automatiske Seikoen i flisene... Hmm, hvad skal man kjøbe...
Ramlet over et firma som heter WATCH Norge på FB. "Anbefalt" av en kjenning! Jo mon det??
www.watchnorge.com
De selger da altså ROLEX, Longiness, TAG Heur og Omega.
Førpris for en ROLEX Date Just NOK 44.095 selges for 999,-
Førpris for en Omega Constellation 45.195 selges for 899,-
Svindel anyone??
8)Det må dog sies at hun har andre "redeeming qualities", men begynte sånn smått å bli glad i den. Vel, vi får se om vi finner noe kjekt på brukten. Trenger en klokke til trening i grunnen...
Vis vedlegget 349422
En sånn en ønsker jeg meg fremdeles, men ikke hadde jeg råd til den i fjor....... og ikke har jeg råd til den i år....... verden er ondskapsfull og slem
Rolex ble ikke ansett som en esklusiv produsent før i nyere tid.Fra dengang menn var menn og armbåndsur ikke var på størrelse med kumlokk:
Glark Gable med sin 34mm store Rolex OP ref. 6011 fra slutten av 40-tallet.
Vis vedlegget 346953
Håndledd med diameter på 16,5 cm kaller ikke jeg pipestilk.Sant nok, men gullur var neppe for de uvaskede masser, akkurat.
Forresten var det ikke Rolex som var poenget, men å minne om at 32-34mm store herreur var normen for ikke så fryktelig lenge siden.
For meg som har håndledd med pipestilkdiameter ca. 16,5cm, er det mange av dagens modeller som rett og slett er for digre.
Det er akkurat passe, ellers hadde skinnet blitt altfor stramtOmkrets på 16,5 er ihvertfall pipestilk.
Det skjønner jeg. Blir seriøs omkrets det, ca 69cm om mattekunnskapene fortsatt er sånn omtrentlig på stell.Jeg har alltid problem med lenker etc., med 22 cm. dia. ...
Hehe, mine håndledd har omkrets på 16cm, så det å få seg klokke var en utfordring nå som moten går mot store skiver..Omkrets på 16,5 er ihvertfall pipestilk.
Akkurat spesiell nok til å vekke ha-begjæret.........Genialt armbåndsur for blinde og svaksynte.