baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Stilig armbåndsur. Verdens minste kjernekraftverk?
SUbmarineren med grønn skive var utrolig fin.Vis vedlegget 430166 Fokuserer på forrige generasjon og halvert innsatsen i antall. SOTC.
Og denne burde jeg nok aldri solgt...
Denne har vist seg å være særs lunefull ift å vise korrekt tid. Jeg valgte derfor å reklamere på kjøpet og fikk beskjed om å sende den til service i Sverige. Som sagt så gjort, og 20/2 ble den sendt til service, da den saknet seg med ca 20 min pr døgn og dette selv ettter batteribytte. Fikk den tilbake i dag og nå fungerer den som en klokke skal, dvs. å vise korrekt tid. Alt dekket på garanti.Nytt hverdagsur. Lambretta Avanti, denne gang i sort. Har den i sølv fra før. 8)
Vis vedlegget 402321
Det holder ikke mål, for så billig er den ikke. :-\Gleden ble desverre kortvarig. Nå subber sekundviseren i glasset ved kl 6, så ny runde til Sverige. Glad jeg har flere klokker i skuffen, men irriterende
Fikk klokken tilbake fra service. Ny krone, nye visere, byttet noen tannhjul og noen andre greier.
Vis vedlegget 430712
Nå var det jo slik at hvis du kjørte Lambretta på sekstitallet så var du såpass hard core at du kunne mekke selv. Du måtte nemlig det innimellom. Men det skal ikke være nødvendig for en som kjøper et Lambretta-armbåndsur å være urmaker for å klare å holde tiden. €500 er ikke småpenger, du forlanger kvalitet til slike summer. Men som du skriver så har du en velfungerende sølvversjon, så du har nok vært uheldig og fått et mandagsur her, som i tillegg ikke har blitt skikkelig behandlet under reparasjon. Bare å sende til Sverige igjen, og denne gang bør de gjøre jobben skikkelig.Ja, jeg skjønner at det å kjøpe billigklokke (ca €500) er risikosport, men jeg hadde allerede en i sølvversjon som jeg liker godt, så da fikk jeg lyst på den i sort også. Er uansett en bruksklokke, som foreløpig er ubrukelig
Hele tallerken full har jeg laaaangt fra behovet for (har ikke nok skjorter ), men er fornøyd over at jeg prioriterte å bruke noe penger på én. Og det ble én av kún 2 modeller som for min del i det heletatt har vært interessante i Rolex-kolleksjonen gjennom tidene - 14060(M) og 5513. Det endte opp med førstnevnte.Var forresten innom Urverket på nett for å se på Rolex med grønn ring. Det blir med å se på den. Jøye meg for noen priser og han dom viste tallerkenen full av slike Rolex ur litt lenger oppi tråden her, så er de mer verdt enn rent gull. Mao ikke noe for en med almisser fra det offentlige. Da får Lambretta være min "Rolex"
Vakker sak ptb. Er nok kanskje lurt å satse på noe tidløst og klassisk mtp farge og ikke gå for grønn, men akkurat der var det kjærlighet ved første blikk. Jeg får kjøpe meg en sparegris, så er det håp å rekke det før jeg havner i ei urneHele tallerken full har jeg laaaangt fra behovet for (har ikke nok skjorter ), men er fornøyd over at jeg prioriterte å bruke noe penger på én. Og det ble én av kún 2 modeller som for min del i det heletatt har vært interessante i Rolex-kolleksjonen gjennom tidene - 14060(M) og 5513. Det endte opp med førstnevnte.Var forresten innom Urverket på nett for å se på Rolex med grønn ring. Det blir med å se på den. Jøye meg for noen priser og han dom viste tallerkenen full av slike Rolex ur litt lenger oppi tråden her, så er de mer verdt enn rent gull. Mao ikke noe for en med almisser fra det offentlige. Da får Lambretta være min "Rolex"
Vis vedlegget 431238
Ja, det er stive priser på nye, og bruktmarkedet er på ingen måte noe bedre. Selv de ordinære dusin-modellene (som f.eks min 14060M) har gjennom årene omtrent fulgt prisutviklingen på boliger i Oslo. Jeg fulgte med på bruktmarkedet og annonserte jevnlig etter ø.kjøpt i ca 1 1/2 år før det dukket opp et objekt til det jeg syntes var en "fornuftig" pris.
Kan ikke fordra lenker, men fant ei litt røff skinnreim i brunt nubuck-lær som jeg synes kler sub´n godt.
Fin klokke den @Loevhagen avbildet. Mod.betegnelse på den er vel 16610LV - også omtalt som "Hulk". Er selv ikke like begeistret for Rolex´s date-modeller med bakgrunn i cyclops´n. Derfor måtte det for min del bli en no-dateVakker sak ptb. Er nok kanskje lurt å satse på noe tidløst og klassisk mtp farge og ikke gå for grønn, men akkurat der var det kjærlighet ved første blikk. Jeg får kjøpe meg en sparegris, så er det håp å rekke det før jeg havner i ei urne
Tenker å kjøpe en Jaeger, m. lærrem & manuelt trekk. Noen forslag.
mvh
Med drøyt én til hver ukedag vet jeg alt om akkurat det..... Dyrt som f... å ha et ordentlig mekanisk ur...
Hvis jeg får så mye overskuddspenger at jeg kan kjøpe en flott klokke, så tror jeg jeg vil gå for en slik.Er fortsatt over gjennomsnittet fornøyd med min GS.
Vis vedlegget 431755 Vis vedlegget 431753 Vis vedlegget 431754
Dette var stort og fint på 1950-1960 tallet, da man drev med amatør og annen racing og målte snitthastigheter over fastlagte distanser. Så det å ha en klokke med tachy var praktisk, og er blitt hengende ved på visse klokketyper.Et lite spørsmål, muligens et dumt et
Hva er egentlig greia med tachymeter?
Jeg skjønner hvordan det fungerer, men det er så mange klokker som har det. Er det virkelig noen som bruker det, i så fall i hvilke settinger? Er veldig nysgjerrig. Kan jo være noe jeg har gått glipp av selvsagt.
Det er et godt spørsmål, og som Hardingfele skriver, har det sine røtter i motorsport.Et lite spørsmål, muligens et dumt et
Hva er egentlig greia med tachymeter?
Jeg skjønner hvordan det fungerer, men det er så mange klokker som har det. Er det virkelig noen som bruker det, i så fall i hvilke settinger? Er veldig nysgjerrig. Kan jo være noe jeg har gått glipp av selvsagt.
Sea-Dweller Deepsea er da ganske røslig med sine 44mm.Er litt redd for at Rolex vil fremtre som en "dameklokke" på armen her, da jeg er grovbygd i armer og bein. Aner ikke diameter på hjsene, men når jeg benytter 47mm, så ser det ikke voldsomt ut