Alt til hus og bolig ny microbølgeovn og kanskje stekeovn

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.490
Torget vurderinger
2
Vår forhatte AEG/Electrolux innebygde mikrobølgeovn stoppet å virke i dag. Svart skjerm og død, samtidig lar døren seg ikke gå i smekklås som før, så det er noe i dørmekanismen som ikke forteller at døren er lukket, og demed kan ikke ovnen starte.
Brukergrensesnittet er så håpløst kronglete og avansert at jeg kun bruker en default innstilling som er Max og tid.
Men med litt trening vet jeg hva som skal til for å tine brød, og varme middagsrester.

1. Fatter ikke hvordan jeg får ovnen ut, noen tips?
2. Må man ha elektriker service for å montere ny?

3. Stekeovnen under er Elektrolox/Husquarna innebygget, og er også et drittprodukt som steker meget ujevnt, helt umulig å holde lav temperatur og langtidssteke - og har også en ubegripelig meny, men vi har i alle fall klart å stille temperatur og varme.

4 Hvitevarene er 18 år og er fristet til å bytte begge møkkagreiene når vi først må i gang og nå er det salg, men hva i allverden kjøper man?

Er helt uinteressert i high end kjøkken, men vil ha en ovn av «Toyotakvalitet» som steker jevnt, har vanlig under/overvarme og varmluft, grill, og pyrolyse. Og de skal vare i 25år..
Microen skal gjøre det en micro skal, tine og varme med effekt og tidsinnstilling, intet avansert tull. Begge må være til innebygging og stå over hverandre
IMG_2576.jpeg

Sist redigert:

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.952
Sted
Sunndalsøra
Har fortsatt en gammel Electrolux micro fra 88. Den virker fortsatt og er svært tung og made in USA. Man får det man betaler for.

• Liker
Reaksjoner: LMC

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.440
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
1 .Hvis du åpner dørene bør du se festeskruene i side- eller overkant. Skru dem ut og dra.
4. Miele.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.144
Sted
Sunnmøre
Du har sett denne?

(Eg trur du kan ta opplysningane der om at du eigentleg bør ha ein fransk fossildriven støypejarnskonstruksjon som kostar minium ein halv million med ein klype salt).

Sjølv har eg noko skrammel frå Husquarna som stod i huset då vi kjøpte og ein Point mikro vi arva frå ein fjern slektning av kona. Ikkje særleg bra, nokon av dei, men sidan dei fungerer sit det svært langt inne å byta dei ut. Ein pluss med mikroen er at han manglar særleg mykje meir enn effekt og tid, og såleis er enkel å ha med å gjera.

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: I_L

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
6.885
i dag er alt laget for å ta kvelden etter 5år og 1 dag.
Positivt feil. Industristandard for halvlederdesign i consumer-elektronikk er å simulere for levetid på minimum to år mellom -40°C og +105°C ambient, minimum fem år mellom -20°C og +70°C og minimum ti år mellom 0°C og +50°C. Så for ting som skal brukes innendørs og har en normal mengde aktive komponenter vil det si en forventet levetid på langt over fem år.

Og rent subjektivt synes jeg også at det er uhyre sjelden av elektronikk jeg har hjemme faktisk går i stykker. Og ganske mye av det jeg har i hus er over fem år; TVen, stereoanlegget, en hel del data- og musikkutstyr og alt jeg har på kjøkkenet for å nevne noe. I gamle dager derimot, da gikk ting i stykker mye, mye oftere. Som i grunn ikke var så rart siden elektronikk fra det 20. århundret ofte bestod en hel haug diskréte komponenter som var loddet sammen på et digert PCB. Integrasjon øker driftssikkerheten formidabelt.

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
6.885
Det sagt så er det logisk at forventet levetid på platetopper og stekeovner vil variere mer, siden de ubønnhørlig blir varme under bruk og fysisk eller termisk konstruksjon dermed vil ha mer å si for driftstemperaturen til elektronikken.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.915
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
har hatt to ulike state of the art plottersystemer i seilbåten, Furuno og B&G, og begge døde rett rundt 5 års bruk
bare flaks at de begge ble dekket av 5 års garanti og erstattet med sprell nye.....

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.490
Torget vurderinger
2
1 .Hvis du åpner dørene bør du se festeskruene i side- eller overkant. Skru dem ut og dra.
4. Miele.
Ingen tegn til skruer eller adgang til noe sånt
image.jpg
EDIT Men her på kanten overst, og samme skråskrue i underkant, dermed må ovnen også trekkes halvveis ut for å komme til..
IMG_6591.jpeg

Sist redigert:
Topp Bunn