Ny mobil?

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Jan_I skrev:
Hei
Er det noen som har testet ut Sony Ericson xperia x10 mini pro ?
Fordeler ? og ikke minst ulemper?

hva er forskjellen på mini og mini pro ?

Mvh Jan I
Størrelse, og spesielt vekt er ulik. Jeg har kjøpt meg en Mini i dag. Var skeptisk til den lille skjermen og mangel på tastatur, men det ser ut til å fungere bra.

Frode

C

Cyber

Gjest
Vurderer også minien, men er det ikke slik at den ikke kan endres bort fra den fæle blå menybakgrunnen med hvit skrift?

S

Supertramp

Gjest
cybervision_ skrev:
Vurderer også minien, men er det ikke slik at den ikke kan endres bort fra den fæle blå menybakgrunnen med hvit skrift?
Jo, tror det. Du kan vel ha et bilde som bakgrunn, men noe av blåfargen og den hvite skriften er der uansett.

"En kjekk liten allsidig mobil, men ikke alltid like grei å bruke for oss med fingre som knakkpølser", kom det tørt fra en kollega av meg som har hatt den i noen uker nå.....

C

Cyber

Gjest
;)

Ser at det også finnes program for Android til å styre Squeezeboxen, interessant...

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Pro har fysisk tastatur.
X10 er i minste laget til skriving, men det går om du ikke har en forkjærlighet for å skrive lange e-poster.

Ulempene er stort sett det samme som fordelene, den er fryktelig liten. Kjøpte en slik til Jr, han er fornøyd til sitt bruk. Showoff, musikk, ringe damer og litt SMS.
NB! X10 kjører foreløpig Android 1.4, upgrade lovet Q3 10.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.321
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Pakket i dag opp HTC Desire, den virker bra, men for en som har brukt Nokia 5800, så reagerer den skjemen kjapt, det må jeg prøve å venne meg til..

Når jeg kommer hjem så skal jeg prøve SB funksjonene til den også ;)

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Gratulerer!

Har hatt Desire noen tid nå og skjnner ikke hvordan jeg klarte meg uten. SqueezeControl bruker jeg daglig, god og gratis :)

S

Supertramp

Gjest
Er Samsung Galaxy S den eneste mobilen i dag som spiller av FLAC filer out-of-the-box?

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.321
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Supertramp skrev:
Er Samsung Galaxy S den eneste mobilen i dag som spiller av FLAC filer out-of-the-box?
Mulig, men det tok meg 10 sekunder å laste ned en spiller som fikser flac, så det var greit nok.

S

Supertramp

Gjest
Hehe, tenkte det svaret kom :) Rockbox for iPHONE osv - mange muligheter.

N

nb

Gjest
Dere som har slike high-tech-telefoner, hvor ofte må dere lade? Jeg gikk low-tech for et par år siden og har nå en sak som må lades ca hver 10. dag med mitt bruksmønster. Vurderer å skaffe meg en Android-sak, men lurer litt på dette med ladefrekvensen. Skjønner selvsagt at det varierer mye med hvordan den blir brukt,men litt av poenget med å ha en fancy telefon er jo å bruke de fancy funksjonene på den...

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Smartphoner og slikt har en del funksjoner man bruker som trekker strøm, derfor lader man oftere. Men, til gjengjeld, så lader f.eks Iphone seg vesentlig raskere opp igjen enn de fleste telefoner.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.321
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Jeg bruker mobilen MYE, nettlesing, musikk, film osv. osv.
Det er ikke noe tvil om at skjermen på den nye (Desire) trekker en del støm, min gamle var jeg også mye på nett, brukte til spill og musikk osv. Den ladet jeg to ganger i uken, Desier'n må jeg lade hver dag, i går måtte jeg lade den to ganger, men da brukte jeg den ekstremt mye lastet ned masse apps osv.

Men Desire er ikke en telefon for de som hater å lade mobilen sin.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.465
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
nb skrev:
Dere som har slike high-tech-telefoner, hvor ofte må dere lade? Jeg gikk low-tech for et par år siden og har nå en sak som må lades ca hver 10. dag med mitt bruksmønster. Vurderer å skaffe meg en Android-sak, men lurer litt på dette med ladefrekvensen. Skjønner selvsagt at det varierer mye med hvordan den blir brukt,men litt av poenget med å ha en fancy telefon er jo å bruke de fancy funksjonene på den...
Anskaffet meg en Nokia N900 - har nå lader ved hjemmePCen, på nattbordet, i bilen og på jobben -så nå går det relativt greit. Den er helt håpløs - holder faktisk ikke et døgn med litt aktiv bruk - og da mener jeg normal bruk (ikke å sitte å se film eller annet tull).

Har seriøst vurdert å reklamere på hele dritten.....

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
Jeg har en Samsung B2100

Den kan omtrent ingen ting, men det er ganske digg å måtte lade sjelden og slippe å bekymre seg for hva som skal skje med den om det pissregner på tur, om jeg mister den ned eller babyen skulle finne på å leke litt med den. Blir tungt å bytte til noe som faktisk kan gå i stykker;)

Vedlegg

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Supertramp skrev:
Sony W20i Zylo spiller FLAC uten stress - koster rundt 1300.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
nb skrev:
Jeg har en Samsung B2100

Den kan omtrent ingen ting, men det er ganske digg å måtte lade sjelden og slippe å bekymre seg for hva som skal skje med den om det pissregner på tur, om jeg mister den ned eller babyen skulle finne på å leke litt med den. Blir tungt å bytte til noe som faktisk kan gå i stykker;)
er den å få kjøpt? trenger en slik

N

nb

Gjest
65finger skrev:
Jada, koster rundt en tusing uten binding til noesomhelst. Fås på "alle" nettbutikker. Det er et genialt produkt, det er en jallatelefon med litt dårlig mikrofon osv, men terrengegenskapene er uslålige. De prøvde å ødelegge den i en test på amobil.no ved mellom annet kaste den i en steinur, slippe ned fra en høy bru, kjøre over den osv. Først når de la den under bilhjulet og spant på grus klarte de å knuse skjermen. Og den innebyggede lommelykten har jeg faktisk brukt en del ganger;)

900 koner her f.eks (dog utsolgt akkurat hos Komplett.no)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445110

Jeg byttet etter at en fancy Nokia sluttet å virke etter å ha ligget i lommen min på en særdeles regnfull fisketur.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
nb skrev:
65finger skrev:
Jada, koster rundt en tusing uten binding til noesomhelst. Fås på "alle" nettbutikker. Det er et genialt produkt, det er en jallatelefon med litt dårlig mikrofon osv, men terrengegenskapene er uslålige. De prøvde å ødelegge den i en test på amobil.no ved mellom annet kaste den i en steinur, slippe ned fra en høy bru, kjøre over den osv. Først når de la den under bilhjulet og spant på grus klarte de å knuse skjermen. Og den innebyggede lommelykten har jeg faktisk brukt en del ganger;)

900 koner her f.eks (dog utsolgt akkurat hos Komplett.no)
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=445110

Jeg byttet etter at en fancy Nokia sluttet å virke etter å ha ligget i lommen min på en særdeles regnfull fisketur.
Takker! genialt produkt

S

Supertramp

Gjest
HoJ skrev:
Jeg bruker mobilen MYE, nettlesing, musikk, film osv. osv.
Det er ikke noe tvil om at skjermen på den nye (Desire) trekker en del støm, min gamle var jeg også mye på nett, brukte til spill og musikk osv. Den ladet jeg to ganger i uken, Desier'n må jeg lade hver dag, i går måtte jeg lade den to ganger, men da brukte jeg den ekstremt mye lastet ned masse apps osv.

Men Desire er ikke en telefon for de som hater å lade mobilen sin.
Noen som vet om Samsung Galaxy har bedre/dårligere batterikapasitet enn HTC Desire?

N

nb

Gjest
65finger skrev:
Takker! genialt produkt
Jeg vet ikke om det finnes bedre alternativer en den, men det er en aller annen klassifisering for telefoner som skal tåle så og så mye, husker ikke helt hva den het, men det kan godt hende det finnes alternativer. Det er en del å utsette på GUIen, lydkvaliteten og alt det der, så du kan kanskje sjekke om det finnes andre som tåler like mye juling men som er bedre på de andre parameterene.

Testen hos amobil.no
http://www.amobil.no/artikler/samsung_b2100/70167

Mer brutal test av holdbarheten
http://www.mobilen.no/wip4/test-samsung-b2100-vanntett-toeffing/d.epl?id=39800

Edit: IP57 heter den sertifiseringen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
nb skrev:
65finger skrev:
Takker! genialt produkt
Jeg vet ikke om det finnes bedre alternativer en den, men det er en aller annen klassifisering for telefoner som skal tåle så og så mye, husker ikke helt hva den het, men det kan godt hende det finnes alternativer. Det er en del å utsette på GUIen, lydkvaliteten og alt det der, så du kan kanskje sjekke om det finnes andre som tåler like mye juling men som er bedre på de andre parameterene.

Testen hos amobil.no
http://www.amobil.no/artikler/samsung_b2100/70167
Den er super som telefon på sjøen, i fjellet o.l. Og prisen er det lite å si på. kjøpte en nå nettopp

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
LydMekk skrev:
HTC får mye skryt. Liker ikke iPhone.
Har HTC som jobbtelefon (HTC HD2 ) og iPhone privat. Liker ikke HTC. LIker derimot iPhone veldig godt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg vil anbefale å skjekke litt på http://www.amobil.no/. De har sikkert mer erfaring med ulike modeller enn vi forumtraverne har til sammen, og så har de på langt nær like mnge fordommer mot enkelte leverandører.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.000
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
MaHa skrev:
Smartphoner og slikt har en del funksjoner man bruker som trekker strøm, derfor lader man oftere. Men, til gjengjeld, så lader f.eks Iphone seg vesentlig raskere opp igjen enn de fleste telefoner.
Jeg bruker Galaxy i9000 en del gjennom dagene nå med testing, film etc. Likevel går det ca 4 døgn mellom hver lading.
Anbefaler å laste ned programmet TasKiller
Dette kutter ut funksjoner/programmer "som står og går av seg selv"

S

Supertramp

Gjest
emotikon; er Samsung Galaxy S og i9000 en og samme mobil?

Fungerer navigasjon på denne i Norge (med lite forbruk AGPS)?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.000
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
299
En liten sak som jeg har registrert med min SE X10 Mini.
Hvis du f.eks ringer kontofonen din blir kontonummer og kode lagret i listen over oppringte numre.
Vet ikke om dette kun gjelder Sony Ericsson telefoner eller alle smarttelefoner.
Har ikke funnet noen vei utenom dette, men kanskje en av forumets medlemmer har?

//y

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Fikk plutselig en HTC HD2 gjennom jobben i dag. Det var egentlig en av direktørene som skulle ha akkurat denne. Han tok seg ikke bryet med å åpne esken en gang - ville bare bytte den mot min Nokia 6300. Nokia`en jeg fikk en gang fordi jeg ikke klarte å leve med HTC/Windows. ;D HTC/Win har ikke det beste ryktet her i bedriften for å si det sånn.

Førsteinntrykket er at den er mye bedre enn tidligere modeller jeg har hatt fra HTC. Men den strømlinjeformede feelingen man får i iPhone savnes. Dette er fortsatt Windows. Kanskje bare en vanesak, så jeg skal gi den litt tid...

Den er i allefall stor nok.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Det blir nok en variant av disse, da min tilårskomne nokia5140i er blitt noe ustabil, er blitt våt x antall ganger og mangler gps og har for dårlig kamera samt har en elendig dagslys-skjerm. Denne Sonimen er forresten ip67-sertifisert. Kan nesten bruke den på golfbanen hvis man har rotet bort ballen... ;)

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Drar opp denne tråden igjen, noen som har tatt stilling til kampen mellom HTC Desire HD og Iphone 4?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har en Samsung Galaxy i9000 med android 2.2, og er kjempefornøyd. I følge testene er dette noe av det sprekeste for tiden. God tilgang til apps, den er pålitelig og rask med god skjerm og godt kamera med muligheter for HD video. Trådløs avspilling av bilder og video på TV, osv.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Samsung er jeg temmelig allergisk mot, så no offence, men den bølgen hopper jeg ikke på!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
HåkonN skrev:
Fikk plutselig en HTC HD2 gjennom jobben i dag. Det var egentlig en av direktørene som skulle ha akkurat denne. Han tok seg ikke bryet med å åpne esken en gang - ville bare bytte den mot min Nokia 6300. Nokia`en jeg fikk en gang fordi jeg ikke klarte å leve med HTC/Windows. ;D HTC/Win har ikke det beste ryktet her i bedriften for å si det sånn.

Førsteinntrykket er at den er mye bedre enn tidligere modeller jeg har hatt fra HTC. Men den strømlinjeformede feelingen man får i iPhone savnes. Dette er fortsatt Windows. Kanskje bare en vanesak, så jeg skal gi den litt tid...

Den er i allefall stor nok.
Har samme telefonen, på jobben, men desverre - tid hjelper ikke. Den er og blir en traktor.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.070
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Noen der ute som har stiftet kjennskap til Garmin sine kombinerte mobiltelefoner/gps`er?
Ser jo grei nok ut, selv om kameraet gjerne kunne vært råere....

mvh
Proffen

Topp Bunn