Ny modell fra Stax, "SR-X1" og forsterker SRM-270S

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Antall liker
586
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Stax kommer med en ny modell med det foreløpige navnet "SR-X1", utseende minner de litt om Stax sine tidligere SR-X modeller som kom ut på 70-80 tallet og huser en rund driver og kommer med avtagbar kabel.
Den kommer også som et sett sammen med forsterkeren SRM-270S under det foreløpige navnet "SR-X1000"

Vedlegg

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.096
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Skulle jeg noen gang kjøpe hodetelefoner så hadde det blir fra Stax :) Har hatt før

mvh

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.091
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Skjer det noko elles på Staxfronten? Produktutviklarane frå 60- og 70-talet er nok for lengst pensjonerte. Stax hadde både spennande effektforsterkarar og pickuparmar den gongen Audioscan var importør/forhandlar.
Det skjer faktisk ganske mye på elektrostatronten. Stax er ikke lenger alene.

Disse er Stax kompatible

I det dyre segmentet:
Dan Clark Audio har Voce og Corina
Audeze har CRBN
Hifiman har Shangri-La og Shangri-La JR

Rimeligere modeller:
Nectar Hive X
Kaldas RR1
Hifiman Jade

Sonoma Acoustics har et par veldig dyre oppsett som må ha proprietære drivere

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.091
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Godt å høre 👍 Vil STAX bli tilgjengelig i andre butikker også?

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.802
Sted
Sunndalsøra
Har fortsatt min gamle Stax SRX Mk.III for normal polariserings spenning. Har bare skiftet putene på disse. Lyder forstatt godt :) Har SRD-7 og SRM-1 Mk.II professional. Skal være tykkere ''drivere'' på klokkene enn de nyere Stax hodetelefonene. Da vil de sikkert være noe lysere i klangen? Det går ann å sammenligne. Stax er vel sikkert et lite Japansk firma. Jeg ventet i 6 måneder den gang jeg kjøpte dem på 70 tallet. Highend kvalitet er det hvis man sammenligner mellomtone med gode høyttalere. Man kommer veldig tett på instrument klangen med disse hodetelefonene, også hvis en sammenligner med andre hodetelefoner.

hifihub

Bransjeaktør
Ble medlem
25.10.2023
Antall liker
580
Sted
Jessheim
Torget vurderinger
0
Har fortsatt min gamle Stax SRX Mk.III for normal polariserings spenning. Har bare skiftet putene på disse. Lyder forstatt godt :) Har SRD-7 og SRM-1 Mk.II professional. Skal være tykkere ''drivere'' på klokkene enn de nyere Stax hodetelefonene. Da vil de sikkert være noe lysere i klangen? Det går ann å sammenligne. Stax er vel sikkert et lite Japansk firma. Jeg ventet i 6 måneder den gang jeg kjøpte dem på 70 tallet. Highend kvalitet er det hvis man sammenligner mellomtone med gode høyttalere. Man kommer veldig tett på instrument klangen med disse hodetelefonene, også hvis en sammenligner med andre hodetelefoner.
Godt høre du er fornøyd!

STAX er bygget for et livslangt forhold!

Topp Bunn