Ny Motorpsycho-plate - kun på vinyl!!

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
2
joje skrev:
JAND skrev:
joje skrev:
Jeg fikk koblet opp platespilleren igjen igår kveld og hørte på Motorpsychos siste igår for første gang (bortsett fra en nedlastet mp3 versjon). Jeg synes lyden er litt innelukket, hvilke erfaringer har dere?
Lyden kan jeg desverre ikke uttale meg om. Har kun hørt plata en gang.
Plata står i hylla men lar seg ikke spille da jeg ikke har noen vinylspiller for tiden.
Hvor fikk du tak i den mp3 versjonen?

Jon A
Den lastet jeg ned fra piratbukta ::) Siden jeg kjøpte plata så har jeg ikke særlig dårlig samvittighet....
Sån.
Da er jeg nå i den glade og heldige situasjon at jeg sitter og hører på Child of the Future.
På PC-høytalere og med god samvittighet....

Jon A

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
2
JAND skrev:
Sån.
Da er jeg nå i den glade og heldige situasjon at jeg sitter og hører på Child of the Future.

Jon A
Enda gladere og langt mer heldig situasjon på gang....

MP på Rockefeller imorgen. Har tatt meg en feriedag og ordnet billett.
Så de på Uka i Ås i fjor, og det var en glimrende MP konsert. Konserten på Ås var en stor opptur etter et par mindre gode MP konserter.
Først en av de første med Kapstad hvor det virket for meg at de spilte mere av plikt enn med glede og glød, og med feil publikum (festival).
Og så en med tragisk lyd.....
Imorgen tror jeg på glede og glød, og krysser fingrene for god lyd.

Jon A

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanonkonsert med Motorpsycho på Verftet i går! ;D

Steike som han nye trommisen kan spille.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Kanonkonsert med Motorpsycho på Verftet i går! ;D

Steike som han nye trommisen kan spille.

Fantastisk konsert!!! Fekk med meg både trommestikke og setliste;);) Kapstad er som du sier Gjestemedlem, en virkelig god trommis!!!

Her er litt fra konserten;

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
2
Jeg ble møtt av denne karen på Oslo S.

Jon A

Vedlegg

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
Ny plate på vi også;=)

"Trioen har vært så forutseende at de har benyttet denne turneen til å gjøre promointervjuer nedover i Europa for neste plate som kommer i januar. "

Gleder meg!;=)

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Som jeg hadde i en annen tråd - dette var årets nedtur, både produksjon og låtmessig :p. Og jeg som alltid har likt Motorpsycoene ....

At den ikke er kommet ut på CD er helt i tråd med undertegnede. Den har ikke noe å gjøre på uansett format. Aller minst på vinyl.
Og dette skal være norges fanebærere for rock?????

Gjeldende skive egner seg i høyden på et vorspiel der liksom-rocke-attityde studenter gjør seg klar til å gjøre byen med pubertal oppførsel i baggasjen.
Det er liksom ikke korrekt det å ikke like Motorpsycho. Alle deres verk er geniforklart, og det med høyrøstede stemmer. Er man ikke enig så en ikke med, har jeg fått inntrykk av.

Kort fortalt; plata er blitt opphauset over dimensjoner. Det er ikke nok å flyte på navnet mer. Den kritiske sans er herved avgått med døden.
Og nei, jeg venter ikke på neste plate - jeg har sett tendensen nå .... :'( :'(

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
anekdoten skrev:
Det er liksom ikke korrekt det å ikke like Motorpsycho. Alle deres verk er geniforklart, og det med høyrøstede stemmer. Er man ikke enig så en ikke med, har jeg fått inntrykk av.
Jeg hang med motorpscychoene i tykt og tynt på nittitallet, inntil det begynte å komme mange altfor påtatt hippe student-typer på konsertene og det begynte å gå sørover med albumene. Har ikke sett dem live siden.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
Sjølv om eg ikkje er en hippe student eller noe slikt, så sier eg syns platen er relativt bra låtmessig....

Men eg skal si meg enig i at produksjonen er dårlig... Det er ikkje noe særlig gøyt å spille av denne på vinyl når lyden er så drålig som den er... Men den fungerer veldig bra brent ut på cd i bilen eller når eg bare sitter på pc en....

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Jeg kan moderere meg ørlite grann da, slik at dere ikke tror at jeg har lagt overnevte band fullstendig for hat. ;)

Jeg har lyst på "Let them eat cake" på vinyl! Ei flott skive på alle måter!
Ok da ... jeg skal følge med deres neste skive med delvis interesse - skal ikke avskrive dem helt.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
anekdoten skrev:
Jeg kan moderere meg ørlite grann da, slik at dere ikke tror at jeg har lagt overnevte band fullstendig for hat. ;)

Ok da ... jeg skal følge med deres neste skive med delvis interesse - skal ikke avskrive dem helt.

Det er bra!!!! ;D ;D hehe

Vist du har lyst på "Let them eat cake" på vinyl så har du her linken til webshopen deres...
http://webshop.motorpsycho.no/music.asp?parentcat=16&cat=63

Har handle noe greier der i fra før og det har fungert flott..

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Psychonaut skrev:
anekdoten skrev:

Det er bra!!!! ;D ;D hehe

Vist du har lyst på "Let them eat cake" på vinyl så har du her linken til webshopen deres...
http://webshop.motorpsycho.no/music.asp?parentcat=16&cat=63

Har handle noe greier der i fra før og det har fungert flott..
Takk takk ;)

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Da var den bestilt. Tror ikke det blir utsolgt. De produserer til alle som bestiller før 6. juni. Her er litt mer info:

WHO:
Motorpsycho. Written, arranged, played, produced, dreamt up and instigated by yours truly. We’ll even pack, stamp and ship the fuckers personally too! Torgeir and the folks at Crispin Glover Records are helping out, but for all intents and purposes, this is total local DIY!

WHAT:
Four 7” singles and a CD housed in custom made sleeves - made and printed by Drid Machine. These sleeves will eventually make up the pages of a book. The custom-made artwork is by italian artist Thomas Raimondi.

WHY:
This music didn’t fit anywhere, and instead of ‘forcing’ the songs together and presenting them on a 12” LP as an album, they are instead presented as A and AA sides of four 7” singles. This serves the music better. It is also a fun project and the ultimate birthday gift from MP to themselves, but it will also ultimately become the ultimate Motorpsychodelic artefact: as this will never be made available in neither shops nor online, once the deadline is reached you will not be able to buy this anywhere. This is also why we’re rationing these: no hoarders or ‘collectors' should be able to make a quick buck off of this destined-to-be-rare book.

HOW:
Easy: by pre-ordering the whole shebang! After the deadline we will count the number of ‘investors’ and print as many as we have orders for. No more, ever.

WHEN:
These four singles will then go out one by one once every 6 weeks or so starting this summer, until you all have the finished book in your hands sometime closer to x-mas. This is also why the price is relatively steep: since the book comes in four parts, postage is the main expence we have in this project. Since we are doing this ourselves we also have to cover all other costs: recording/mixing, printing of both vinyl and sleeves, artwork and design, etc, - times four! - but we hope that we’ll break even if enough of you decide to take the plunge and invest in this amazing art project.

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Bestilt uten videre om og men, sånn er det med den saken :)

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
187
Sted
Trondheim
Her er en av sangene fra denne nye 4 x singel utgivelsen, høres lovende ut dette :)

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Gleder meg til første forsendelse. Nå er bestillingen stengt og de blir vel produsert snart. Noen som vet når første plate blir sendt?

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
187
Sted
Trondheim
Gleder meg til første forsendelse. Nå er bestillingen stengt og de blir vel produsert snart. Noen som vet når første plate blir sendt?
Det har hvert noen forsinkelser, materiale som skal pakkes i Norge er ca.ukes tid unna så vidt jeg har forstått.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Capture.PNG

Og da ser det ut som om pakkingen er i gang og vi kan utålmodig gå og vente på posten. Kan forkorte ventetiden med å høre på en nye låt. Jeg er litt usikker på om denne er på den nye platen. Denne kommer med Gatemagisnet Sorgenfri (Hvert 10ende eksemplar har vist nok en).

NRK Radio - Harald Are Lund - 24.08.2014

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
187
Sted
Trondheim
Toys er ikke på Manuscripts, men om du har 7" så er det plass til den inni. Det følger også med en cd i alle Sorgenfri bladene hvor siste sporet er denne
singelen Toys. Jeg kan ligge ut bilder av hvordan sorgenfri blad ser ut etter cover laging samt resultat av singel.

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
I dag er jeg litt gladere i postmannen :)

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Da var alle manuskriptene i hus. Det var absolutt ikke intuitivt hvordan man skulle sette alt sammen til en bok, men når jeg fulgte videoen på motorpsycho.no gikk det greit. Og resultatet ble veldig bra.

Topp Bunn