Lieng
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 03.07.2004
- Antall liker
- 94
Cool (i dobbel forstand)Da blir det straks test av M22
Blir varmere enn forventet
Cool (i dobbel forstand)Da blir det straks test av M22
Godt tegn
Nad M2 blei også veldig varm til å være klasse D, ca like varm som mange klasse A/B forsterkere. Er det kjøleribber på M22 eller går luften kun opp?Godt tegn
Nå lurer jeg på om NAD har gjort en grov feil. M 22 er en klasse-A forsterker....... Etter et døgn har den blitt skikkelig god og varm. Neida, ikke som klasse a, men varmere enn flere tradisjonelle forsterkere.
Nad M2 blei også veldig varm til å være klasse D, ca like varm som mange klasse A/B forsterkere. Er det kjøleribber på M22 eller går luften kun opp?Godt tegn
Nå lurer jeg på om NAD har gjort en grov feil. M 22 er en klasse-A forsterker....... Etter et døgn har den blitt skikkelig god og varm. Neida, ikke som klasse a, men varmere enn flere tradisjonelle forsterkere.
Tipper den blir varmest når du spiller på tomgang
Er det bra ellers da ?
Akkurat det du skriver over her er min erfaring med D-amper. Låter bra, spiller høyt med trøkk, men mangler noe jeg ikke klarer å sette fingeren på. Skjel kanskje?
Akkurat det du skriver over her er min erfaring med D-amper. Låter bra, spiller høyt med trøkk, men mangler noe jeg ikke klarer å sette fingeren på. Skjel kanskje?
Rør har sjel Men for min del blir det alt for dyrt om jeg skal ha noe som klarer å drive Magnepan. Rørforsterkere har jo også lav dempefaktor, så må da ha noen digre beist
Rør har sjel Men for min del blir det alt for dyrt om jeg skal ha noe som klarer å drive Magnepan. Rørforsterkere har jo også lav dempefaktor, så må da ha noen digre beist
Hva med å bruke en Rørpre på den nye NAD? Da kan man være på god vei til rørmagi og samtidig tyngde og kraft.
Høres jo egentlig veldig bra ut dette , men det passer sikkert ikke for alle....Tipper den blir varmest når du spiller på tomgang
Er det bra ellers da ?
Det har gått litt tid siden forrige gang jeg hadde godlyd, har ikke mine tidligere forsterkere å sammenligne med, samt nytt hus & lytterom + ny høyttaler (hadde tidligere oppgradert MG 3.6), slik at jeg ikke har noe godt sammenligningsgrunnlag. Skulle gjerne tatt a/b test av effektforsterkere, men nå vet jeg ikke om jeg gidder å teste flere forsterkere på en god stund fordi;
med M 22 i anlegget så er oppløsning veldig bra, 3d er topp, stort lydbilde, bra kontroll og kan spille så høyt jeg vil (orker) til tross for tungdreven høyttaler i stue på 50+ m2, forsterkern låter veldig nøytralt, ingen ting som stikker seg ut, lite egenlyd. Virker ikke som jeg har noen effektforsterker i anlegget som har noen lydsignatur, det er bare masse lyd, ikke lyst, ikke mørkt. Kan være at M22 passer veldig godt med MG 3.6 (i mitt rom) slik at ingen ting stikker seg ut.
Størrelse og pris er jo også et pluss.
Om det kan være noe negativt å si så må det være at det ikke ble noen wow-effekt da jeg fikk den i anlegget. Det skjedde ikke noe spesielt som tilførte noe spesielt ekstra, annet enn at alt er som det skal på alle områder, kanskje litt kjedelig for enkelte som vil ha en klang eller tilføre anlegget en effekt (lydmessig) av noe slag?!
Akkurat nå så begynner det å klø etter å finne forforsterker som er like god som effektforsterkern så jeg får ut potensialet av den (så får jeg se seinere om jeg vil ta "jobben" med å teste M 22 mot andre ting).
Er veldig spent på å høre om andres erfaringer med denne forsterkern som kanskje kan sammenligne direkte med andre gode forsterkere.
Høres jo egentlig veldig bra ut dette , men det passer sikkert ikke for alle....Tipper den blir varmest når du spiller på tomgang
Er det bra ellers da ?
Det har gått litt tid siden forrige gang jeg hadde godlyd, har ikke mine tidligere forsterkere å sammenligne med, samt nytt hus & lytterom + ny høyttaler (hadde tidligere oppgradert MG 3.6), slik at jeg ikke har noe godt sammenligningsgrunnlag. Skulle gjerne tatt a/b test av effektforsterkere, men nå vet jeg ikke om jeg gidder å teste flere forsterkere på en god stund fordi;
med M 22 i anlegget så er oppløsning veldig bra, 3d er topp, stort lydbilde, bra kontroll og kan spille så høyt jeg vil (orker) til tross for tungdreven høyttaler i stue på 50+ m2, forsterkern låter veldig nøytralt, ingen ting som stikker seg ut, lite egenlyd. Virker ikke som jeg har noen effektforsterker i anlegget som har noen lydsignatur, det er bare masse lyd, ikke lyst, ikke mørkt. Kan være at M22 passer veldig godt med MG 3.6 (i mitt rom) slik at ingen ting stikker seg ut.
Størrelse og pris er jo også et pluss.
Om det kan være noe negativt å si så må det være at det ikke ble noen wow-effekt da jeg fikk den i anlegget. Det skjedde ikke noe spesielt som tilførte noe spesielt ekstra, annet enn at alt er som det skal på alle områder, kanskje litt kjedelig for enkelte som vil ha en klang eller tilføre anlegget en effekt (lydmessig) av noe slag?!
Akkurat nå så begynner det å klø etter å finne forforsterker som er like god som effektforsterkern så jeg får ut potensialet av den (så får jeg se seinere om jeg vil ta "jobben" med å teste M 22 mot andre ting).
Er veldig spent på å høre om andres erfaringer med denne forsterkern som kanskje kan sammenligne direkte med andre gode forsterkere.
Du har ikke vurdert den nye pre'en til NAD også da ?
Akkurat når jeg trodde NAD M22 var uovervinnelig...
Så kommer Merrill med en NC1200-basert forsterker til $2500
Merrill's Taranis is another attainable Hypex NCore amplifier | Digital Audio Review by John Darko
Du vet ikke tilfeldigvis om NAD sin M27 (7x180Watt- 8 Ohm) også er basert på Ncore ? Eller er dette modifiserte UcD forsterkere ?
NAD M22 er basert på NC400, men kan låte litt annerledes, da de har et "ikke standard" buffer og strømforsyning.
De er basert på Ncore forsterkere, men vanskelig å se fra videoene fra Crutchfield: Car Stereo, Speakers, Home Theater, Pro Audio, 4k TVDu vet ikke tilfeldigvis om NAD sin M27 (7x180Watt- 8 Ohm) også er basert på Ncore ? Eller er dette modifiserte UcD forsterkere ?
NAD M22 er basert på NC400, men kan låte litt annerledes, da de har et "ikke standard" buffer og strømforsyning.
Ok, blir spennende å se hva folk sier om disse forsterkerne etterhvert som de får litt "fartstid" Så forøvrig at Stereophile virket fornøyde med M27 etter en testrunde. Virker ikke som de gjør så mye "galt" ihvertfall.De er basert på Ncore forsterkere, men vanskelig å se fra videoene fra Crutchfield: Car Stereo, Speakers, Home Theater, Pro Audio, 4k TVDu vet ikke tilfeldigvis om NAD sin M27 (7x180Watt- 8 Ohm) også er basert på Ncore ? Eller er dette modifiserte UcD forsterkere ?
Ikke de samme modulene som sitter i M22, men de deler samme strømforsyning (SMPS1200) som på M22.
Hva er den siste setningen begrunnet i? Finnes det omtaler eller målinger som sammenligner NADs implementasjon med Hypex sin DIY-versjon?Det er rart med det, men når det kommet et kjent merkenavn på banen så blir plutselig noe som har vært på markedet en god stund langt mer populært og aktuelt for folk. Vel vel, det handler vel gjerne om trygghet.
Ønsker man mest mulig transparent gjengivelse er dog i grunnen DIY modulene er tryggere valg.
THD+N vs. power målingene til NC400 ser ut til å være noe bedre enn NAD. Noe annet har ikke NAD publisert, og de deler heller ikke noe mer på forespørsmål. Skulle jeg tippe på noe, så har forvrengningen økt litt når de har økt effekten. Om det er hørbart eller ikke er en annen sak.Hva er den siste setningen begrunnet i? Finnes det omtaler eller målinger som sammenligner NADs implementasjon med Hypex sin DIY-versjon?Det er rart med det, men når det kommet et kjent merkenavn på banen så blir plutselig noe som har vært på markedet en god stund langt mer populært og aktuelt for folk. Vel vel, det handler vel gjerne om trygghet.
Ønsker man mest mulig transparent gjengivelse er dog i grunnen DIY modulene er tryggere valg.