Jeg har et eksempel fra en Norsk kjede som selv dekker alle ledd fra import til utsalg.Tror ikke den har samme relevans nå som før. Knapt mulig å overleve på den hvis ikke salgstallene er spesielt store. Nye forskrifter , regler og krav fra myndigheter har økt behovet for inntjening vesentlig siden den tid. Vi snakker fort 2 ganger'n UTEN moms i bildet.
Klart det er gode marginer, ellers hadde ikke sjefen på OHFS blitt så rik
Når Magico S1 MK2 koster oppimot nesten 300k , derav 50k er for en egen finish alene, er jo noe riv ruskende feil..og hva får du: Vel, foruten Magico merkevaren som du sikkert betaler masse for, litt nanotech på mellomtonen; en høytaler som er langt ifra fullrange, som jeg mener bør forlanges fra 50k klassen og oppover. Sikkert mange som er uenig, men det er da min mening
Danskene pleier å oppgi pris pr stk.Har i det siste sett litt på nye høyttaler. de jeg oftest havner tilbake på ligger helt oppunder 30k her på berget.
Dum som jeg er så ser jeg jo rundt på nettet og havner i andre land også. Trenger ikke reise lenger enn til Danmark for å finne disse på tilbud til under 9k danske kroner(ordinærpris 12k). Med dagens kronekurs er de under halv pris. Tviler på at frakten til Norge er så høy at det rettferdiggjør den prisforskjellen...
Den vanligste definisjonen er vel at de kan spille i hele det hørbare området uten å gå utenfor +/- 3 dB avvik? Altså at de er noenlunde lineære i hele det hørbare området.Hvordan definerer du fullrange?
Vær obs på at feks Hifiklubben i Danmark opererer med stk pris, mens Hifiklubben her i landet legger ut pris pr par. Mulig det er slik andre steder i Danmark også...?Har i det siste sett litt på nye høyttaler. de jeg oftest havner tilbake på ligger helt oppunder 30k her på berget.
Dum som jeg er så ser jeg jo rundt på nettet og havner i andre land også. Trenger ikke reise lenger enn til Danmark for å finne disse på tilbud til under 9k danske kroner(ordinærpris 12k). Med dagens kronekurs er de under halv pris. Tviler på at frakten til Norge er så høy at det rettferdiggjør den prisforskjellen...
Stereophile definerer full range som realistisk lydtrykk ned til 20Hz. Så kan man jo diskutere hva "realistisk" vil si. Men +/- 3dB virker som et greit kriterium.Den vanligste definisjonen er vel at de kan spille i hele det hørbare området uten å gå utenfor +/- 3 dB avvik? Altså at de er noenlunde lineære i hele det hørbare området.Hvordan definerer du fullrange?
Amati Tradition blir da 7000 USD "billigere" enn dagens Futura.Da nærmer det seg noen nye saker fra Sf.
Snappet dette opp på nettet i går
I spoke with my dealer yesterday and he told me that Sonus Faber instead of current Guarneri and Futura models will release (supposedly In February) new speakers with reduced MSRP:
1. Guarneri Tradition - MSRP $15900
2. Amati Tradition - MSRP $29,900
and most interesting to me it will be new 3 way floor stander between Guarneri and Amati
3. Serafino Tradition - MSRP 21,900.
Tipper vi snart for se bilder av disse på nettet.
Mvh: Espen L