Ny pickup; Det ble en Grado Ref Ref :-)

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Selvfølgelig kan man det Om.s, og det stemmer på en prikk at pickupen er kjøpt av Vidar og audioart. Har du inngående kjennskap til denne ;D FallenA mistenker deg for å være forrige eier??

O

om.s

Gjest
Selvfølgelig kan man det Om.s, og det stemmer på en prikk at pickupen er kjøpt av Vidar og audioart. Har du inngående kjennskap til denne ;D FallenA mistenker deg for å være forrige eier??
Ja! da skulle jeg ha förstehånds kjennskap til denne ja, hyggelig å lese at den har fått ett nytt og godt hjem ;D ;D ;D ......

mvh

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Et nytt og godt hjem, garantert!! Og i mitt oppsett spiller den kjempebra! Jeg er fornøyd kan du trygt si. I følge Vidar var den spilt 200-300 timer, nærmere 200. Er det lov å spørre om dette er et riktig anslag?

O

om.s

Gjest
Et nytt og godt hjem, garantert!! Og i mitt oppsett spiller den kjempebra! Jeg er fornøyd kan du trygt si. I følge Vidar var den spilt 200-300 timer, nærmere 200. Er det lov å spørre om dette er et riktig anslag?
Dette skal väre riktig anslått, med litt trykk på anslått siden jeg ikke förte logg på timene den ble brukt, men jeg ville kanskje, basert på hukommelsen, kanskje sagt noe mer midt i mellom....
Men det er iaf mange gode timer igjen i denne lille perlen...

mvh

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
At det var mange timer igjen av "perlen" regnet jeg med. Når timene er brukt opp, vurderes en retipping hos Van den Hul som min kjære nabo FallenA's Statement pickup ;) Tør jeg spørre om hva du har erstattet "perlen" med??

O

om.s

Gjest
At det var mange timer igjen av "perlen" regnet jeg med. Når timene er brukt opp, vurderes en retipping hos Van den Hul som min kjære nabo FallenA's Statement pickup ;) Tør jeg spørre om hva du har erstattet "perlen" med??
En Benz LP......

mvh

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
12
Gut man skrev: Pixy lurer på å prøve Lyra Dorian i sitt oppsett, og jeg kan bare si at det kan jeg trygt anbefale. Det er en meget bra pickup som passer armen bra.

Takk for det! Da får jeg jakte på en slik. Denonen fugerer helt ok, men jeg kan ikke si at jeg føler jeg er i havn... (Hvem er vel det)?. Skal prøve en Dynavector først (karat 23rs). Nyttig info du kom med denne gangen også og samtalen med Grado må ha vært stas! Han veit helt sikkert hva han snakker om. Det er jo en kjennsgjerning at enkelte pu'er mer kilne enn andre på diverse instillinger. Og jeg skjønner jeg har mye å lære dersom jeg vil :-/. Når du snakker om utregning av resonansfrekvenser etc, må jeg innrømme at jeg føler meg litt lost ::).

Uansett blir jo mye av dette for fininstillinger å regne. Hos meg er det noe fundamentalt galt. Noe jeg er rimelig sikker på har med matchen mellom pu, step-up og riaa å gjøre. For jeg har definitivt hørt Gradoer spille nydelig i andre oppsett.

mvh Pixy (snart i mål?)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.730
Torget vurderinger
24
Har nevnt det før, men nevner det igjen, vær klar over at compilansen de ulike pickup-produsentene oppgir varierer mht frekvens. Amerikanerene oppgir statisk, europeerne compilance ved 10hz og japanerene ved 100hz. Formelen, og grafen dere nytter, er basert på compilance oppgitt ved 10hz. Sånn sett vil både Denon og Lyra avvike.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Det var nytt for meg Fosse! Takk for info, dette er sånne fantastiske ting som vel bare kan forekomme i vinylverdenen. Som om ikke dette var komplisert nok fra før?? Uansett, trodde jeg at dette var tatt hensyn til i kalkulatoren på Cartridge Database, eller? Hvordan i all verden skal man kunne komme frem til rett resonansfrekvens hvis man må konvertere fra 100 til 10Hz, og hvordan konverterer man? Trodde jeg hadde skjønt litt, men nå ramla jeg av lasset gitt ???

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.730
Torget vurderinger
24
For bruk i formel: Statisk compilanse halveres, compilanse for 100hz mulitpliseres med 1,5-2.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Alt det du vet Fosse 8) Takker :)!

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Kunne ikke la være å legge ut et nytt bilde i tråden din gut_man! (håper du kan tilgi meg ;-))

Har akkurat fått beskjed om at en Van Den Hul, Empire MC1000 er på vei til meg i posten ;D (Takk for handelen Pixy, jeg lover at den skal få et godt hjem, og jeg skal sende den rett til VdH!)
I den anledningen fikk jeg låne Empiren til en kamerat av meg, for å teste den i oppsettet, og dette lyder virkelig lovende!

Jeg har for anledningen montert 2 armer på riggen, og Van Den Hul sitter I en Micro Seiki MA505MKIII.
Riaa som benyttes til denne er en modifisert NLE17.

I Mørch UP4 armen sitter min nyervervede Grado Statement, med Van Den Hul S1 nål. Riaa til denne PUen er en William Heart med cutom PSU fra PS1.
Kabel som benyttes er den nye hybrid kabelen til Van Den Hul 501 hybrid Silver med VdH plugger.

Dette spiller helt himmelsk. :)

Topp Bunn