Ny poll: De 5 beste trommisene

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
John Bonham (Led Zeppelin)
Steve Gadd (diverse)
Matt Cameron (soundgarden, Pearl Jam)
John Dolmayan (System of a down)
Vinnie Colaiuta (diverse)

Og mange, mange fler.
Lars Ulrich kommer langt ned på min liste som trommeslager, men jeg er overbevist at han er en jævla bra buisnessmann og organisator.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.175
Torget vurderinger
4
Pee Wee er vel ikke minst kjent som et viktig medlem av blåserekka til James Brown på slutten av 60-tallet, i JB Horns på 80-tallet, og sammen med Maceo Parker og Fred Wesley fra 90-tallet og fremover.

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Antall liker
1
I tilfeldig rekkefølge:

John Bonham
Danny Carey
Jon Theodore
Phil Selway
Nick Mason

Skal ikke påstå disse er de beste, men det er de 5 jeg liker best.

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Antall liker
833
Torget vurderinger
8
Mange av mine favoritter er nevnt her, men det er jo litt merkelig at ingen har Carter Bauford fra Dave Matthews Band på lista....

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Antall liker
153
Sted
Tromsø
Ikke rangert , men egen stil som tiltaler meg :

Larry Mullen Jr
Stewart Copeland
Charlie Watts

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.335
Torget vurderinger
2
Vi hadde "verdens beste trommis " kåring for en tid tilbake, mine egne favoritter har ikke endret seg siden da:

Bruford
Bonham
Mitch Mitchell ( Med Jimi og Noel Redding )
Jack DeJohnette

I tillegg må jeg bare nevne Paal Nilssen-Love,
han så jeg live i går kveld, med Atomic.
Den mannen er rett og slett magisk.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det ble nevnt no perkusjon her tidligere sammen med Marilyn Mazur og Paolo V. Kom på en legende som spiller på Roy Orbisons fantastiske liveskive "Black and White night live" nemlig Alex Acuña, en fantastisk musiker.....

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.721
Torget vurderinger
1
Det ble nevnt no perkusjon her tidligere sammen med Marilyn Mazur og Paolo V. Kom på en legende som spiller på Roy Orbisons fantastiske liveskive "Black and White night live" nemlig Alex Acuña, en fantastisk musiker.....
Acuña ... Weather report, Manhattan Transfer, Joni Mitchell, Tracy Chapman, foruten Rattle and Hum (U2) ... på tide å spole litt i platebunken i gjen.

mvh
KJ

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Mange "jazzlegender" som nevnes i denne tråden.
Personlig så synes jeg mange av jazztromisene er litt sånn show off - instrument ronkere, jada de har veldig bra chopps og alt det der, men jeg savner litt fokus på det fundamentale.
"god is in the details" er et uttrykk jeg synes passer bra for musikere, hvis det blir for mye virr-varr og egokjør så drukner brilliansen i kaoset.
Jeg har ikke noe imot trommiser som spiller head - on slik som f.eks Stewart Copeland eller Dave Grohl, men det er det med kunsten å holde tilbake jeg beudrer mer enn de som ikke klarer å holde seg slik som f.eks Dave Weckl.

Topp Bunn